6 Reacties

één jaar geleden

Je krijgt kinderopvangtoeslag wanneer beide ouders werken aangezien jullie samen zijn en samenwonen op een adres, neem ik aan. Kinderopvangtoeslag word berekent op beide lonen, hypotheek, rente daarvan. Eigenlijk je bezit! Dus het is heel wisselend wat je krijgt en wat het uurtarief waar je kindjes heen gaan. Wij krijgen €1100 terug voor 2 kindjes 2 dagen gastouder en 2 ochtenden peuterspeelzaal 1 kindje. Mijn man werkt +- 50 uur en ik werk 24 uur en hebben een koophuis.

één jaar geleden

Reactie op C hantal

Je krijgt kinderopvangtoeslag wanneer beide ouders werken aangezien jullie ...
Oke ja mijn man is zzp’er dus wisselend inkomen maar hou t maar op een 70.000 per jaar denk ik.. ik wil 2,5 dag in de week gaan werken. Kan je van te voren ook al toeslag aanvragen? En dat als je met werk begint dat dan ook de opvang begint of tot die tijd zelf betalen eventueel? Weet je dat toevallig. We wonen inderdaad samen, hebben een geregistreerd partnerschap en een koophuis

één jaar geleden

Volgens mij als jij nog geen werk hebt kan je niks aanvragen, anders weten hun ook niet je werkgever en weet jij je loon niet.

één jaar geleden

Het gaat inderdaad op inkomen wat je krijgt aan toeslag. Ook heb je een registratienummer van het kdv/gastouder nodig om het aan te vragen. Ik denk ook wat Chantal zegt dat je al een baan moet hebben want je moet je jaarinkomen invullen op basis daarvan maken ze een toeslag.

één jaar geleden

Je kan een proef berekening maken bij de belastingdienst (toeslagen) als je even op Google 'proefberekening toeslagen' opzoekt moet het goedkomen Inkomen van je man. Verwachte Inkomen van jezelf Aantal uur opvang en uur tarief kan je invullen en dan komt er een indicatie uit 😁

één jaar geleden

Als je een idee hebt wat je straks ong. gaat verdienen en je al weet naar welke opvang je de kindjes wil gaan doen (ivm aantal uren opvang en uurtarief) kan je inderdaad een proefberekening maken. Heb je je kindjes al wel op een wachtlijst staan bij een opvangorganisatie? Het kan tegenwoordig even duren voordat er plek is bij de opvang ivm hoge wachtlijsten vanwege personeelstekort binnen de kinderopvang. Ik begrijp je heel goed hoor! Ik ben ook dol op mijn kindjes, maar zou geen huismoeder kunnen zijn. Laat mij maar een paar dagen in de week werken dan ben ik een veel leukere mama voor mijn kids! Hopelijk kan je snel ergens aan het werk! Succes!