44 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben naar babypark gegaan en heb het aan die mensen gevraagd, ik had ook echt geen idee. Wij hebben een fleece/katoen deken voor in zn wieg en beneden in de box/kinderwagen nog lekker een dekentje van zelfde materiaal. Misschien kan je ook kijken naar een wikkeldoek? Daar gaan wij ook nog voor kijken. Die kan je lekker overdag om het kindje heen slaan.
3 jaar geleden
Ik heb ook een wollen deken voor in de cosleeper en ik doe daar een lakentje onder van de Hema. Dus hoeslaken>molton>lakentje>deken.
Heb nog een katoenen deken gekregen van m'n schoonzus die ik evt als extra kan gebruiken maar denk niet dat het nodig is..
Wollen deken is van Wollies Amsterdam
https://www.wolliesamsterdam.nl/Wiegdekens

3 jaar geleden
Deze deken (met lakentje eronder) voor ledikantje:
Bekijk WOLLIES Amsterdam Ledikant Deken - Ecru - Merino Wol - 95 x 135 cm op: https://www.bol.com/nl/p/wollies-amsterdam-ledikant-deken-ecru-merino-wol-95-x-135-cm/9300000065376546?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
En ik heb een teddy puckababy inbaker slaapzak met evt dit wollen dekentje en lakentje eroverheen (ook handig voor dutjes in de box of als je weggaat met de auto):
https://www.manufactum.nl/babydeken-merino-scheerwol-a204945/
3 jaar geleden
Ik heb een oude gebreide deken, is nog van m’n vader geweest. Fleece wilde de kraamzorg beslist niet hebben. Een baby kan dan namelijk z’n warmte niet kwijt. Wol of katoen is prima
3 jaar geleden
Reactie op Rooshrmns
Ik heb ook een wollen deken voor in de cosleeper en ik doe daar een lakentj ...

Die is mooi! En sla je deze dan dubbel in een wiegje? Ik heb ook alvast winter slaapzakjes gehaald. Trek je dat dan ook aan of alleen een pyjamaatje?
3 jaar geleden
Ik ben naar babypark gegaan en heb het aan die mensen gevraagd, ik had ook ...
Die heb ik ook zien liggen vanmiddag bij de prenatal maar kreeg echt belabberd advies dus met lege handen naar huis gegaan.
3 jaar geleden
Die heb ik ook zien liggen vanmiddag bij de prenatal maar kreeg echt belabb ...
Jaa! Vet irritant. Ik denk dat je het beste zelf op onderzoek uit moet gaan en indd aan mensen vragen die zelf zwanger zijn of zijn geweest. Ik weet dat je met katoen altijd goed zit!
3 jaar geleden
Ik heb een schapenvacht wat ik meeneem en een schapen(merino/scheer wollen) deken. Naast katoen is dit 1 van de betere materiaal om warmte/ vocht te reguleren. Bovenstaande wellicht in combinatie met een laken combineer ik van box, wieg, ledikant tot kinderwagen. Eventueel een winterslaapzaak voor de baby in combinatie met schapenvel sluit ik ook niet uit.
Ik ben aan deze materialen begonnen omdat ik een ouderwetse thermostaat heb op de begaande grond. Die niet individueel meet hoe warm het waar is maar gewoon blijft door loeien over 3 verdiepingen heen. Deze laat ik s'nachts uit om de kosten te drukken. Ik heb een klein elektrisch buizen kacheltje op de slaapkamer staan welke ik eventueel erbij kan gebruiken.
Tot nu toe hoop ik het allemaal op deze wijze te kunnen oplossen.
3 jaar geleden
Reactie op Njoy1991
Bij de babydump werd mij een gevoerde deken geadviseerd. Ook zei ze dat je ...
Een koude baby gaat eerst veel energie verbranden met proberen warm te blijven vòòr ze zo koud zijn dat ze gaan huilen. Die energie is keihard nodig om te groeien die eerste weken, dat is waarom er zo wordt gesleept met mutsjes, kruikjes, dekentjes etc.
3 jaar geleden
Reactie op Vdkdk
Een koude baby gaat eerst veel energie verbranden met proberen warm te blij ...
Dat verschilt wel per baby, die van mijn broer is prematuur idd en huilt praktisch niet, maar over het algemeen huilt een baby wel en vaak is het toch uitzoeken in het begin, je kunt altijd nog wat toevoegen voor extra warmte 😊