14 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb ook met mijn Duitse verloskundige overlegd, en die heeft me deze tabletten aangeraden:
https://www.sunday.de/en/high-dose-iron-capsules-curry-leaf-extract-acerola-vitamin-c.html

3 jaar geleden
Mijn verloskundige raadde floradix aan. Kun je in nederland gewoon bij de drogisterij halen. Die moet je alleen 3 per dag (of drankje) pakken. Vgm krijg je dan 21 mg ijzer binnen per dag. Misselijk ken ik niet als bijwerking van ijzertabletten wel obstipatie en groen tot zelfs zwarte ontlasting.
Weet niet of je er iets aan hebt verder maar dit is dus wat mij geadviseerd is
3 jaar geleden
Ik heb dit in me vorige zwangerschap gehad ik kreeg advies om voor slapen in te nemen weet alleen niet meer welk merk en veel donker groente eten
3 jaar geleden
Reactie op mreitze
Ik gebruik deze! Mijn verloskundige raadde deze aan omdat hier de kans op b ...

Jaa deze gebruik ik ook. 28 weken zwanger en vanaf moment 1 veels te lage ijzer waarde. Werd overal misselijk van maar deze werkt echt goed.
3 jaar geleden
Reactie op mreitze
Ik gebruik deze! Mijn verloskundige raadde deze aan omdat hier de kans op b ...

Deze zocht ik van de week, maar niet kunnen vinden. Heb nu een drankje van blue iron.
Is nu 1+1 gratis bij H&B. En ook best te drinken met een scheutje siroop ofzo. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/blue-iron-vloeibaar-ijzer-60045079
Er is ook een speciale zwanger-variant, met extra foliumzuur. Dat vond ik zelf niet zo nodig.
3 jaar geleden
Heyy mama
Ik woon ook in Duitsland en hier is geen kraam zorg, hoe ga jij de geboorte regelen?
3 jaar geleden
Reactie op Monacokoko
Heyy mama
Ik woon ook in Duitsland en hier is geen kraam zorg, hoe ga jij ...
H茅, medelander! Het korte antwoord is: we verhuizen met 35 weken naar Nederland, dus het idee is dat ik in het Nederlandse systeem zal bevallen met kraamzorg.
Maar ik heb hier ook alles gepland, voor het geval het kindje vroeger besluit te komen. Veel zal al bekend voor je zijn:
Ik heb een gynaecoloog (Frauenarzt) en verloskundige (Hebamme) en me aangemeld voor geboorte in een ziekenhuis. Wat ik heb begrepen, is het zo dat je in principe een paar dagen in het ziekenhuis blijft, tot je wat zelfstandig(er) naar huis kan vergeleken met Nederland. De eerste onderzoeken, borstvoeding geven, etc, en veel van de begeleiding die de kraamzorg doet in Nederland, wordt in het ziekenhuis geregeld. En voor het kraambed (Wochenbed) komt de verloskundige (Hebamme) langs bij je thuis, ik geloof 10x, eerst dagelijks en dan afhankelijk van wat verstandig is. Dat is wel echt enkel een medische check van moeder er kind (20 minuten) en niet vergelijkbaar met de kraamzorg. En ik heb begrepen dat bij veel mensen hun moeder twee weken in huis komt! Ik heb ook gevraagd of mijn moeder, in het geval dat, naar Berlijn zou willen komen - maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een optie/gewenst.
3 jaar geleden
Floradix 馃槉 neem het zelf al vanaf het begin vd zwangerschap (heb snel ijzer tekort) en al mijn controles waren nu goed 馃憣馃徎