7 Reacties

8 maanden geleden

Van de 1e rond de 20 weken minder gaan werken en paar weken later gestopt. Weet het zo niet meer uit mn hoofd. Was in de horeca en had veel lichamelijke klachten.

8 maanden geleden

En nu ook terug zwanger of? Ja van lichamelijke klachten kan ik ook spreken ik ben momenteel zwanger van ons 3de kindje

8 maanden geleden

Mocht het werk te zwaar voor je worden ga dan in gesprek met je leidinggevende! Je hebt recht op een veilige werkplek, mocht je gezondheid (of die van je ongeboren kindje) in gevaar lopen dan behoord je werkgever hier actie in te ondernemen. Bijv. Door minder te werken, vaker pauze te krijgen tijdens je werk, een andere werkplek met minder fysieke werkzaamheden, enz. Is dat niet te realiseren op je werk dan ziekmelden en in de ziektewet gaan! Zeker niet zelf stoppen met werken...dan heb je nergens recht op. (uitkering oid) Mocht je werkgever moeilijk doen dan gesprek aanvragen met de bedrijfarts! Bedrijfarts zal het altijd voor je opnemen (zwangere vrouwen worden volgens de wet beschermd en je werkgever kan via het uwv een uitkering aanvragen als je in de ziektewet komt) en advies uitbrengen naar je leidinggevende. Leidinggevende is verplicht op advies van de bedrijfarts op te volgen! Ik werk in de kinderopvang en heb tijdens mijn zwangerschap de eerste 20wk een aantal uur per week op kantoor gewerkt omdat ik een bepaalde kinderziekte zelf niet gehad hebt en hierdoor niet op de groep mocht staan. Ook was ik enorm misselijk. Hierna kreeg ik erg last van mijn bekken en kwam ik rond de 22wk helemaal thuis te zitten.

8 maanden geleden

Een bedrijfsarts heeft mijn werk niet zelf al eens gevraagd aan mijn baas

8 maanden geleden

Volgens mij heeft elke werknemer recht op het contact met een bedrijfsarts (nederland). Dus als je in NL woont zou ik dat eens uitzoeken! Je wilt straks toch niet zonder werk komen te zitten? Dan mis je een heel stuk inkomen als straks de kleine er is. Stel dat je een pittige bevalling hebt en niet direct weer aan het werk zou kunnen...dan heb je al die tijd geen inkomen! Terwijl als je je nu zou ziekmelden (of gedeeltelijk) je loon al die tijd gewoon wordt doorbetaald, je met 34wk met zwangerschapsverlof gaat en je na je bevalling na je verlof weer in de ziektewet zou kunnen gaan mocht dit nodig zijn. Als zwangere heb je rechten en je werkgever kan gewoon een uitkering aanvragen bij het uwv als je vanwege je zwangerschap thuis komt te zitten. Ik snap niet zo goed waarom je vanwege je zwangerschap met je werk zou stoppen (en dan bedoel je toch ontslag nemen? Of begrijp ik je verkeerd?) omdat het nu te zwaar voor je wordt. Dan ga je toch in de ziektewet zodat je je inkomen behoudt??

8 maanden geleden

Ik woon in Nederland en na mijn zwangerschapsverlof zou ik gewoon terug kunnen beginnen hoor op mijn werk met mijn job ik bedoel tijdelijk stoppen omdat het werk te zwaar is met de zwangerschap en daarop op ziekte staan omdat zwangerschapsverlof heb je idd pas van 34 weken zwangerschap en ben nog maar 22 weken zwanger

8 maanden geleden

Ik woon in België bedoelde ik niet Nederland