7 Reacties

6 maanden geleden

Herkenbaar, onze dreumes is op momenten ook wat dwars😅 Howtotalk.nl op Instagram is een ontzettend goede opvoedapp waarin praktische opvoed- en communicatietools voor dit soort (voor denk ik iedere ouder herkenbare) issues worden gedeeld. Het komt er op neer dat kinderen zich op jonge leeftijd zelden bewust 'verkeerd' gedragen en het niet hun bedoeling is om je te negeren en tegen te werken. Ze zijn vooral impulsief en druk bezig met het verkennen van mogelijkheden. Een aanrader om deze pagina op insta te volgen, echt veel info op te vinden om jonge kinderen beter te begrijpen met nuttige tips over hoe je als ouder daarop het best munt reageren en een kind wel (beter) zal luisteren in specifieke situaties.

6 maanden geleden

Bij ons zit onze dochter vast in de stoel met een tuigje. Ook omdat ze steeds ging staan en we daar alleen maar mee bezig waren. Als ze het tuigje om heeft probeert ze het niet eens en blijft ze dus keurig zitten. Ik wilde daarin ook geen risico nemen voor als ik net even iets pak uit de keuken en zij dan misschien kan vallen.

6 maanden geleden

Ik kan het boek ‘jagen, verzamelen, opvoeden’ aanraden. Niet alleen staan er heel interessante opvoed-ideeën in, maar ook tips over hoe je zelf rustig kan blijven (en welk effect dat op je kind heeft). Ik heb het boek gekocht toen onze oudste 15 maanden was. Nu is ze ruim 3,5 jaar en we zien nog steeds de positieve effecten van dit boek. We volgen het niet tot op de letter, maar wat we doen heeft zo’n leuk effect!! We hebben drie kinderen (3.5, 2.5 en 15 maanden) en hebben nog nooit straf gegeven of een time-out. De sfeer in huis is doorgaans heel positief ☺️

6 maanden geleden

Dank voor jullie reacties! Ik ga eens een kijkje nemen bij howtotalk en het boek bekijken! Een tuigje heeft onze eetstoel ook, maar ze kan er toch uit 🫣

6 maanden geleden

Reactie op Karnemm

Dank voor jullie reacties! Ik ga eens een kijkje nemen bij howtotalk en het ...
Ik ben benieuwd of je er iets aan hebt! De reden dat wij het boek hebben gekocht, is omdat ik op zoek was naar een boek over opvoeden zonder straf. Onze oudste had de kerstboom omver getrokken en ik dacht ‘nu gaat het opvoeden beginnen’ 🙈 Dus we stonden ook wel echt voor een uitdaging op dat moment 😂

6 maanden geleden

Bij ons kan ze niet staan want haar beentjes hangen en kunnen nergens op staan 😂. Maar ik weet zeker dat als ze dit kon, ze er telkens in zou gaan staan.. hier ook een eigenwijze dreumes, niet normaal. Wel ook leuk, alleen soms echt vermoeiend 😝

6 maanden geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Ik kan het boek ‘jagen, verzamelen, opvoeden’ aanraden. Niet alleen staan e ...
Ik heb dit boek ook net gelezen omdat onze 6 jarig dochter nogal heftig kon zijn. Na het toepassen van de handvaten die je in dit boek krijgt is de rust terug in huis en gaat alles veel makkelijker. Dit boek is voor mij nu echt de handleiding geworden voor mijn zoontje van 15 maanden. Vooral omdat je weet waar je naartoe kan werken en zeker hoe je rustig kan blijven in uitdagende situaties. Zeker een aanrader deze!