Hey Dames ik vroeg me af of mijn situatie ook bij andere voorkomt of is dit volledig normaal?
Het zit zo, ik heb de pil geslikt vanaf een vrij jonge leven tijd. Eerst de Diana35 pil dat veranderde nadat deze in opspraak kwam in de media. Ik heb verder nooit last gehad van deze pil of bijwerkingen.
Hierna kreeg ik verschillende versies van de Ethinylestradiol/Levonorgestrel van Mylan en de Microgynon 30 Levonorgestrel/ Ethinylestradiol. Hoe langer ik deze pillen slikte hoe bewuster ik me ben geworden van alle negatieve bijwerkingen van zware mood swings in de stopweek tot gewichtstoename en hormonale acne.
Na mijn 1e zwangerschap heb ik tussentijds de cerazette pil gehad. Hier ook weer dezelfde klachten.
Nu na mijn 2e zwangerschap ben ik onderzoek gaan doen naar een ander type voorbehoeds middel en wat mijn opties zijn. Ik kom dan toch weer op de pil uit maar ik zou liever een ander type pil willen met andere bestands delen in de hoop dat dit beter gaat. Maar nu wordt ik door de huisarts nogal raar behandeld en reageren ze ontzettend koel met als enig antwoord dat ze puur alleen dezelfde pil voorschrijven is dit normaal? Ik voel me op dit moment niet serieus genomen en heb nu al 3x geprobeerd het gesprek aan te gaan maar dit gaat ook allemaal via een chatapp van de huisarts die het schijnbaar te druk heeft voor inhoudelijke verdieping.
Hebben meer mensen dit? Ik vind het nogal raar, ik kom echt nooit bij de huisarts ‘gelukkig’ maar erg behulpzaam lijkt hij ook niet!?