26 Reacties

3 jaar geleden

Na verschillende crèmes te hebben gebruikt, gebruik ik nu louis widmer zonder parfum. Erg blij mee, zo goed als alles is weg.

3 jaar geleden

Bij onze dochter begon het eczeem ineens heel erg op te vlammen, ook na vanalles te hebben geprobeerd op advies van cb/huisarts (vaseline, cetomacrogol, bepanthen). Via dermatoloog medicijnzalf gekregen, en na 3 dagen al de helft minder. Die medicijnzalf is ook via huisarts te verkrijgen. Ik was er erg huiverig voor (vanwege zeer lage dosis hormonen), maar het werkt enorm snel en goed en hopelijk kunnen we er na de kuur mee stoppen.

3 jaar geleden

Deze maakt het hier een stuk minder droog en rood

3 jaar geleden

Reactie op Kim3685

Bij onze dochter begon het eczeem ineens heel erg op te vlammen, ook na van ...
Hoe heb je de verwijzing naar de dermatoloog voor elkaar gekregen? Ik probeer dit al twee jaar voor mijn oudste zoon, zijn broer heeft helaas ook ontzettende eczeem maar ik kreeg steeds het antwoord gaat vanzelf weer over.. 😔

3 jaar geleden

https://www.tinytodd.com/products/itch-free-oat-cream?variant=40203344969933 Helemaal niet goedkoop, maar mijn zusje wie altijd onder eczeem zit geeft aan dat als enige helpt bij haar. Zij heeft alles geprobeerd, ook hormoonzalf.

3 jaar geleden

Hoi hoi! Mijn zoon is nu 16 weken en had last van eczeem en berg. Heb een forum geopend en erg veel reacties hierop gekregen. https://community.24baby.nl/forum/baby/extreme-berg-eczeem-niks-werkt-X955PB?utm_source=24Baby&utm_medium=app

3 jaar geleden

Het is hier eerder al genoemd, maar Tiny Todd is inderdaad echt wonderspul. Heeft hier onwijs goed geholpen. Hij heeft nu weer heerlijk een babyhuidje. De foto is alweer twee maandjes terug, maar dit was binnen een week smeren het verschil.

3 jaar geleden

Reactie op LinnieBeer

Hoe heb je de verwijzing naar de dermatoloog voor elkaar gekregen? Ik probe ...
Nou, dat was idd wel een gedoe. In eerste instantie verwijzing naar zh, met een wachttijd van ruim 6 weken! Toen zijn we verder gaan zoeken en hadden een medisch centrum met kinderdermatoloog gevonden. Even gebeld en zij hadden de volgende dag nog plek.. ! Hoefde alleen maar de verwijzing van de huisarts aan te laten passen. De dermatoloog daar was ook gewoon nog werkzaam in het ziekenhuis (dus geen kwakzalver of pensionado o.i.d.). Waarschijnlijk wordt dit ook gewoon vergoedt, moet t nog even specifiek nazoeken, maar in het ergste geval betalen we consult gewoon zelf. Ik wilde echt niet zo lang wachten, arme baby.

3 jaar geleden

Reactie op Room94x

Het is hier eerder al genoemd, maar Tiny Todd is inderdaad echt wonderspul. ...
Wauw, wat fijn & wat een verschil!!! Dit ga ik ook uitproberen. Bedankt voor de tip. Mag ik vragen welk(e) product(en) je hebt gebruikt? Want ik zie meerdere artikelen op de site staan. Alvast bedankt!

3 jaar geleden

Wij hadden bij onze dochter ook verschillende crèmes geprobeerd en voorgeschreven gekregen via de huisarts, ook hydrocortison crème, dit hielp allemaal niet. Toen een verwijzing gekregen voor de dermatoloog. Die heeft toen een hydrocortison zalf voorgeschreven en toen was het binnen 3 dagen over. Het verschil zat hem dus in de zalf ipv crème. Dit schijnt beter te werken omdat de opname van de werkzame stoffen in zalf beter werkt dan in een crème.

3 jaar geleden

Reactie op Wifol

Wauw, wat fijn & wat een verschil!!! Dit ga ik ook uitproberen. Bedankt ...
Wij hebben de Itch-Free oat Cream. Het is niet goedkoop maar je hebt ook niet veel nodig per keer!

3 jaar geleden

Reactie op Kim3685

Nou, dat was idd wel een gedoe. In eerste instantie verwijzing naar zh, met ...
Nog even aanvullend hierop: het is ook heel belangrijk om met een vette zalf te blijven smeren, ook als het eczeem helemaal weg is. Onze dermatoloog raadt koelzalf aan, dat is heel vet en voedend en plakt niet zo.

3 jaar geleden

Misschien nog een tip: even kijken met wat je jullie zoontje wast? Op aanraden van onze kinderarts gebruiken wij voor onze dochter de wasolie van la roche posay - Lipikar. Dit maakt ook al een groot verschil ipv wassen met gewone zeep! Verder gebruiken wij als zalfje de cicaplast baume b5 van la roche posay. Combinatie hiervan houdt de exceem van onze dochter vrij goed onder controle hier gelukkig ☺️

3 jaar geleden

Misschien nog een tip: even kijken met wat je jullie zoontje wast? Op aanra ...
Dit is het zalfje

3 jaar geleden

Jeugdarts zei tegen mij gewoon dun insmeren met vaseline. En huidje na het wassen met alleen water met neutrale baby olie insmeren

3 jaar geleden

Ik ben een paar dagen begonnen met de lijn van Graham op advies van iemand, hier ook eczeem en extreem droge huid. Kan je kopen bij Holland & Barret. Er lijkt zowaar iets te gebeuren bij ons. Daarnaast houd ik het vet met zalf van dr. Leenarts. Voorals als we naar buiten gaan of als ze de nacht in gaat voor het slapen. Misschien ook testen op allergieën want eczeem komt 9/10 keer van binnenuit.

3 jaar geleden

Reactie op Room94x

Het is hier eerder al genoemd, maar Tiny Todd is inderdaad echt wonderspul. ...
Hoi! Mag ik vragen of de eczeem nu is weggebleven? Of gebruik je dat spul nog steeds?😊

3 jaar geleden

Onze zoon heeft ook last van berg en een hele droge huid, alsof het gewoon open barst met name bij de haar grens. En het viel me op dat die het op zijn hoofd open krabte dus het jeukte ook. Zalfjes/olieen van alles geprobeerd maar werd niet beter. Mijn andere zoon had ernstige eczeem (ei allergie) dus ik had nog verschillende categorieën hormoonzalf liggen, dus geprobeerd (hydrocortison) en in combinatie gesmeerd met vette cetomacrogol zalf en na 1 nacht goeie verbetering. Maandag toch maar even de huisarts bellen 📞.

3 jaar geleden

Reactie op Jaim93

Hoi! Mag ik vragen of de eczeem nu is weggebleven? Of gebruik je dat spul n ...
We gebruiken het nog steeds, maar niet iedere dag. Vooral als ik zie dat weer een klein beetje opspeelt gaan we weer smeren en is het ook zo weer weg. Dan kan je de andere dagen het onderhouden met een ‘gewone’ crème. Uiteraard zonder troep haha!

3 jaar geleden

Reactie op Daantje28

Onze zoon heeft ook last van berg en een hele droge huid, alsof het gewoon ...
Hee daantje! Hier ook zoon met flinke berg. Heb ook een verzorgenxe lotion met veel vet gekregen vanuit de dermatoloog, dit gewoon erin laten zitten! Ik wil echt niet de moedermaffia gaan uithangen maar naar mijn weten mag je geen hormoonzalf smeren op schedeltje… misschien is de huid daat dunner ogzo?