Mijn dochtertje (31-12-22) heeft op dit moment waterpokken...het heerst enorm op de opvang, haar buurmeisje had het en daarmee is ze ook in contact geweest. Dus ik twijfel eigenlijk niet en ben er wel van overtuigd dat de rode plekjes die ik zie, gevuld met vocht, waterpokken zijn. Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn oudste dochter heeft ze ook gehad dus herken de pokjes zeker....
Ze was afgelopen week ook niet fit; verkouden/hoesten/verhoging.
Afgelopen donderdag zag ik de eerste 3 pokjes op haar romp. Het gekke is alleen, heel veel meer worden het niet. Ze zit nu op max 8 pokjes (buik/rug/billen/hoofd. Ik ben eigenlijk zelf gewend dat na het verschijnen van de eerste pokjes een kind de volgende 1 a 2 dagen er volledig onder zit. Ook mijn oudste dochter had dit..
Ben dus benieuwd of er meer mensen zijn waarbij hun kind een milde vorm van waterpokken heeft gehad. Zo ja...hoe groot is de kans dat ze het dan nog een keer krijgt? Of kan dit alleen als ze onder 1 jaar zijn?
Of kan het gewoon zo zijn dat de aanloop gewoon langer duurt en ze er volgende week als nog helemaal onder zit?