Mijn dochter (bijna 14 maand) kan eigenlijk niet zelf spelen. Hooguit een keer 3 minuten, als ik even vliegensvlug de vaatwasser uit pak. Na een paar min gaat ze echt huilen, of aan mijn benen hangen. Dit heeft ze overigens altijd al gedaan. Ik krijg vanuit de omgeving steeds vaker de opmerking dat dit gek is en de gastouder blijft elke oppasdag in het boekje schrijven dat ze daar steeds beter wordt in zelf spelen en hoe fijn dat is. Ik vond het altijd vrij normaal dat ze dit niet kan, maar blijkbaar vind men dat niet. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het enorm intensief vind. Ze wil veel op schoot of naast mij op de bank spelen. Ik kom dus eigenlijk nergens aan toe, behalve als ze dus slaapt. Maar dan wil ik ook even niks doen 🙈 Na een tijdje weet ik ook gewoon niet meer wat ik kan doen met haar. We gaan vaak een keer naar buiten (niet altijd een succes, ze wil graag zelf doen, maar hebben hier niet echt een handige buiten kruipplek. Fietsen vind ze snel koud. Kinderwagen vaak krijsen. ) of bijvoorbeeld boodschapjes doen/pakketje wegbrengen etc. Daarna hebben we alle speelgoed en alle boekjes wel een keer gezien. Ze is overigens enorm beweeglijk en vaak onrustig. Kan maar kort stil zitten, of er moet genoeg lekker eten zijn 😉.
Eigenlijk heb ik twee vragen. Spelen jullie kindjes zelf? En wat doen jullie allemaal met je kindje ter vermaak?