17 Reacties

één jaar geleden

Ik herken het!!!! Lees mee!!! Zelfde hier

één jaar geleden

Zelfde hier sort van dus lees mee

één jaar geleden

Wij hebben van de week een wen oriëntatie gehad op de opvang. En hoorde dat onze kleine man snel afgeleid is. Dit hoort bij de leeftijd vanaf een jaar of 2 kunnen ze zelfstandig spelen. Of dit waar is geen idee. Maar het gaf mij geruststelling

één jaar geleden

Reactie op IG

Wij hebben van de week een wen oriëntatie gehad op de opvang. En hoorde dat ...
Ik geloof wel dat ze dat veel beter kunnen als ze wat ouder zijn (daar kijk ik al naar uit 🙈), maar er zijn bij de opvang nog een paar baby's die bijna even oud zijn als mijn dochter en die schijnen dat echt beter te kunnen. Die vrouwen daar hebben natuurlijk heel veel ervaring met baby's en blijkbaar valt het bij mijn dochter dus wel echt op.

één jaar geleden

Sensorisch spelmateriaal kan helpend zijn maar ik weet niet of je er bekend mee bent maar iedereen heeft een eigen human design. Sommige mensen kunnen heel goed alleen zijn, sommige mensen hebben altijd iemand nodig. Interessant om te kijken hoe het werkt voor je dochtertje, dan weet je of het een kwestie is van accepteren of niet. Kan ze overigens al zitten?

één jaar geleden

Weet niet of het bij jullie kindje ook helpt, maar ik heb vanaf de geboorte met ons zoontje met speelgoed samen gespeeld. Dat speelgoed kent hij nu en daar kan hij zelf mee spelen nu voor lange tijd. Zijn nieuwe speelgoed speel ik eerst weer een tijdje samen mee om te laten zien hoe het werkt. Daarna kan hij er weer goed zelf mee spelen. Dit werkt tot nu toe. Oh ja en ik leg maximaal 2 dingen bij hem.

één jaar geleden

Mij is altijd geleerd niet te veel speelgoed aanbieden. Bijvoorbeeld een kleedje met 2 speeltjes is genoeg, anders kunnen ze zich niet focussen om ook echt te gaan spelen, ze gaan dan van speeltje naar speentje zonder te ‘spelen’. Met minder speeltjes kunnen ze zich langer en beter vermaken. Op de opvang misschien moeilijker maar wellicht kunnen jullie dit thuis oefenen? Ook niet te moeilijk speelgoed aanbieden, dit werkt demotiverend. Kijk naar wat je kindje leuk vind!

één jaar geleden

Reactie op Wao

Sensorisch spelmateriaal kan helpend zijn maar ik weet niet of je er bekend ...
Heb je tips voor dat sensorisch speelgoed? Als ik google dan vind ik vanalles. Een aantal dingen hebben we ook al wel. Wat vind jouw kindje leuk? En ja ik realiseer me ook dat het zo kan zijn dat ze nu eenmaal zo in elkaar zit. Maar wat dingen uitproberen kan geen kwaad denk ik! Ze kan niet zelf gaan zitten, maar als ik haar neerzet dan kan ze wel heel goed blijven zitten. (Sinds ze dat kan, vindt ze het ook minder leuk om te liggen terwijl ze net zo goed bezig was met het tijgeren oefenen.)

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Weet niet of het bij jullie kindje ook helpt, maar ik heb vanaf de geboorte ...
Dat is een goed idee ja. Onbewust hebben we dat al best veel gedaan, maar ik ga dat eens bewuster proberen. Wie weet!

één jaar geleden

Reactie op Firsttimemomx

Mij is altijd geleerd niet te veel speelgoed aanbieden. Bijvoorbeeld een kl ...
Dat is een goeie! Had ik al wel eens eerder gelezen en soms doe ik dat ook bewust, maar vaak is er ook nog wel ander speelgoed dat rondslingert. Daar kan ik dus wel mee aan de slag.

één jaar geleden

Reactie op Mamama811

Heb je tips voor dat sensorisch speelgoed? Als ik google dan vind ik vanall ...
Mijn dochtertje kan ook heel goed rechtop zitten maar nog niet zelf rechtop komen en begint om eerder te huilen. Ik oefen het leren zitten veel. Mijn dochtertje is gek op deze (zie foto) maar ook op dingen die rammelen.

één jaar geleden

En deze ook

één jaar geleden

Ik denk dat het grotendeels karakter is. Mijn dochter kan prima alleen spelen, rolt zelf de hele kamer door en gaat op ontdekking (vandaag lag er nog een plant op. Nu al bang voor als ze gaat kruipen en lopen🤣). Haar twee neefjes moeten vermaakt worden en kunnen niet alleen zijn. Terwijl wij allemaal niet iets verschillends per se doen. Mijn moeder vertelde dat ik vroeger ook altijd alleen speelde, maar mijn zussen dat niet konden. Ik kan nog steeds heel goed alleen zijn en heb dit ook nodig. Denk dat je best wat erin kan doen zoals niet te veel speelgoed en daarin wat rouleren. Wat uitdagend speelgoed ook. Maar dat het ook voor de een makkelijker is dan de ander!

één jaar geleden

Hoi ! Hier ook een meisje van 8 maanden die het soms lastig vind. Ik merk dat het bij haar nu ook echt wel de leeftijd is. Van alles willen en het lichaam wat niet altijd mee werkt. Ik probeer af te wisselen met het speelgoed en de activiteiten. Ik merk dat dit voor haar goed werkt. Ook idd niet teveel in 1 keer aanbieden want dan vinden ze het lastiger om zich te focussen en komen ze moeilijker tot spel. Verder bied ik hier veel sensorisch speelgoed aan en en open - eind speelgoed . Wij hebben bijvoorbeeld een kriebelmandje met verschillende materialen ( borstel, washandje, kwast, veer etc). Dit is voor haar erg fijn om even te ontprikkelen. De kliederschuur heeft veel leuke spullen en materialen voor sensorisch spel. Maar ook met de bellenblaas, spelen met gekookte spaghetti, bubbeltjes plastic. Zo varieer ik een beetje op een dag met wat wij haar aanbieden en waar natuurlijk net tijd voor is😊

één jaar geleden

Reactie op Wao

Mijn dochtertje kan ook heel goed rechtop zitten maar nog niet zelf rechtop ...
Ik heb m meteen besteld 😋 Die had ik al vaker gezien, maar er staat steeds bij dat ie voor oudere kindjes is. Ik denk dat ze die hartstikke leuk zal vinden! Ze is nu vaak bezig met zo'n activiteitenkubus waar ze zo'n klein "deurtje" heen en weer kan schuiven. Kan ze heel lang mee bezig zijn! (Zolang een van ons erbij is 😅)

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik denk dat het grotendeels karakter is. Mijn dochter kan prima alleen spel ...
Ik denk dat je gelijkt hebt!

één jaar geleden

Reactie op Nienke2000

Hoi ! Hier ook een meisje van 8 maanden die het soms lastig vind. Ik merk d ...
Dat veel meer willen dan ze kan herken ik heel erg! Bedankt voor de tips!! Zo'n kriebelmandje en gekookte spagetti had ik nog niet aan gedacht. Vindt ze heel leuk denk ik! En ik ga die kliederschuur eens bekijken.