8 Reacties

10 maanden geleden

Hoi hoi, Wat vervelend😕 Mijn dochtertje heeft ook de zesde ziekte, de vlekjes zijn nu steeds vager aan t worden. Gisteren was ik naar de dokter met haar geweest en daar zei de dokter dat ze gewoon overal naartoe mocht. Het komt vooral voor bij kindjes van 6 maanden tot 2 jaar. Ik hoop dat ze er snel weer beter van is!😊

10 maanden geleden

Hier ook gehad maar weinig last, 1 dag koorts voor de vlekjes kwamen. Ik heb hem een keer extra ingesmeerd met olie en in een moedermelkbadje gezet. Geen idee of dat iets deed maar het kan nooit kwaad. Hij had geen last van de vlekjes. Wij hebben er verder qua activiteiten en bezoekjes ook niks om gelaten.

10 maanden geleden

Ik vond dit een duidelijke en fijne uitleg: https://www.thuisarts.nl/zesde-ziekte/mijn-kind-heeft-zesde-ziekte

10 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! De vlekjes zitten gelukkig nog steeds alleen op haar armen en handen Ik vraag mij af of het wel echt de 6e ziekte is. Ze lijken al minder rood. De huisarts had gezegd dat het lijkt op de 6e ziekte.. wie weet is het iets anders

10 maanden geleden

Mijn man en ik hadden van de zesde ziekte beiden ontstoken ogen. Maar echt heftig. 3 weken lang pus ogen, opgezet en rood. Aan het eind van die drie weken vrienden gezien waarvan 3 het ook net zo hadden. Dus als je zulke dingen erbij hebt zou ik het je vrienden en familie besparen..

10 maanden geleden

Reactie op Evelienaa

Mijn man en ik hadden van de zesde ziekte beiden ontstoken ogen. Maar echt ...
Ah, vervelend zeg! Het lijkt al over te zijn dus ik betwijfel of het echt die ziekte was

10 maanden geleden

Incubatietijd is 1 a 2 weken, dus als je opa en oma regelmatig bezoekt zou je ze mogelijk al besmet hebben. Bij de meeste kinderziektes geld als het zichtbaar wordt is de besmetting al geweest! Dus je kunt het niet echt voorkomen. Gelukkig worden volwassen mensen maar zelden ziek van al die kinderziektes...vaak omdat we er in het verleden zelf al mee besmet zijn geweest. Dus ik zou me er niet te druk om maken en lekker bij opa en oma op bezoek gaan! Tenzij ze het zelf liever niet willen, uiteraard...

10 maanden geleden

Reactie op BEG83

Incubatietijd is 1 a 2 weken, dus als je opa en oma regelmatig bezoekt zou ...
We zijn er inderdaad wel al geweest! Ik dacht voor de zekerheid maar even niet te gaan maar je hebt inderdaad wel gelijk.