4 Reacties

5 maanden geleden

Ons kindje is helaas ook continu ziek, begonnen na opname vanwege RS virus. Vandaag naar kinderarts geweest en gaan met vaste puffers beginnen. Hij heeft vaak koorts, hoesten en benauwd. Gaat 4 dagen per week naar de opvang. Hopelijk kan de kno arts iets voor jullie betekenen!

5 maanden geleden

Mijn zoon is ook veel ziek. Als hij 2 weken geen koorts heeft is dat heel lang. Sinds zaterdag weer koorts. Vandaag bij de huisarts geweest en bleek hij aan beide oren oorontsteking te hebben en keelontsteking. Hij heeft nu 12 keer oorontsteking, waarvan soms alleen loopoor en zijn lichaam het zelf op kon lossen. Maar wel regelmatig antibiotica gekregen. Ze willen ons nog steeds geen doorverwijzing geven. Dit omdat hij dan eerst 3 keer in de 5 maanden een kuur zou moeten krijgen en we vandaag pas voor de 2e keer in 2 maanden kuur hebben gekregen als hij nu nog binnen 3 maanden nog een keer antibiotica nodig heeft dan krijgen we wel een verwijzing. Ze geven als reden dat de winter bijna voorbij is en hij steeds ouder wordt. Ook zegt de huisarts dat het erbij hoort en sommige kindjes nou eenmaal zo vaak ziek zijn. Beterschap voor jou dochtertje!

5 maanden geleden

Reactie op Tess_00

Mijn zoon is ook veel ziek. Als hij 2 weken geen koorts heeft is dat heel ...
Hoi! Wat gek dat je huisarts dat zegt… niet vervelend bedoeld trouwens 🫣 Maar wij hadden ook vaak een ziek kindje, koorts, verkouden, oorontstekingen, slecht slapen, onrustig enz. Wij kregen een verwijzing naar de kno arts en de kno arts zei dat je in aanmerking komt voor buisjes bij 5-6 x oorontsteking per jaar! Sinds ons zoontje buisjes heeft is het een heel ander kind, tevreden, slaapt beter, niet constant meer ziek!

5 maanden geleden

Reactie op Gebruikerjuni15

Hoi! Wat gek dat je huisarts dat zegt… niet vervelend bedoeld trouwens 🫣 M ...
Ja dat is het ook. Sta ook op het punt om naar een andere praktijk te gaan. Ga de kuur afmaken en dan volgende week weer bellen met mijn eigen huisarts want krijg steeds een ander en elke keer wordt gezegd bij de eerst volgende keer gaan we hem doorverwijzen. Vandaag de 3e keer en nog geen doorverwijzing.