82 Reacties

2 jaar geleden

Hier een juf. Mijn eerste is nu 1 jaar oud. Bij die zwangerschap ervaarde ik dit ook enorm. Trok ook stip om half 5 de deur dicht. En eigenlijk deed ik vanaf dat de kinderen weg gingen tot half 5 heel weinig. Zat soms echt vooruit te staren naar mijn computer. Toen de 12 weken voorbij waren en ik het had verteld was er veel meer vrijheid om bv tot 3 even door te knallen en dan naar huis te gaan op vermoeide dagen. Nu ook goed moe, maar hebben meivakantie gehad en heb nu nog 2 weken vrij, dus ben er nu minder geweest. Werkte 40 uur en nu 32 uur.

2 jaar geleden

Ik werk op het kinderdagverblijf ik vind de dagen idd ook lang echt gesloopt als ik thuis kom. Ik wil straks nog 2 dagen werken

2 jaar geleden

Hier ook een pedagogisch medewerker van een peutergroep. Ik werk 4 dagen van 8 tot 2. Ben nu 8.5 week zwanger en ik ervaar het nu ook veel pittiger dan met de eerste. Heb een dochtertje van 1.5 en kan gewoon niet echt rusten. Dus na werk zit zij nog even op kdv en dan pak ik even me rust maar goed dat kan niet iedere dag. Voor mijn eerste deed ik ook bso erbij maar zo blij met de keuze om gewoon 4 dagen te blijven werken alleen op de peutergroepen en alle schoolvakanties ben ik ook vrij heerlijk.

2 jaar geleden

Hier ook een juf die 5 dagen voor groep 1/2 staat. Na een dag lesgeven ben ik ook echt gesloopt. Heb aangegeven na het verlof nog maar 4 dagen te gaan werken.

2 jaar geleden

Ik werk 3 dagen voor een 1-2 en heb een zoontje van bijna 2. Overdag gaat het redelijk, in de middag ben ik helemaal gesloopt. Ik ga vroeg naar bed. Heb wel voor volgend schooljaar aangegeven niet de eindverantwoordelijkheid te willen, werk ook op een school met meerdere zorgleerlingen/NT2 kindjes. Dat kost ook veel energie. Daarnaast heb ik nu op 2 dagen een pabo stagaire en ben daar wel enorm blij mee!

2 jaar geleden

Ik ben ook helemaal kapot na zo’n dag.. Niet normaal. Onderwijs is al pittig, maar nu! 😱

2 jaar geleden

Hoi hoi! Ik sta fulltime voor de klas in het speciaal onderwijs, groep 3. Gaat vooralsnog hartstikke prima eigenlijk, maar ik heb sowieso geen kwaaltjes! Zal vast nog komen. Ik ben nu 11 weken zwanger en als ik terug ben wil ik 3 dagen gaan werken. Echt even wennen om straks geen fulltimer te zijn en een klas te moeten 'delen'.

2 jaar geleden

Hier ook een juf van groep 7. Heb al een peuter rondlopen van net 2 jaar en werk 4 dagen in de week. Ben na een dag werken ook wel op. Hebben jullie al duidelijk tot wanneer jullie voor de klas "mogen" staan? Vorig schooljaar was het namelijk zo dat je met 28 weken niet meer voor de klas mocht omdat de 1.5 meter niet gewaarborgd kon worden en je als zwangere toch kwetsbaarder bent.

2 jaar geleden

Reactie op Mama8765

Hier een juf. Mijn eerste is nu 1 jaar oud. Bij die zwangerschap ervaarde i ...
Ik heb precies hetzelfde. Ik sta ook 5 dagen voor groep 1/2 en ik kon het altijd goed volhouden, maar de laatste weken krijg ik niks meer gedaan als de kinderen naar huis zijn.

2 jaar geleden

Hier ook een kleuterjuf! Precies hetzelfde als jij omschrijft, kapot na de lestijd. Na mijn verlof denk ik tot ons kindje naar school gaat dat ik 3 dagen ga werken.

2 jaar geleden

Hoi hoi! Ik sta fulltime voor de klas in het speciaal onderwijs, groep 3. G ...
Van fulltime naar minder is ook echt iets waar ik even aan moet wennen!

2 jaar geleden

Reactie op Jane91

Ik werk 3 dagen voor een 1-2 en heb een zoontje van bijna 2. Overdag gaat h ...
Een pabo stagiaire is inderdaad erg fijn! Ik had een verzorgende 2 stagiair, daar had ik zelf meer werk aan dan dat het mij/de klas hielp😅

2 jaar geleden

Reactie op Marjolein91

Hier ook een juf van groep 7. Heb al een peuter rondlopen van net 2 jaar en ...
Ik kan hier ook weinig over vinden!

2 jaar geleden

Reactie op Mama8765

Hier een juf. Mijn eerste is nu 1 jaar oud. Bij die zwangerschap ervaarde i ...
Hoe bevalt 32 uur jou? Ik zit hier ook over na te denken. Maar een collega zei dat je met 4 dagen voor de klas natuurlijk hetzelfde aan lasten/taken draagt als met 5 dagen. Met 3 dagen verdeel je gesprekken etc met je duo!

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Hoe bevalt 32 uur jou? Ik zit hier ook over na te denken. Maar een collega ...
Ik vind het heerlijk. Ik werkte na mijn bevalling eerst 3 dagen. Vond het zelf niets het samen delen. Nu plan ik het werk in en mijn duo regelt die dag helmaal zelf. Gesprekken voer ik en bespreek ik wel met haar of doen we soms samen.

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Hoe bevalt 32 uur jou? Ik zit hier ook over na te denken. Maar een collega ...
Het bevalt mij prima. Ja het is wel aanpoten, maar ik ben ook het type dat liever rent dan stil staat. De ene dag naast mij is nog steeds niet ingevuld, want er is al het hele schooljaar niemand te krijgen. Gelukkig vervangt een vast iemand uit de b invalpoule op die dag. Alleen voelt die geen band met de school en is ie 10 minuten na de kinderen weg. Toen ik 5 dagen werkte was ik op vrijdag eigenlijk na school al wel redelijk klaar en heel vroeg in voor de borrel 😂 Nu moet ik op vrijdag gewoon nog even knallen en dan als nog naar de borrel maar niet meer standaard als eerste 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Marjolein91

Hier ook een juf van groep 7. Heb al een peuter rondlopen van net 2 jaar en ...
Een collega van mij zou met 28 weken van de groep. Maar die regel is ingetrokken dus nu werkt ze door tot haar verlof. Gaat wel om een kinderdagverblijf dus geen idee als het bij jullie ook zo is.

2 jaar geleden

Ik werk 5 dagen. 3 dagen in het voortgezetonderwijs en 2 dagen groep 7-8. Ik vind het ook pittig! Probeer mijn taken op te splitsen na lestijd en wanneer ik echt heel moe ben deze thuis te doen na een dutje…

2 jaar geleden

Hoi! Ik werk in het speciaal basisonderwijs. Nu als Adjunct-directeur maar daarvoor altijd als leerkracht. Ben 4 dagen gaan werken en doe dat nog steeds. Had ook kleuters, pittig qua hoogte en op de grond spelen dus daar wel tegen het eind veel in gaan minderen. Verder qua werkuren vond ik het goed te doen.

2 jaar geleden

Hoi hoi, ik ben ook een leerkracht van groep 1-2. Heb een dochter van 2 en werk 3 dagen. Ik merk dat ik het heel zwaar heb met het spugen. Op de werkdagen heb ik niet genoeg rust, waardoor het eten er bijna gelijk weer uitkomt. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er de eerste weken uitgelegen vanwege hg. (Van week 10 tot week 18) Maar ik heb nu nog de hoop dat ik het dit keer kan volhouden.