82 Reacties

2 jaar geleden

3 dagen groep 5 en 1 dag kleuters hiero! Ik wens ons veel sterkte dames😁 trouwens bij de mensen die met kleuters werken doen ze extra test vanwege bepaalde bacterie. En nog een vraag, ik werk nu 4 dagen en na verlof wil ik 3 dagen werken. Word ik tijdens mn verlof 4 dagen uitbetaald? Xx

2 jaar geleden

Reactie op eypola

3 dagen groep 5 en 1 dag kleuters hiero! Ik wens ons veel sterkte dames😁 t ...
Ik moet hier ook nog in verdiepen. Volgens mij wel krijg je je 16 weken verlof gewoon 4 dagen betaald en daarna ga je naar 3 dagen. Tenzij je nog een ouderschapsverlof neemt dacht ik, maar dan moet je ooit weer terug naar 4 dagen. Correct me if I'm wrong!

2 jaar geleden

Ik sta 3 dagen in het speciaal onderwijs. Op de woensdag voor groep 5 en de andere 2 dagen invallen waar nodig. Het is best pittig soms. Ik kolf nog, want heb een zoon van 7 maamd thuis. Ik ga dus na schooltijd bijna gelijk naar huis. Dat scheelt heel veel. Slaap dan even bij en haal dan mijn zoon op van het kdv. Succes! Met mijn vorige zwangerschap was ee nog covid. Ik mocht toen moet 28 weken niet meer voor de groep. Dat scheelde ook heel veel, want toen werkte ik nog fulltime. Dat was denk ik wel mijn redding!

2 jaar geleden

Wanneer vertellen jullie het aan de kids?

2 jaar geleden

Reactie op anonieml

Wanneer vertellen jullie het aan de kids?
Ik heb dat gedaan met 11 weken. 😊 Hebben nu een bakje in de klas voor naam ideeën. Zo leuk!

2 jaar geleden

Reactie op esmee_23

Ik heb dat gedaan met 11 weken. 😊 Hebben nu een bakje in de klas voor naam ...
Super leuk! Ik denk dat ik het ze morgen vertel 😃

2 jaar geleden

Hoi, een fulltime groep 8, SBO leerkracht hier😋 ik ben uitgerekend begin december (nu in week 13,5) Alles gaat super goed, mijn werk wist het in de 11e week. De kinderen in de 12e, koekjes gebakken met muisjes. Was erg leuk. Maar waar het topic mee begon, ja ik merk ook echt dat ik gesloopt ben na een dag voor de klas. Sowieso is het werk fysiek vermoeiend, ook als je niet zwanger bent.. maar nu merk ik echt moeite te hebben nog energie te kunnen geven aan andere taken als de kids weg zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Mar-loes

Hoi hoi, ik ben ook een leerkracht van groep 1-2. Heb een dochter van 2 en ...
Heel veel succes! Aangeven op je werk hoor, zij moeten daar rekening mee houden!

2 jaar geleden

Ik werk ook 5 dagen voor een groep 1/2. Vind het zo flauw dat ik van de directeur tot half vijf moet blijven. Ga tijdens mijn verlof zeker zoeken naar een andere school.

2 jaar geleden

Tot 15:00 gaat het trouwens goed maar merk dat ik daarna echt op ben.

2 jaar geleden

Hi! Hier ook een juf, ook groep 1/2! Ik ben nu 12 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik werk gelukkig al een paar jaar parttime (3 dagen). Gewoon omdat het financieel gezien makkelijk kan en ik het fulltime werken in het onderwijs echt heel zwaar vond. Die drie dagen lukken mij echt prima nu. Als de baby er is dan wil ik drie dagen blijven werken.

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Hoe bevalt 32 uur jou? Ik zit hier ook over na te denken. Maar een collega ...
Ik heb een tijdje 32 uur gewerkt en ik vond het persoonlijk zwaarder dan 40 uur! Omdat je eigenlijk alle verantwoordelijkheden in 4 dagen moet proppen ipv 5. Werk nu al een hele tijd 3 dagen, 24 uur dus en wat een verademing! Je kunt alles delen met je duo collega zoals gesprekken, rapporten etc. Als het financieel gezien kan zou ik echt daarvoor kiezen!

2 jaar geleden

Komend schooljaar ben ik op 4 groepen gezet. Ja echt, 4 groepen!!! Wat denken jullie? Mag dit? Het heeft puur te maken met dat vervanging voor losse dagen blijkbaar makkelijker te vinden is dan voor 5 dagen, zelfde groep..

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Komend schooljaar ben ik op 4 groepen gezet. Ja echt, 4 groepen!!! Wat denk ...
Bij mij is dat hetzelfde! Ik moest er even aan wennen, maar ben er wel blij mee! Heb tot nu toe altijd fulltime een eigen klas gehad, maar een jaar anders vind ik prima. Geen groepsverantwoordelijkheid, weinig over te dragen straks. Voor een jaar vind ik dat prima!

2 jaar geleden

Ik werk ook fulltime in groep 6 en na een dag werken ook gesloopt. Ik ga na schooltijd gewoon op tijd naar huis, hier wordt gelukkig bij ons op school nooit moeilijk over gedaan.

2 jaar geleden

Ik ben pedagogisch medewerkster op een babygroep. Werk drie dagen en nu 13+2 weken zwanger. Ben helemaal gesloopt tijdens en na werk.. lange dagen

2 jaar geleden

Ik merk sinds deze week dat ik het ook echt zwaarder begin te krijgen. Ben nu 14+1 en 4 dagen voor kleuters is toch wel vermoeiend.. vooral met deze temperaturen 😬

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Komend schooljaar ben ik op 4 groepen gezet. Ja echt, 4 groepen!!! Wat denk ...
Bij mij is de formatie ook herzien n.a.v. mijn zwangerschap. Eén dag groep 6 en andere drie dagen ambulant/RT. Extra handen in de middenbouw/bovenbouw. Ik heb de afgelopen jaren ook RT gedaan. Ik probeer het positief te zien en daarmee minder verantwoordelijk te voelen voor zaken als tienminutengesprekken, rapporten en dergelijke. Maar vier groepen.. Kan me voorstellen dat als je iedere keer in een ander lokaal komt en toch al die kinderen voor je hebt, dat dat vermoeiend zou kunnen zijn! Wellicht valt het mee en kun je het goed loslaten.

2 jaar geleden

Hier ook een kleuterjuf voor 5 dagen! Maar wij kunnen gelukkig op tijd naar huis. De kinderen gaan om 14 uur naar huis, dan zet ik alvast alles klaar voor de volgende dag. Meestal ben ik rond half 4 of 4 uur al weg. Op een vrijdag al om 3 uur 🙄. Ik kan niet wachten tot het vakantie is. Merken jullie trouwens ook dat jullie sneller boos zijn op kleine dingetjes? Gelukkig wordt het wel steeds minder.

2 jaar geleden

Ik ben kleuterjuf in België, maar hier moet je als kleuterjuf meteen stoppen. Ik heb er zelf voor gekozen om mee te ondersteunen in het 1e leerjaar. Ik zou me thuis toch vervelen vermits ik geen ernstige klachten heb.