82 Reacties

2 jaar geleden

We werken met een continu rooster en een van de pauzes moet ik bijna dagelijks mee naar buiten. Dat betekent dat ik dagelijks een kwartier pauze heb. Nou hoef ik echt geen 1/8e deel pauze extra, maar denken jullie dat het vreemd is om te vragen om 2x en kwartier. En dus niet te surveilleren.

2 jaar geleden

Reactie op Mama8765

We werken met een continu rooster en een van de pauzes moet ik bijna dageli ...
Herkenbaar. Ik zat ook met die twijfel maar zat het uit tot de zomervakantie. De periode van zomervakantie tot verlof is niet erg lang meer en heb deels ambulante taken gekregen voor komend schooljaar. Mogelijk kan ik dan voor of na het pleinwacht een kwartier rust nemen. Ik zou het wel aangeven als je merkt dat het te veel is!

2 jaar geleden

Hier ook een juf! Ik heb een vast contract binnen een stichting, maar nog niet binnen een formatie op een school. Ik heb er bewust voor gekozen om in te vallen. Dit ga ik tot 26 september doen en daarna ga ik op een school met kleine groepjes werken tot 21 november. Dan ga ik met verlof. Ik wilde mijzelf meer rust geven. Ik ga nu gelijk na schooltijd naar huis en heb geen taken.

2 jaar geleden

Hier nog een kleuterjuf! Voor de vakantie heb ik te horen gekregen dat ik ivm nog altijd lopende corona maatregelen al met 28 weken met verlof moet. Hier stond ik eerst niet om te springen, maar inmiddels vind ik het een geschenk uit de hemel. Ik moet er niet aan denken om tot 36 weken op die kleine stoeltjes alle veters te moeten strikken 😅

2 jaar geleden

Reactie op Lems-lems

Hier nog een kleuterjuf! Voor de vakantie heb ik te horen gekregen dat ik i ...
Ik ga ook met 28 weken buiten de klas werken. Toch beter vol te houden lijkt mij!

2 jaar geleden

Reactie op Lems-lems

Hier nog een kleuterjuf! Voor de vakantie heb ik te horen gekregen dat ik i ...
Oh bij ons is de 28 weken regel er weer afgehaald! Vind het zelf wel fijn want ik sta liever voor de klas dan allerlei klusjes buiten de klas op te knappen.. 🙈

2 jaar geleden

Hebben jullie zin om weer te beginnen? Ik zie er al eens berg tegenop, weer 5 dagen werken. Ach eenmaal op school met de kinderen zal het vast meevallen 😅

2 jaar geleden

Oh dames, ondertussen 22 wkn bijna. En van de week onze terugkomdagen gehad. Wat was het zwaar! Maandag starten de kids. Ik ga 4d werken waarvan 3 dagen groep 5 en 1 dag ondersteuning. Ik hou mn hart vast. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik tijdig aan de deur moet kloppen als ik last heb. Alleen heb ik moeite met mijn grenzen kennen/accepteren? Wanneer is het te veel? Ik ga gewoon door namelijk 😁

2 jaar geleden

Hier ook een kleuterjuf! Werk in Brabant dus heb nog een weekje vakantie gelukkig. Momenteel 23 weken zwanger van een tweeling! Kindje 3 en 4de als cadeautje. Ik zie er onwijs tegen op om weer te gaan werken, maar omdat het bij mij om een tweelingzwangerschap moet ik vanaf 20 weken mijn werk halveren en dus maar 4 uur per dag werken. 3 ochtendjes in de week, moet de toen zijn denk ik toch? Alleen die hoogte, het vele lopen e.d... daar twijfel ik over. Waarmee ik ook in mijn maag zit is dat er geen vervanging voor mij gevonden is. Direct vacature uitgezet en niemand op af gekomen. Uiteindelijk hadden we twee opties; of een onderwijsassistent aannemen of tijdens mijn verlof alle 4 jarige thuis laten en de 5/6 jarige samenvoegen. Dit vonden we gelukkig allemaal geen optie. Nu hebben we een oa aangenomen die mijn 3 dagen gaat overnemen. Maar of ik daar zo blij mee ben?...

2 jaar geleden

Ik vind het begrip ouderschapsverlof heel lastig. Ik heb dit bij mijn vorige opgenomen en zit daar nu nog midden in. Zo ben ik van 1,0 terug gegaan naar 0,8 want anders moest ik na afloop van het ouderschapsverlof nog een half jaar fulltime werken of zoiets. Waar kan ik me dit in jip en Janneke taal uit laten leggen. Ik vind de Cao niet duidelijk genoeg. Wij moeten zelf het formulier invullen. Administratie afdeling kan en wil zeer weinig beantwoorden. Hoe regelen jullie dit en waar kunnen jullie met je vragen terecht?

2 jaar geleden

Ik ben nu 25 w en werk op een middelbare school. Ik werk fulltime en zie er best tegenop . Deze week is nog introductie maar vanaf vrijdag begint het reguliere rooster en ik heb bijna geen enkel aaneengesloten uur in het zelfde lokaal laat staan gebouw. Ik kijk zwaar op tegen het vele lopen . . . We gaan het mee maken...

2 jaar geleden

Weten jullie of de kerstvakantie en voorjaarsvakantie tellen met het verlof? Ik hoor allerlei verschillende verhalen namelijk 😬

2 jaar geleden

Reactie op anonieml

Weten jullie of de kerstvakantie en voorjaarsvakantie tellen met het verlof ...
Die mag je bij je verlof optellen. Omdat je niet tegelijk vakantieverlof en bevallingsverlof kan hebben. Ik ga 1 december met verlof en krijg dus ook de kerst en voorjaarsvakantie extra (19 weken dus totaal vrij). Ik zou dan 1 week voor de meivakantie weer moeten beginnen maar ik ben van plan om dan iets van onbetaald of iets van ouderschapsverlof op te nemen zodat ik na de meivakantie weer kan starten en op die manier nog 3 weekjes extra verlof heb 😊

2 jaar geleden

Reactie op anonieml

Weten jullie of de kerstvakantie en voorjaarsvakantie tellen met het verlof ...
https://www.poraad.nl/werkgeverschap/personeelsmanagement-hrm/ondersteuning-bij-hr/verlofregelingen#zwangerschap Hier staat het ook duidelijk uitgelegd.

2 jaar geleden

Reactie op Z1234

https://www.poraad.nl/werkgeverschap/personeelsmanagement-hrm/ondersteuning ...
Dank je wel!!

2 jaar geleden

Heb vandaag twee mails uitgezet. 1 voor alle verlof en opties en rechten. En 1 voor of ik wat eerder naar huis mag op mn werkdagen. Ben benieuwd

2 jaar geleden

Reactie op eypola

Heb vandaag twee mails uitgezet. 1 voor alle verlof en opties en rechten. E ...
Ben benieuwd of je inmiddels meer weet!

2 jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie voor de klas? Ik heb 5 dagen kleuters, lukt nu nog maar wel erg intensief!

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Hoe gaat het bij jullie voor de klas? Ik heb 5 dagen kleuters, lukt nu nog ...
Ik heb 3 dagen kleuters maar bij mij gaat het nog prima! Ben nu 26 weken. Dagen zoals schoolreisje afgelopen week en extra vergaderingen/studiedagen op vrije dagen zijn wel intensief.

2 jaar geleden

Hier 29 weken zwanger en 5 dagen voor de klas, groep 5. Begin van de week gaat prima, richting het weekend steeds vermoeider. Weekend is echt om bij te komen. Ik ga met 34 wkn met verlof, dus nog een paar weekjes te gaan!