82 Reacties

2 jaar geleden

Hier 29 weken zwanger en 5 dagen voor de klas, groep 5. Begin van de week g ...
Heel herkenbaar! Echt het weekend nodig om de werkweek vol te kunnen houden. Ik ga proberen tot 36 weken door te gaan, maar twijfel wel om op voorhand toch misschien al voor 34 te kiezen.. Ben je aan het aftellen of heb valt dat wel mee?

2 jaar geleden

Reactie op Notonlyamom

Heel herkenbaar! Echt het weekend nodig om de werkweek vol te kunnen houden ...
Ja ik merk dat ik het zelf heel lastig vind om aan te geven dat het pittig is. Toevallig vandaag eerder weg van werk voor een hartfilmpje in het zkh. Beetje onzeker geweest afgelopen weekend, want voelde de baby minder en had last van harde buiken afgelopen vrijdag/zaterdag. Gelukkig was alles goed en ben opgelucht, maar verloskundige adviseert echt rustiger aan te doen. Lichaam geeft een signaal af. Dus morgen gesprekje met leidinggevende hoe meer rust te pakken. Dus om antwoord te geven op je vraag: ik ben best wel aan het aftellen. Ik vind het nog steeds super leuk om met de kids te werken, maar het is wel veel zo.

2 jaar geleden

Hier een fulltime juf in groep 3. Ik krijg nu de middagen extra hulp zodat ik meer rust kan nemen. Dit ivm mijn bekken en kortademigheid. Weet iemand trouwens hoe het nu zit met het betaalde ouderschapsverlof? Het was 10 weken tegen 55%, maar landelijk is nu 9 weken tegen 70%. Geef mij die 9 weken maar dan...

2 jaar geleden

Ik werk 3 dagen in groep 1-2. Ik merk dat het zwaarder wordt met mijn bekken. Soms 's avonds zoveel pijn dat ik alleen nog maar kan liggen. Vanaf deze week ga ik op advies van de bekkenfysio elke dag een kwartier even liggen tijdens schooltijd. Het lunchen met de kinderen wordt dan van mij overgenomen. Ook buk ik niet meer om te helpen met schoenen aantrekken of veters te strikken. Ik laat ze elkaar helpen of ik laat de kinderen op tafel staan🙈

één jaar geleden

Weet iemand of de 28 weken regel ivm corona weer is in gegaan. Las op fb dat iemand al met verlof was daardoor maar kan het zelf niet vinden.

één jaar geleden

Reactie op Mama8765

Weet iemand of de 28 weken regel ivm corona weer is in gegaan. Las op fb da ...
Ik geloof van niet hoor.

één jaar geleden

Reactie op Mama8765

Weet iemand of de 28 weken regel ivm corona weer is in gegaan. Las op fb da ...
Bij ons niks over gehoord.

één jaar geleden

Reactie op Mama8765

Weet iemand of de 28 weken regel ivm corona weer is in gegaan. Las op fb da ...
Nee is er niet meer. Mijn verloskundige zei wel dat werkgevers dit zelf mogen bepalen. Nou heb mijn directrice er niet over gehoord hoor en ben al bijna 29 weken😅 zit nu wel sinds gisteren met corona thuis...

één jaar geleden

Ja hier ook niets gehoord maar ook deze week getroffen door het virus. De komende 4 weken dus redelijk safe, maar daarna had ik er anders wel gebruik van willen maken.

één jaar geleden

Ik werk 2 dagen in groep 5 en 2 dagen in groep 6. Wordt wel steeds zwaarder. Ik wilde doorwerken tot 36 weken, maar stop nu toch met 34 weken, als de herfstvakantie begint. Op papier dus 5 weken van tevoren. Kijk er echt naar uit!

één jaar geleden

Geniet van jullie verlof als je dat nu al hebt of bijna! Lekker rusten 😘

één jaar geleden

Hallo medejuffen, hoe bevalt het jullie weer om te werken? Hoeveel dagen staan jullie voor de klas? Zijn er ook juffen die kolven op het werk? Hoe hebben jullie dat geregeld?

één jaar geleden

Hallo medejuffen, hoe bevalt het jullie weer om te werken? Hoeveel dagen st ...
Ik ben van 5 naar 3 dagen gaan werken. Ik vond het heel erg lastig om los te laten. Ik stond zelf op een school in een achterstandswijk met veel gedragsproblemen, heb nu wel bewust gekozen om op een andere school te gaan werken met een "makkelijkere" populatie. Prioriteit ligt nu toch ergens anders😋.

één jaar geleden

Hallo medejuffen, hoe bevalt het jullie weer om te werken? Hoeveel dagen st ...
Ik ben ook van 5 naar 3 gegaan. Ik heb mijn ouderschapsverlof van 9 weken opgenomen. Ik begin pas na de vakantie maar dan ook weer voor een maand. Ik ben namelijk 2 maanden na mijn bevalling opnieuw zwanger geraakt 😅.

één jaar geleden

Hallo medejuffen, hoe bevalt het jullie weer om te werken? Hoeveel dagen st ...
Ik heb de 9 weken betaald ouderschapsverlof achter elkaar opgenomen en nu doe ik het lekker rustig aan met 2 dagen voor de klas (groep 1/2). Een lange en een korte dag. Ik kolf in de ochtend op werk en ga vaak tussen de middag even naar huis om de kleine live te voeden (voordeel van dichtbij huis werken)

één jaar geleden

Hallo medejuffen, hoe bevalt het jullie weer om te werken? Hoeveel dagen st ...
Ik ben in december bevallen van mijn tweede. Ik werk 3 dagen en heb 1 dag ouderschapsverlof ingezet. Omdat ik van mijn oudste ook nog niks had ingezet kan ik dit na de vakantie ook het hele schooljaar blijven doen. Ik kolfde 2x per dag op werk. Was wel gedoe met wie je klas overneemt, vaak de oa. Maar dan was die ziek en dan was het echt even puzzelen.. er was ook geen ruimte die op slot kon. Bordje met niet stoten ophangen en ramen afplakken. ik werkte 50 km verderop en begin na de zomer vanwege de reistijd op een nieuwe plek. Ik moet eigenlijk nog 1x overdag kolven maar omdat ik dat veel gedoe vind en mijn zoontje dan ook al bijna 9 maanden is ben ik de middag voeding aan het afbouwen en vervangen met kunstvoeding.

één jaar geleden

Hallo medejuffen, hoe bevalt het jullie weer om te werken? Hoeveel dagen st ...
Hee! Ik heb voor de vakantie twee dagen per week gewerkt, ga nu 3 dagen werken. Vond 2 dagen voor thuis heel fijn maar voor t werk niet te doen. Ook nog icm eerst 3x kolven en later 2x (en ben helaas lang ermee bezig). Ik wil eigenlijk echt niet dat mn productie af gaat nemen, maar 2x per dag lang kolven gaat niet lukken aangezien ik hele dagen voor een groep sta. Ik ga proberen in de kleine ochtend pauze of in de middag pauze (kort) te kolven en na de lessen fatsoenlijk. Ik hoop van harte dat t zo in stand blijft. Benieuwd naar ervaringen van anderen

één jaar geleden

Inmiddels een hele tijd verder. Zijn er nog meer juffen die van fulltime werken naar parttime zijn gegaan en daardoor het lesgeven minder leuk zijn gaan vinden? Ik hou graag alles zelf in handen, maar doordat ik nu een klas moet delen vind ik het echt minder leuk. Het gaat dan toch niet helemaal zoals ik wil. Ik zit nu te denken om de IB opleiding te gaan doen en voor een IB functie te gaan. Hoe ervaren jullie dit?

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Inmiddels een hele tijd verder. Zijn er nog meer juffen die van fulltime we ...
Heel herkenbaar! Het is idd echt minder leuk als je geen eigen klas hebt

één jaar geleden

Iets te snel. Maar zou je met een IB functie het voor de klas staan niet missen? Ik denk zelf maar zo. Tis n paar jaar even minder, als mn kindje(s) ouder worden, ga je vanzelf weer meer werken en er dan weer meer van genieten