8 Reacties
2 weken geleden
Mijn dochter is begin december 3 geworden en bij haar hielpen stickers als beloning. We hebben een vel geplakt in de keuken en bij plassen 1 sticker en bij poepen 2. Eerst een potje in de woonkamer en haar daar op vaste momenten bijvoorbeeld na het eten opgezet en volledig staan juichen als het gelukt was. Ook het boekje van Bobbie op het potje gekocht en gelezen. Vervolgens ging het zo goed dat het zindelijk worden heel snel ging en nu is ze sinds half december ook in de nacht zindelijk. Dat ging eigenlijk vanzelf. We laten haar plassen voor het slapen en wordt wakker als ze moet. succes!
2 weken geleden
Ik lees mee. Mijn zoontje van net 3 , ook pienter lijkt het ook niet te boeien. We werken al met stickers, 10 stickers volle kaart en dan mag hij kiezen om samen een cadeautje te kopen of wat leuks te doen maar ook dit maakt weinig indruk. Hij lijkt het wel lekker makkelijk te vinden in de luier.
2 weken geleden
Bij onze dochter waren veel kindjes op de opvang haar voorbeeld en ging ze al vaak mee naar de wc toen ze 2,5 jaar was. Op een vrijdagochtend met haar samen bij HEMA onderbroekjes uitgezocht en luier uit gedaan en potje midden in woonkamer, echt met paar dagen was ze zindelijk. Nu alleen in nacht nog luierbroekje aan maar zit ook echt steeds minder in snachts. Dus toch keer even paar dagen aan besteden misschien en luier niet meer aan doen.
2 weken geleden
Toch gewoon doorzetten. Luier af en gaan... Mijn dochter was in een week wel zindelijk met plassen, poepen iets langer. Sticker pakket gebruikt, dat vond ze leuk. Kreeg een cadeautje als de kaart vol was. Aan het einde een groter cadeautje. Afgelopen zomer gedaan, toen waren we een hele week thuis aan het einde.
Mijn zoon was wat langzamer, die vond het doodeng allemaal. Maar toen net voor hij naar school ging gelukt ..
2 weken geleden
Hier dezelfde struggle en al alles geprobeerd. Doorzetten, vies laten, belonen. ‘Probleem’ hier is dat ze erg pienter is en veel in haar hoofd. Soms is ze een halve dag droog en dan ineens een ongelukje, die ze daadwerkelijk niet door heeft. Ze voelt het letterlijk niet aankomen omdat ze te veel in haar hoofd zit. Ik laat het nog maar rusten en oefenen af en toe zonder luier. Meer druk gaat niet helpen