13 Reacties

8 maanden geleden

Onze dochter was 2 en half tot ze er echt aan toe was maar vond al heel snel heel vies toen haar luier vies was of nat

8 maanden geleden

Ik lees mee! Had laatst wel al gelezen dat het inderdaad vanaf 1 jaar al goed is haar langzaam te laten wennen aan zitten op een potje. Maar hier ook geen idee verder hoe ik het moet aanpakken 😶‍🌫️

8 maanden geleden

Wij hebben gewacht tot onze oudste 3 was, toen was het ook in 2-3 dagen gelukt. Geen potje, gewoon op de wc. Dus dat gaan we bij onze middelste en jongste ook doen. Vroeger zou fijner zijn geweest, maar maandenlang aanmodderen past niet bij ons.

VRIEND

8 maanden geleden

We hebben gewacht totdat ze zelf interesse had met naar de wc gaan. Dit was rond 2 jaar en 3 maanden. Een vriendin was er eerder mee begonnen alleen langer met luiers bezig geweest, omdat ze het te eng vond.. Het beste is volg je gevoel volgens mij en probeer het niet op te dringen..

8 maanden geleden

Bedankt voor jullie ervaringen allemaal! Ik denk dat we gewoon een potje kopen binnenkort en gewoon bij haar speelgoed zetten. Zodra ze er echt interesse in gaat tonen gaan we kijken of ze er echt al aantoe is en anders wachten we gewoon nog even🤗 alle kindjes op hun eigen tempo toch

8 maanden geleden

Wij hebben al een potje staan vanaf dat onze dochter ongeveer 9 maanden is. Vanaf 11 maanden zat ze er vaak op en dan lazen we een boekje. Een keer toevallig geplast en nu plast ze elke dag op het potje. Als ze geslapen is, is ze vaak droog en plast ze gelijk op het potje. Ze plast ook nog in haar luier want geeft het niet aan. Als ze in bad gaat en het plas langs haar benen loopt staat ze er verbaasd naar te kijken

8 maanden geleden

Je kan ook veel info vinden als je zoekt op Go diaper free. Dat houd ik een beetje aan. Ik zet haar na elk slaapje en na elke maaltijd op het potje (ik maak een psss geluid voor de associatie). Meestal plast/poept ze wel als we haar erop zetten. Ze vindt het heel leuk en we geven haar een boekje om mee te spelen. We doen het alleen thuis. Als we weg zijn of op de opvang doet ze gewoon alles in haar luier. En als er een periode komt dat ze het niet leuk vindt, dan stoppen we er gewoon weer mee. Het scheelt in ieder geval veel luiers 😊

8 maanden geleden

Wow ik zie dit nog echt niet gebeuren nu ze 1 jaar is. Vind dat nog te vroeg. Tenzij ze interesse toont natuurlijk. Loopt wel altijd met ons mee naar de wc en gaat dan erbij zitten of kijken maar dat is het dan ook. Denk dat meer is omdat ze wil weten waar we zijn.

8 maanden geleden

Reactie op Sunflowers

Je kan ook veel info vinden als je zoekt op Go diaper free. Dat houd ik een ...
Kijk eens aan! Ik denk dat wij het ook gewoon gaan proberen!

8 maanden geleden

Reactie op Sunflowers

Je kan ook veel info vinden als je zoekt op Go diaper free. Dat houd ik een ...
Wat leuk! Wij zijn ook al met 5 maanden begonnen en bij ons gaat het precies zo. Poepen doet hij j echt alleen nog op het potje. Met boekje erbij lukt het altijd wel :)

8 maanden geleden

Reactie op RuthieDi

Wat leuk! Wij zijn ook al met 5 maanden begonnen en bij ons gaat het precie ...
Gaat hij ook naar het kdv? Zetten ze hem daar ook op het potje?

8 maanden geleden

Hey! Nee we hebben een oppas aan huis. Op het potje gaan doet hij alleen met mij of mn man. De oppas zou het prima vinden, maar ons zoontje kan bij haar niet genoeg inspannen geloof ik ;) (ookal is hij inmiddels goed gehecht)

8 maanden geleden

Vandaag ben ik begonnen en hij heeft twee plasjes op het potje gedaan. Ik verdiep me in bzc en ik heb een boek “mijn baby op het potje” ik vind het echt leuk en elke plas of poep is er één.