13 Reacties

4 maanden geleden

Hoi! Geen tips, maar vooral heel herkenbaar. Plassen gaat top, maar poepen lukt niet of durft ze niet. Vaak toch perongelijk in haar onderbroek of inderdaad in haar luier. Ik ben ook zoekende!

4 maanden geleden

Bij ons helaas nog niet zindelijk maar wij kregen de tip van CB om met een luier om op het potje te zetten met poepen, zodat hij noet meer straks in paniek raakt als hij er echt aan toe is om op het potje te gaan, misschien raar maar een idee ondanks ze al zindelijk is?

4 maanden geleden

Hier gaat poepen ook minder goed! Vaak nog in de onderbroek terwijl ze wel weet wanneer het nodig is want ze loopt echt weg om dan triest te komen zeggen dat ze Kaka heeft gedaan. Dus ook geen tips. In de opvang zeggen ze dat dat wel komt met tijd. Ze doet het ook soms wel, dus gewoon wat vertrouwen hebben? Bij ons in België gaan ze vanaf 2.5j naar school, dus ons meisje start op 1 september en vind het zelf wel wat lastig dat ze door de Kaka nog vaak 'accidentjes' heeft. Ik hoop dat het allemaal wel misloopt..

4 maanden geleden

Reactie op Famperientje

Hier gaat poepen ook minder goed! Vaak nog in de onderbroek terwijl ze wel ...
Losloopt. Niet misloopt 😅

4 maanden geleden

Poepen ging hier okk lastig want hij vond het spannend. Heb het eigenlijk maar gewoon laten gaan, wat hier betekende aantal weken in zn onderbroekje. Gaf ik gewoon aan: zullen we het samen proberen? Als je het spannend vindt, mama is bij je. Ineens na een paar weken durft hij nu wel! Geef het even de tijd.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar, ons zoontje plaste wel op de wc maar poepen vond hij nog heel spannend. We hebben de eerste tijd gezegd dat als hij moest poepen hij dan om een luier mocht vragen en afgelopen weekend zei hij ik moet poepen, en hij wil steeds een lolly, dus zei ik als je nu op de wc gaat poepen kopen we morgen een lolly en vanaf dat moment poept hij elke dag op de wc.

4 maanden geleden

Hier gaat het plassen nu aardig goed. Maar poepen lijkt ze niet te merken...ze geeft het ook niet aan. Beetje lastig 😬

3 maanden geleden

Een idee en misschien al geprobeerd? Als ze aangeeft te moeten poepen en dan weer niet toch proberen haar op het potje te zetten met een boekje. Een poosje laten zitten, de ontspanning van Jet boekje werkte hier 😇

3 maanden geleden

*het boekje

3 maanden geleden

Bij ons hielp het eventjes geven van de speen. Hij heeft er twee keer gebruik van gemaakt en nu gaat het prima zonder

3 maanden geleden

Bellenblazen helpt ook bij het ontspannen van de kringspier om te poepen.

2 maanden geleden

Hier is ze al een half jaar zindelijk en wat hier helpt is bellenblazen. Bellenblazen zorgt ervoor dat kindjes diep in en uit gaan ademen en dat ademen zorgt voor ontspanning en dat ze drang krijgen om te poepen. Dus lekker bellenblazen op de wc

2 maanden geleden

Mijn dochter is ook al een tijdje zindelijk. Poepen wilt ze persee een luier en dat vind ik nog helemaal okee. Ze vraagt letterlijk om een luier en poept dan, ik laat het voor nu eventjes zo en ga over een paar maandjes weer proberen