17 Reacties

3 maanden geleden

Hee! Hier merkte ik op dat mijn dochtertje altijd verstopt achter de verwarming in de keuken gaat poepen. Dus dacht laten we de pot gebruiken. Heb haar 2 keer op de pot gezet waar ze netjes haar behoefte deed. Echter schrok ze zo erg van de gevulde pot dat ze moest huilen en nu even niet meer wil 😅 ze gaat nog steeds netjes in dat hoekje haar behoefte doen. Maar laat het nu even rusten zoadat ze geen negatieve associatie behoud. En zet soms buiten de pot neer ( die vind ze namelijk wel heel leuk) wanneer ze in de warmte bloot rond loopt.

3 maanden geleden

Reactie op Mays91

Hee! Hier merkte ik op dat mijn dochtertje altijd verstopt achter de verwar ...
Ohhh, jaa hier doet hij ook vaak zijn behoefte hurkend achter iets. Grappig! Had een potje gekocht, zodat hij eraan kon wennen. Zet hem wel is regelmatig voor het eten erop, Maar hij vindt het alleen leuk om zijn voeten erin te doen haha!

3 maanden geleden

Wij gaan een potje kopen, ze zegt altijd zo duidelijk poep als ze moet poepen . Dus we gaan is kijken of ze het op het potje kan 🤣 We gaan het mee maken ik ga er vooral geen druk op leggen want ze is echt nog wel heel jong voor zindelijkheid training maar vooral omdat ze het zelf aangeeft ga ik het toch maar proberen

3 maanden geleden

Reactie op Cil

Wij gaan een potje kopen, ze zegt altijd zo duidelijk poep als ze moet poep ...
Jaa, ik vind ze ook nog zo jong! Succes in iedergeval. 😊

3 maanden geleden

Reactie op Mays91

Hee! Hier merkte ik op dat mijn dochtertje altijd verstopt achter de verwar ...
Als ze hun behoefte hebben gedaan mag je als ouders heel enthousiast reageren op het doen van hun behoefte zodat ze ook gaan zien dat het juist goed is en er dus niet van hoeven te schrikken + je mag het belonen 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Njoy1991

Als ze hun behoefte hebben gedaan mag je als ouders heel enthousiast reager ...
Jaa precies ☺️ik dacht ook al ik moet eens nadenken hoe ik het nog beter kan belonen omdat ze het zo erg vind. Ook zo zielig

3 maanden geleden

Reactie op Mays91

Jaa precies ☺️ik dacht ook al ik moet eens nadenken hoe ik het nog beter ka ...
Ik heb zelf een boekje gekocht over zindelijkheidstraining daar staan best goede tips is. Ik denk dat jou dochter er wel aan toe is ergens omdat ze er toch haar behoefte al op heeft gedaan ❤️ zindelijk maken is kinderspel heet die ik heb hem gewoon een via bol.com besteld

3 maanden geleden

Ik ga beginnen zodra ons dochtertje duidelijk signalen geeft dat ze eraan toe is en er interesse in krijgt

2 maanden geleden

Nee wij doen nog niks. Ik heb een potje neergezet maar verder nog nooit er niks mee gedaan. Zoontje toont ook geen interesse en we zien het niet aan hem wanneer hij poept en hij geeft het ook niet aan

2 maanden geleden

Wat ik soms doe is, als m'n zoontje een droge luier heeft na z'n middagslaapje zet ik 'm op 't potje en gaan we een boekje lezen. Al 4x een plasje gedaan. Na het slapen komt er toch altijd een plasje, als de luier droog is. Hij vindt dit erg interessant, ondanks dat hij niet doorheeft dat hij plast, als ik niks zeg. 🤣

2 maanden geleden

Mijn dochter was met 1.5 zindelijk. Het potje stond al heel lang boven in de gang zodat ze eraan gewend was. Soms lazen we gewoon een boekje op het potje en op een dag plaste ze en prees ik haar helemaal de hemel in. Daarna wilde ze elke keer op het potje. Snachts was ze ook al droog en toen hebben we de luiers samen weg gedaan. Het ging echt super goed! We hebben boekjes over zindelijkheid gelezen, ze mocht stickers plakken (waar ze overigens niet veel interesse in had dus zijn er daar weer mee gestopt) en nemen overal een opvouwbaar potje mee naartoe. Het poepen is soms nog lastig. We worden nooit boos als ze een ongelukje heeft en zeggen ah oh, kan gebeuren volgende keer op het potje. We vragen zelf ook vaak of ze moet plassen of poepen.

2 maanden geleden

Wow ik ben verbaasd als ik hoor dat kindjes zindelijk zijn/rustig blijven zitten. Wel blij voor jullie 🥰 Ons zoontje is een druk enthousiast mannetje dus die rent constant de hele kamer rond. Boekjes lezen heeft hij ook echt geen interesse in. Alleen maar klimmen op en af schoot en boekje open en dicht slaan. Ik heb wel een boekje over zindelijkheid maar ik zie het echt niet binnenkort gebeuren

2 maanden geleden

Hier heb ik veel tips uitgehaald. Je bent dan zonder druk bezig om je kindje zindelijk te maken.

2 maanden geleden

Wij gaan beginnen nadat we op vakantie zijn geweest. Ze is dan 19 maanden. Ze gaat nu steeds zelf een schone luier en doekjes pakken als ze een vieze luier heeft. Wij vinden dat wel een teken dat ze er aantoe is. Maar we gaan zien hoe het gaat.

2 maanden geleden

Ons meisje van 19 maanden ziet de heel veel kindjes bij de opvang naar de wc gaan. We hebben de bril verkleiner erop en als ze het graag wil zetten we haar erop. Dan heeft ze heel veel lol. Het MOET niet, als het lukt is het mooi meegenomen.

2 maanden geleden

Ik ben een aantal maand geleden begonnen. Nu lezen we elke keer als ze uit bed komt een boekje op het potje. Vanaf het begin deed ze elke keer al wat. Daarna kijken we naar wat ze gedaan heeft en zeggen we goedzo benoemen we poep en of plas en bah, dan gooien we samen de inhoud in de wc en mag ze doorspoelen. Dan doen we het normale ritme. Verder zetten we haar alrijd op het potje/wc als ze poepen zegt en aan haar billen plukt. We waren begonnen met na elk eet moment ook op het potje te gaan, maar merkte dat ze het nog niet zo goed begreep of aanvoelde. Dus dat proberen we over een tijdje opnieuw. Dus de tactiek hier is dr momenten ophogen naar mate ze daar klaar voor lijkt te zijn en zo toewerken naar een droge luier. Voor mijn dochter was potje direct raak, maar sommige kindjes moeten even leren stilzitten, wij doen het met boekje lezen dus. Sommige kindjes willen afgeleid worden andere kindjes moet je misschien aanmoedigen om te poepen.