10 Reacties

één jaar geleden

Die van ons kan wel zelfstandig zitten (maar alleen als we hem neerzetten) en kan dan heel goed stabiel blijven zitten en spelen. Hij tijgert nog niet (denk ook niet dat die dit gaat doen), maar gaat weer wel op handen en knieën zitten. Kan wel staan, maar niet zelf gaan staan. Kortom: ik zou me niet te druk maken. Ik denk dat het allemaal vanzelf komt. Soms dacht ik ook weleens zou hij dit of dat niet moeten kunnen (omdat andere moeders dan zeggen dit kan mijn kind al), maar nu trek ik me er niks meer van aan. Zeker niet toen ik laatst een foto zag van iemand die zei mijn kind kan al zelf langs tafels lopen, terwijl je gewoon zag dat het kind ondersteund werd. Ik heb soms het idee dat ouders het soms ook wat "mooier" zeggen dan dat het is😂.

één jaar geleden

Juist vooral om dat andere moeders het inderdaad zeggen maakt dat mij weer onzeker🙈 ja soms denk ik ook dat het mooier gemaakt word dan dat het is.

één jaar geleden

Mijn zoontje van 11 maanden kruipt de hele huis door en trekt zich op aan alles, maar hij heeft het ook nog niet door hoe hij zelfstandig kan gaan zitten. Vanwege prematuriteit komt bij ons maandelijks een babyfysiotherapeut langs, en zij gaf aan dat het nog heel normaal is bij deze leeftijd. Dus maak je geen zorgen, zij heeft gewoon de tijd nodig🥰

één jaar geleden

Ik had precies hetzelfde met mijn zoontje. Ik maakte me zorgen en ging hem laten zien hoe het moest. Toch deed hij het niet en toevallig 2/3 dagen voor hij 9 maanden werd zag ik hem ineens zitten. Maak je vooral geen zorgen! Baby’s doen het allemaal op hun eigen tijd

één jaar geleden

Denk dat het vast snel komt nu, ons zoontje doet het nu sinds kort en doet de rest ook al behalve lopen 😁

één jaar geleden

Mijn zoontje is inmiddels 9 maanden en kan ook nog niet zelfstandig zitten. Ik maak me er eerlijk gezegd geen zorgen om. Hij ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en eigen manier.

één jaar geleden

Elk kind is anders en ontwikkeld in zijn eigen tempo en ook: volgorde! Ze kunnen maar 1 ding tegelijk ontwikkelen dus als je kindje eerst veel brabbelt en nu ineens minder, grote kans dat ie dan even druk is met wat anders. Mijn oudste was snel dacht ik, maar de jongste is nog veel sneller. Daar horen weer andere zorgen bij ;) weet niet of moeders het perse mooier maken dan het is, het is gewoon echt bij iedereen anders en bovenal: het is geen wedstrijd 😅 maarrrr als je je echt zorgen maakt dan kan je altijd even het cb vragen om extra mee te kijken bijvoorbeeld. Jij kent je kindje het best, als je echt ongerust bent laat het dan vooral even checken.

één jaar geleden

Iedere kind ontwikkelt op zijn eigen tempo! Mijn man als kind super traag en ook dat is helemaal goed gekomen (volgens schoonma) :-P Ons kindje is nu 7 maanden (gecorrigeerd). Ook wij krijgen maandelijks een fysio thuis vanwege de vroeggeboorte. Gelukkig is alles prima in orde en hebben we een heel blij en enthousiast kind wat heel nieuwsgierig is. Wij zullen ons kindje eerder moeten remmen, ivm prikkels en alles graag willen zien en grijpen. Heerlijke tijd, geniet ervan moeders, niet vergelijken, don’t worry.

één jaar geleden

Niks om zorgen om te maken, elk kind is idd anders en ontwikkelt anders. Mijne kon ook niet zitten en met 9 maanden deed ze het ineens vanzelf

één jaar geleden

Die van ons kan niet zelf zitten en niet zelf staan. Als je hem neerzet, gaat het prima, maar het lijkt hem gewoon nog niet genoeg te boeien 😋 Hij kletst liever en maakt geluid met speelgoed. En sinds eergisteren kan hij zwaaien. Elk kind heeft z’n eigen mijlpalen op het eigen tempo 😊