5 Reacties

8 maanden geleden

Heb je al contact gehad met de huisarts? Zij kunnen een laxeermiddeltje geven om het even weer op gang te brengen, want hoe langer het vast zit hoe droger en harder het wordt en hoe lastiger het voor je zoontje wordt om eruit te krijgen. Verder kan een huisarts even voelen en luisteren of er wel enige beweginh in de darmen is en zonodig doorverwijzen voor verder onderzoek

8 maanden geleden

Reactie op Anke_vv

Heb je al contact gehad met de huisarts? Zij kunnen een laxeermiddeltje gev ...
Ja, heb ik gedaan! Heb van de huisarts toen macrogol gekregen, en dat gebruikt.. maar volgens onze huisarts is het “iets waar hij doorheen moet” maar zodra ik bijv. Stop met die macrogol zakjes, gaat het 2 dagen goed en is het weer feest. Het is zo zielig en hij gilt t echt uit als hij moet poepen. Maar krijg maar geen doorverwijzing naar een evt andere arts…

8 maanden geleden

Onze oudste heeft de ziekte van Hirschsprung. Dit is een aangeboren darmziekte. Kinderen kunnen bij de geboorte niet of slecht poepen. Onze had geen meconiumlozing bij de geboorte. Is vervolgens vier keer geopereerd aan de darmen en hebben haar de eerste 3/4 jaar van haar leven moeten spoelen. Zij krijgt nog steeds dagelijks forlax/macrogol. Het gaat nu goed met haar.

8 maanden geleden

Ach, wat sneu! Geef je genoeg gezonde vetten? Beetje olie over de groente, avocado etc. Osteopaat misschien? Kan voelen of er ergens een blokkade zit. Anders zou ik inderdaad een kinderarts denken..

8 maanden geleden

Wij zijn hiervoor ook bij een natuurgeneeskundige/kinderdietist geweest en inderdaad ook extra pruimen en olie toegevoegd aan het eten, maar dit hielp niet. De kinderarts heeft toen macrogol voorgeschreven en dit helpt goed.