12 Reacties

2 maanden geleden

Kijk anders even bij Bureauvanslaap. Zij geven goede tips & als je Instagram hebt, kun je ze altijd een berichtje sturen voor vragen. Succes! ☺️

2 maanden geleden

Slaaptips voor babys of snuggles and dreams volgen op insta! Misschien moet je net iets aanpassen in de wakkertijden en dutjes bv.

2 maanden geleden

Jaahoor. Hier ook een nachtbraker en ken meer moeders met kindjes van dezelfde leeftijd waarvan het kindje nog niet doorslaapt. Soms lijkt het uitzichtloos. Zeker als je om je heen vooral alleen maar verhalen van goede slapers hoort, maar ooit gaan ook onze kindjes doorslapen. De een sneller dan de ander, maar ze gaan het echt doen! Enige tip die ik heb is samen slapen. Doordat wij dat doen hoef je er niet echt uit en slaap je sneller weer verder. Zo krijg je toch zo veel mogelijk slaap.

2 maanden geleden

Hier was dat ook iedere nacht hetzelfde tot zo'n 2 maanden geleden. Soms uren wakker 's nachts. Toen naar de osteopaat geweest aantal keer en sindsdien gaat het veel beter met slapen!

2 maanden geleden

Hier ook! Ik probeer me erbij neer te leggen dat hij er nog niet klaar voor is om door te slapen, maar het is zwaar en ik hoop toch dat het wel snel beter zal gaan. Maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren...

2 maanden geleden

Reactie op Lola400

Jaahoor. Hier ook een nachtbraker en ken meer moeders met kindjes van dezel ...
Same! Als ze wakker wordt dan haal ik haar op en leg haar bij me met een klein flesje. Daarna slaapt ze bijna gelijk weer en ik dus ook. In haar eigen bed blijft ze wakker en ik ga niet strijden, ik wil gewoon slapen haha

2 maanden geleden

Die van ons ook sinds 7 maand ofzo geen nacht meer doorgeslapen en nu ook 18mnd. Altijd standaard tussen 22.00 en 00.00 wakker. Soms kunnen we hem terugleggen en slaapt hij verder maar dat is vaak maar maximaal een uur en dan is hij weer wakker en dat gaat de hele nacht zo door. We hebben het opgegeven en pakken hem tussen ons in zodra hij wakker is zodat we allemaal verder kunnen slapen. De ene keer vind ik dat prima de andere keer denk ik wanneer zal hij ooit in z'n eigen bed de hele nacht doorslapen 🫠🤣

2 maanden geleden

Heel normaal gedrag. Voor kinderen is het biologisch gezien veel natuurlijker om bij de ouders te slapen. Ze slapen vaak beter en als ouder kom je beter aan je rust toe doordat je niet uit je bed hoeft maar vanuit nabijheid kan troosten

2 maanden geleden

Bij mij was het zo, dat mijn zoontje nog honger had. Mijn vriendin tipte mij, je moet hem overdag zoveel mogelijk eten proberen te geven ( haar tekst was zo veel mogelijk vol proppen)🤣🤣 en voor het slapen gaan een grote fles melk of pap. Sindsdien slaapt hij door. Wat ik ook doe is dat hij naast mij slaapt in bed. Zodra hij wakker wordt in de nacht, hoor ik het direct, wrijf ik over z'n ruggetje met de geluiden sssshhh, ssssshh speentje weer in en hij slaapt direct verder. Het enige wat nog maakt dat hij wakker blijft is als hij echt pijn ergens heeft. Dan geef ik een zetpil paracetamol. Het voordeel van naast mij slapen is dat je direct kan inspelen erop zodat hij niet helemaal uit z'n slaap raakt. Ik weet dat hij ooit weer naar z'n eigen bed moet, maar voor nu gaat mijn eigenbelang even voor en dat is dat ik zelf moet en wil slapen. Met inslapen gebruik ook ook wel het youtube filmpje (geluid) sssshhh voor babys.

2 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Bij mij was het zo, dat mijn zoontje nog honger had. Mijn vriendin tipte mi ...
Ik merk bijvoorbeeld ook, als ik nog beneden ben en zie hem via de babyfoon en hij wordt wakker en ik zit beneden dat hij helemaal overstuur raakt. Rechtop gaat zitten en keihard gaat huilen. Pas weer gaat slapen als ik ook naast hem ga slapen uiteindelijk. D Dat is ook al een teken dat doordat hij naast mij slaapt, hij mijn aanwezigheid voelt en waarschijnlijk dan ook die veiligheid en geborgenheid

2 maanden geleden

Geen tips wel herkenning. Mijn oudste sliep pas met ruim 3 jaar door. Mijn jongste van 18 maanden slaapt 9 van de 10 keer niet door. Soms 1 keer soms 2 keer wakker. Maar gelukkig slaapt hij na een schone luier en klein flesje wel vaak snel weer verder. Komt ooit wel goed is dus mijn ervaring🤭

2 maanden geleden

Herkenbaar! Dochtertje sliep eindelijk voor het eerst door afgelopen maand en nu is het weer drama! Zonder flesje melk krijg ik haar niet naar bed (bij de opvang wel natuurlijk) dat is al maanden zo....maar nu ook weer snachts 1, vaak 2, soms 3 keer wakker. Heel soms krijg ik haar stil met een speentje en een aai over dr bolletje, maar vaak alleen maar met de fles. Dus zit zo weer op 2 flesjes extra per nacht. Weet heel goed dat ze ook komt voor de fles, maar het lukt me maar niet om die cirkel te doorbreken! Op het moment eet ze ook super slecht (hoektanden komen door) dus snachts ook trek denk ik... Ben alleenstaande mama van 2 kids, dus ga voor de makkelijkste oplossing en geef haar de fles om enigsinds ook aan wat nachtrust te komen. Anders hou ik het niet vol (werk/zorg voor de kids/huishouden) Tussen 05:30-06:00 gaat elke ochtend de "wekker" en is ze klaar wakker. Smiddags 1 slaapje van 1,5 a 2 uur.