11 Reacties

10 maanden geleden

Goedemorgen, Wat vervelend dat jullie kleintje zo ziek is! Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik lees dat hij wel iets wil eten maar alleen geen brood en avondeten en weinig drinkt. Ik zou kijken of je het in andere vormen kunt aanbieden. Hij wil geen brood, misschien wel pannenkoekjes? Eet hij die potjes fruit wel? Geef hem die extra, dit is ook weer vocht. Wil hij wel een waterijsje? Bij de Action hebben ze van die silicone vormen om ze zelf te maken, met bijvoorbeeld dikssap. Zo krijgt hij ook vocht binnnen. Dat is namelijk het meest belangrijk. Hoelang het kan duren, hangt af van wat hij heeft natuurlijk. Maar meestal moeten ze zich na een week wel wat beter voelen. Beterschap!

10 maanden geleden

Reactie op MissG86

Goedemorgen, Wat vervelend dat jullie kleintje zo ziek is! Ik kan mij voor ...
Dankjewel voor je reactie en wat een fijne/goede tips! Dan gaan we dat eens proberen, mijn man is bang dat als we hem nu ander eten en lekkerder eten gaan geven dat hij altijd brood en avondeten weigert... maar ik vind het vooral belangrijk dat hij wat binnen krijgt

10 maanden geleden

Reactie op Cynthia0704

Dankjewel voor je reactie en wat een fijne/goede tips! Dan gaan we dat eens ...
Precies! Pannenkoekjes kun je ook maken van een geprakte banaan, 1 ei (per banaan) en beetje bloem om wat steviger te maken. Dit is dus helemaal niet ongezond gezien de banaan het wat zoeter maakt. Ijsjes zelf maken kan met diksap maar ook gepureerd fruit. Reepjes komkommer om op te sabbelen (of eten) ook fijn voor vocht.

10 maanden geleden

Trouwens nog een kleine toevoeging, ik zie dat jullie kindje ook 11 maanden is. Onze dochter is ook 11 maanden, na dat ze heel erg verkouden is geweest weigert ze ineens potjes warm eten en wil ze alleen nog maar stukjes en zelf eten. Ik weet niet wat jullie geven? Maar mocht het potjes zijn probeer dan een stukjes aardappel enzo. Wellicht helpt dat bij jullie ook.

10 maanden geleden

Krijgt hij wel zijn flessen? Hier een meisje die na ziekte ook geen brood, avondeten etc meer wilde. Maar ook geen flessen… Toen een poos ook extra fruit gegeven Ivm de vocht. Wij geven nu daarom ‘s morgens pap gemaakt van flesvoeding. En ‘s middags nog een keer. Krijgt ze in ieder geval 400ml aan flesvoeding binnen. Dit is een poos dus alleen fruit geweest 🥹. Maar flessen drinkt ze echt niet meer. Erg lastig. Zal wel leeftijd icm ziekte zijn. Overigens eet ze nu wel weer goed.

10 maanden geleden

Reactie op CRLS2010

Krijgt hij wel zijn flessen? Hier een meisje die na ziekte ook geen brood, ...
Ik weet niet hoe oud je dochter is? Maar mocht ze even oud zijn (11 mnd) heeft ze normaal geen 3 flessen meer nodig. Dus dan is twee keer pap van flesvoeding meer dan voldoende.

10 maanden geleden

Hier net zo!! Weinig eten! Ook de flessen drinkt ze hier niet leeg… fruithapje gaat er wel goed in terwijl ze al 3 maanden stukjes fruit eet…ze heeft wel koorts hier en genoeg plasluiers… denk een fase??? wat ziekjes?? Sprongetje??? Zeg t maar😂🤦🏼‍♀️

10 maanden geleden

Reactie op MissG86

Ik weet niet hoe oud je dochter is? Maar mocht ze even oud zijn (11 mnd) he ...
Maar als we geen pap geven dan wil ze niks meer 😉. Dat is wat ik hiermee bedoelde. Het gaat om het drinken. Ze zat daarvoor al heel lang op 2 flessen. ☺️

10 maanden geleden

TS, hoe gaat het nu??

10 maanden geleden

Reactie op MissG86

TS, hoe gaat het nu??
Sinds vandaag eet en drinkt hij weer wat meer normaal gelukkig! Ik merk wel dat we het heel lang aan moeten bieden en eerst baby tv op moeten zetten voordat hij gaat eten. Vooral met avondeten duurt dit lang, dit heeft vanavond 3 kwartier geduurd.. hij was altijd een hele goede eter en nu ineens allemaal moeizaam. Hopelijk trekt dit ook nog bij Dankjewel voor de vraag ernaar ❤️

10 maanden geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties, we hebben er veel aan gehad 🥰❤️