39 Reacties
4 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap werd het pas echt leuk vanaf dat ik mn zoontje regelmatig voelde bewegen, dat was toen vanaf ongeveer 20 weken. Het eerste trimester is gewoon stom, (behalve jippie ik ben zwanger), met misselijk en vreselijk moe en nog meer onzekerheid of het wel goed gaat. Maar herken echt wat je zegt over jezelf missen vanwege minder energie. Daar praten mensen ook niet over omdat je pas in het tweede trimester hoort van de zwangerschap!
4 jaar geleden
ik herken het gevoel enorm, ik voel mij futloos en niet mij zelf. Die roze wolk herken ik ook niet echt, maar hoop wel dat het iets meer komt en dan ook ga genieten. Ik heb mijn echo de laatste keer opgenomen met hartslag en dat kan ik nu rustig thuis bekijken en dan word ik wel helemaal warm van binnen en geniet ik er van.
toevallig vind mijn buurvrouw het zwanger zijn ook niet leuk en daar kan ik soms mee praten er over. zelf ben ik 14 weken
4 jaar geleden
Ik ben zwanger van m'n 2e kindje en vind zwanger zijn ook echt niet leuk. Naast het hebben van weinig energie mis ik gewoon alles wat niet mag en niet kan. Koffie, al het eten wat niet mag, slecht slapen... Ik vind het natuurlijk wel bijzonder om mee te maken en voel me gezegend dat het gelukt is maar ben zeker niet iemand die geniet van zwanger zijn. Voor mij is het accepteren daarvan en het af en toe lekker klagen uiteindelijk genoeg om die 9 maanden door te komen (waar er al ruim 3 van zijn verstreken ;-)). Voor mij kwam de zin om te gaan babyshoppen enz na de 20 weken echo en de eerste beweging die je voelt. Dan is het echt veel meer tastbaar.
4 jaar geleden
Voor mij nu de 2e zwangerschap. Vond het bij de 1ste helemaal niks en nu weer niet. Hele dag moe, misselijk, slecht slapen. Hoe kun je dat nou leuk vinden 🤣. Maar ben van mening dat het het helemaal waard was en simpelweg de enige manier om een kindje van jezelf te ontvangen. De bevalling daar in tegen vond ik een feestje 😅
4 jaar geleden
Ik ben nu bijna 14 weken van mn 4e kindje.
En ik vind t ook oprecht moeilijk om te genieten. Ik ben doodmoe, nergens zin jn of puf meer voor. Ik voel die kleine stuiterbal wel al dus dat maakt t dan wel weer goed. Maar verder kan ik er echt niet van genieten nee.
Hoop dat dat snel komt
4 jaar geleden
Ik denk dat je de twee los van elkaar kunt zien. Ja, ik vind het heerlijk en mooi dat ik zwanger ben en mag zijn. Ik ben heel dankbaar. Vind ik het leuk om de hele dag misselijk te zijn, 2/3 van mijn normale dieet niet meer te mogen eten en mij continue futloos en zwak,ziek te voelen... neeeee! Wie vindt dat nou leuk inderdaad. Dus ja, ik vind zwanger zijn leuk.. de bijkomende dingen niet.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar!!
Je bent jezelf niet meer in je eigen lichaam lijkt wel! Nu zwanger van ons 3e kindje maar kijk nu al uit naar de bevalling ! Nu denk ik wel dat ik me er nu bewuster van ben omdat dit ook zeer waarschijnlijk de laatste zal zijn en dus probeer te genieten . Maar al dat gevoel en gestaar naar m’n buik vindt ik verschrikkelijk 🫣
4 jaar geleden
Ik voel je helemaal! Ik heb ook 0.0 energie. Kan normaal niet stil zitten, maar nu moet ik, dus kom mezelf behoorlijk tegen!
Geniet van de dingen die je wel kan! Ik ben niet meer brak (ik ben een redelijke bierdrinker, zeker elk weekend wel brak op een zaterdag of zondag). Kan lekker lui en comfortabel dus overal heen rijden. Geniet van de gekke cravings die ik heb zoals toetjes en melk. En vind de echo's zo bijzonder!
Ik laat ook lekker voor me zorgen. Ik wil normaal alles zelf doem. Maar mensen doen echt graag dingetjes voor je, dat heb ik me nooit gerealiseerd. En mijn vriend loopt een keertje extra naar de winkel voor een lekker drankje voor me.
Verder verwen ik mezelf met de dingen die ik wel mag eten. Dan geen biefstuk maar een aubergine steak, of geen filet American maar zalm American van de visboer. Of geen sushi, maar gewoon een kaasplankje, lekker uitstapje naar de kaasboer. Er is zoveel lekkers wat je wel mag! Zie het niet als beperking, maar als een wereld wat je nog niet hebt ontdekt!
Ik kan ook genieten van alle gekke frisjes of fruitsappen, zoals ginger beer, kombucha of alle soorten Spa rood met een smaakje.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
En als je geen energie hebt, gewoon je vrienden, familie of man vragen het voor je te halen. Jij bent immers een mens aan het maken in jouw lichaam. Genoeg reden dus! En ze zullen het met alle liefde voor je doen!
4 jaar geleden
Reactie op jjvdb
Heel herkenbaar!!
Je bent jezelf niet meer in je eigen lichaam lijkt wel! ...
Bij mij de eerste en zeker ook de laatste.daardoor ben ik er ook zo bewust van dat ik wil dat het goed gaat. Dan wil je er wel van genieten maar ben zo bewust ook uit ervaring dat het mis kan gaan. Hoop zooo dat ik meer vertrouwen krijg na de 20 weken echo.
4 jaar geleden
Reactie op Mama8765
Voor mij nu de 2e zwangerschap. Vond het bij de 1ste helemaal niks en nu we ...
Herkenbaar! Kzou liever een paar x de bevalling overnieuw doen dan de zwangerschap en het 1e halfjaar 😅😅
4 jaar geleden
Reactie op Melaniejochem
Ik voel je helemaal! Ik heb ook 0.0 energie. Kan normaal niet stil zitten, ...
Ohh wat ben je lekker positief, love it!
Ennemm.. kombucha mag je niet altijd volgens mij, door het fermenteren kan er alcohol ontstaan. Let daar ff extra op, mocht je dat niet weten.
Verder hele goeie tips, ik ga ook een kaasboeruitstapje maken nu hahha!
4 jaar geleden
Reactie op Mama_R
Ennemm.. kombucha mag je niet al ...
Oei ik zal er even op letten Thanks!
4 jaar geleden
Reactie op Mama_R
Ennemm.. kombucha mag je niet al ...
En geniet van de kaas!
4 jaar geleden
Ik ben nu 14+5 en beleef er tot nu toe ook weinig lol aan… Voel me al sinds moment 1 alleen maar slechts, begon met extreme misselijkheid en aversies voor eten, moeheid en bij alles overgeven, dat ging vervolgens over in constante buikpijnaanvallen en vervolgens kamp ik nu al weken met elke dag hoofdpijnen tot ik er scheel van zie. Ik kan gewoon helemaal niks en ben er gewoon kapot van. Ik word elke dag wakker met knallende hoofdpijn en ga er mee naar bed. Iedere keer hou ik hoop dat het beter zal gaan, maar helaas….
4 jaar geleden
Reactie op Mama8765
Pff ik zit er echt even helemaal doorheen. Trek het echt slecht, kan alleen ...
Oh wat ontzettend naar zeg. Het is zo herkenbaar. Ik vind er ook helemaal niks aan. En kan me echt niet voorstellen dat ik ooit ga openstaan voor een tweede.
Het naarste vind ik dat ik mezelf niet herken. Ik ben niet iemand die moet huilen als er een plantje in de tuin doodgaat. Maar nu dus wel.
Maar we gaan gewoon door hoor! Want er is geen keuze!! We bikkelen ons wel door die kut tijd heen. Zoals mijn oma iedere dag opbeurend ahum zegt: het duurt maximaal 9 maanden dan ben je ervan af Hahah.
Hé en als het de komende dagen echt niet beter wordt @mama8765, misschien moet je dan toch even met de verloskundige of de huisarts overleggen. Kus en sterkte!!
4 jaar geleden
Zo herkenbaar! Ik dacht dat ik de enige was haha.
Erg ziek geweest deze week. Vandaag kon ik alleen maar huilen, het stopte gewoon niet. Ik was echt even ongelukkig. Door werk afleiding te hebben ging het daarna wel weet gelukkig. Maar man man man wat een rollercoaster aan emoties! Zo ben ik normaal helemaal niet...
Hopelijk is dit snel over en kan ik gaan genieten