8 Reacties

één jaar geleden

Misschien heb je Hg? Zou ff langs de huisarts! Beterschap 🫶🏻 en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk 😘

één jaar geleden

Reactie op Njoy1991

Misschien heb je Hg? Zou ff langs de huisarts! Beterschap 🫶🏻 en gefelicit ...
Ik ben al bij de huisarts geweest, die raad me aan om de medicatie te blijven nemen. Helaas de 3de zwangerschap en nog geen oplossing! Bij de vorige 2 ook zo ernstig misselijk! Bedankt voor je felicitatie ❤️

één jaar geleden

Wat vreselijk! Mijn vriendin had HG en hield ook niks binnen. Raakte uitgeput en uitgedroogd. Tot 2x tor opgenomen geweest in zkh. Kreeg uiteindelijk sondevoeding. Daar knapte ze erg van op! Misschien een overweging? Of al eens andere medicatie geprobeerd? Er is meer dan alleen Emesafene (mocht je die hebben). Bespreek het met je VK of Gyn die hebben er meer verstand van dan je huisarts! Sterkte! Ik vond gewoon de hele dag misselijk zijn (18wk lang) en af en toe overgeven al verschikkelijk...dit lijkt me echt afschuwelijk!

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Wat vreselijk! Mijn vriendin had HG en hield ook niks binnen. Raakte uitgep ...
Bedankt voor je antwoord, ik heb nu voor morgen een afspraak bij de gyn. En dan zal ik het daar ook even bespreken want het is echt niet te doen. Heb nog 2 kleintjes een die naar school moet en me man die werkt dus gaat lastig als ik ze naar school ga moeten brengen! Ik neem btw Navalit 10mg 3 x per dag (ben van België) Hopelijk gaat het vanaf morgen beter en indd wees blij dat het bij jou niet zo ernstig is want het is niet vol te houden. Bedankt nog en een fijne avond!

één jaar geleden

Ik heb een HG zwangerschap gehad. 2x aan het infuus gelegen met vocht, niks binnen kunnen houden etc. Wie weet gaat het bij nou nog over, want je bent “nog maar” 9 weken. Ik had emesafene, maaar dat werkte niet echt. Wat bij mij soms een beetje hielp was; voor het uit bed gaan, dus ook niet in bed gaan zitten, gewoon stil blijven liggen en een droog beschuitje eten. Dan was soms mijn maag iets rustiger als ik wel uit bed ging. Verder niet echt tips. Alles kwam er met dezelfde noodgang weer uit bij mij en ik kon niet meer alleen thuis zijn en niet meer op mijn benen staan. Pas toen de kleine geboren was voelde ik me iets beter. Ik snap nog steeds niet waar ik de kracht voor het bevallen vandaan heb gehaald😂

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik heb een HG zwangerschap gehad. 2x aan het infuus gelegen met vocht, niks ...
Oh ja ben net terug van de Gynaecoloog en ze zij dat ik gewoon medicatie moest blijven nemen en om de halfuur iets kleins moest eten. Mijn schildklier werkt ook veel te traag en het zou kunnen dat ik daarom ook al die klachten heb. Ze zei ook als het niet beter werd dat hun als enigste optie een opname doen. Nu donderdag me schildklier gaan laten onderzoeken en hopelijk dat het dan beter wordt! Ik ga dat niet volhouden hele zwangerschap volgens de gyne zou het met 12 weken al minder moeten zijn laten we dat mr hopen!

één jaar geleden

Reactie op AmiSaf

Oh ja ben net terug van de Gynaecoloog en ze zij dat ik gewoon medicatie mo ...
Ik hoop voor jou dat het over gaat. Bij mij bleven ze ook zeggen; met 12 weken wordt het beter. Toen dat niet zo was zou het met 16 weken echt beter worden. En toen dat niet zo was zou het met 20 weken echt wel over zijn. Toen ik met 17 weken ben opgenomen en vocht keer wist ik genoeg en heb ik de hoop op t weggaan van de misselijkheid opgegeven.