42 Reacties

3 jaar geleden
Ik ben deze week gediagnosticeerd met zwangerschaps diabetes
Symptomen kunnen zijn:
● extra veel aankomen
● baby die voorloopt op groei
● extreme vermoeidheid
● veel vruchtwater
Je kan je hierop laten testen in t ziekenhuis via glucose test.
Succes !

3 jaar geleden
Reactie op MichelleTarenskeen
Ik ben deze week gediagnosticeerd met zwangerschaps diabetes
Symptomen ku ...
Ik moet mij morgen laten testen inderdaad. Maar in ben en als de dood voor naalden en bang dat ik de diagnose ook krijg. Ik maak mijzelf altijd een beetje gek en wil mij van te voren graag vaak inlezen etc.😅

3 jaar geleden
Reactie op Sjoycee89
Nu voor de tweede keer dat ik het heb. En de symptonen die hier worden aang ...
Gelukkig dat je het onder controle kan houden met voeding!😊 Moet je het nu ook regelmatig laten testen dan?

3 jaar geleden
Waar je het zelf aan kunt merken is veel dorst. Moet alleen zeg dat ik daar niks van merk. Eerste zwangerschap had ik het niet en dronk ik in de nacht alleen al 1L water, totaal op de dag minimaal 4L. Nu heb ik het wel en drink gewoon 2-2,5L. Klopt dus ook niet voor iedereen

3 jaar geleden
Reactie op olive1606
Bij de eerste en nu de tweede heb ik het weer maar geen enkele klacht gehad ...
Hahaha😂

3 jaar geleden
Reactie op olive1606
Bij de eerste en nu de tweede heb ik het weer maar geen enkele klacht gehad ...
Zelfde! Ik tel af naar het moment dat ik weer in 1 beweging een hele reep chocola naar binnen kan duwen. Of gewoon chips eten zonder te denken 'nu is het echt genoeg' '1 stuk taart? Waarom niet 2?' ben benieuwd of die drang nog verdwijnt 😆

3 jaar geleden
Ik had bij de eerste enorm veel vruchtwater en was erg veel aangekomen, daarom werd ik getest. Geen zwangerschapsdiabetes.
Bij de tweede had ik alleen last van hoofdpijn, wel zwangerschapsdiabetes, genoeg aan dieet en kindje van 4290 gram, op natuurlijke wijze geboren met 40.6.
Nu de derde nagenoeg niets aangekomen, super fit (tot nu toe dan, nu ben ik al een aantal dagen erg moe), nergens last van, toch weer zwangerschapsdiabetes…
Wat mij betreft geen pijl op te trekken dus

3 jaar geleden
Heey
Ik moet mij morgen ook opnieuw laten testen (de grote suikertest)
De eerste test was niet goed of fout van het labo …
Hopelijk geen diabetes 🤨
Voorlopig heb ik geen klachten

2 jaar geleden
Gister vanwege een te hoge hartslag 2x een chemische cardioversie gehad. Vanochtend gestart met mijn 1e betablocker. Helaas er niet aan gedacht nuchtere waarde te meten vandaag maar zojuist ong 2,5 na ontbijt waar ik normaal prima op prik na al die tijd nog 7.9 geprikt. Zal dat met gister en de bèta blocker te maken kunnen hebben? Het is natuurlijk een vrij specifieke situatie maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben van plan vandaag wat vaker te meten om te kijken wat er gebeurd en als dit niet eenmalig is de diëtist te bellen morgen

2 jaar geleden
Gister vanwege een te hoge hartslag 2x een chemische cardioversie gehad. Va ...
Geen ervaring mee, maar zie op Google wel vergelijkbare dingen. Is ook wel een vrij extreem hoge waarde. Vandaag en morgen wat extra prikken, kijken of het stabiliseert en anders inderdaad maar wat advies zoeken

2 jaar geleden
Reactie op Jeannette_11
Geen ervaring mee, maar zie op Google wel vergelijkbare dingen. Is ook wel ...
Ik meet om 3u 6.1, ga 20 min met de hond wandelen en meet 50 min later 3,9. Erg verwarrend. Dit zal nog een puzzeltje worden

2 jaar geleden
Ik meet om 3u 6.1, ga 20 min met de hond wandelen en meet 50 min later 3,9. ...
Die 3,9 is dan ook weer niet helemaal goed, erg laag. Lastig zeg! Heb je inmiddels weer gegeten? Dan even kijken wat er straks gebeurt

2 jaar geleden
Reactie op Jeannette_11
Die 3,9 is dan ook weer niet helemaal goed, erg laag. Lastig zeg! Heb je in ...
Meteen na het lage prikken wat gegeten. Voelde er trouwens niks van. Daarna 1,5 geslapen en toen ik wakker werd prikte ik 5.7. Zometeen na het avondeten nog eens proberen. Ik hou een lijstje bij met wanneer ik wat eet en prik zodat ik dat sowieso kan doorgeven bin de diëtist en verpleegkundige. Gister bij de spoedeisendehulp vergeten te vragen of het type beta blockers gevolgen voor de suiker kon hebben..

2 jaar geleden
Meteen na het lage prikken wat gegeten. Voelde er trouwens niks van. Daarna ...
Fijn dat de waardes weer de goede kant op gaan.
Ja dat is echt naar inderdaad, zullen ze geen rekening mee houden. Is het zelfde met bepaalde maagzuurremmers