Hoi, mijn zoontje is net 1 jaar geworden en komt nog altijd voor een voeding tussen 02-03. We zijn deze aan het afbouwen. Hij slaapt verder goed, overdag twee x anderhalf uur en vanaf zalf zeven in 1 stuk tot aan de voeding. Na de voeding slaapt hij tot half zeven in de ochtend .
Nu heeft hij gisteren 1 slaapje gedaan overdag omdat hij heel laat wakker was en hierdoor alles op schoof. Hij sliep pas rond half 11 en tot 14u. Vervolgens wilde hij natuurlijk niet meer slapen einde dag dus stipt half zeven in bed. Hij heeft vervolgens aan 1 stuk doorgeslapen tot 07:00! Ik weet niet wat me overkomt. Hij laat verder niet de standaard tekenen zien van toe zijn aan 1 slaapje.
Denken jullie dat dit toeval is of dit voor hem misschien een oplossing kan zijn?
Ik wilde vandaag proberen om hem om 11:00 een broodje geven en dan lekker naar bed. Kijken of het lukt om weer een lange ruk te maken. Mocht hij instorten om half tien leg ik hem uiteraard gewoon op tijd in bed.
Kan het kwaad om 1 slaapje te proberen? Ik lees hele tegenstrijdige dingen. Website van slaapcoaches die zeggen absoluut niet voor 14 maanden naar 1 slaapje en website van ggd die zegt dat ,1 slaapje voldoende is.
Hebben jullie kindjes die al 1 slaapje doen? En had dit invloed op de nacht?