17 Reacties
2 jaar geleden
Ha!
Onze dochter werd geboren met een geboorte gewicht van 4600 gram, ze is vandaag zeven weken oud en drinkt al drie weken flesjes van 150ml, dus 165 inclusief poeder…
Ze weegt nu bijna zes kilo, maar ze had het echt nodig. Nu komt ze overdag om de vier uur en in de nacht laat ze vanaf de laatste voeding een uur of zes á zeven tussen.
Als je het per dag met 10 cc ophoogt lijkt mij het geen probleem, en als je dan ondervind dat ze meer tevreden zijn weet je dat hij het gewoon nodig heeft.
2 jaar geleden
Reactie op DeMamavanRens
3 uur is prima! Dat is heel normaal. Hoeveel flessen drinkt hij?
Dat zou dan neerkomen op 7/8. Ik was net klaar met voeden maar meneer begon met huilen dus ik heb nog maar 30 ml gemaakt en dat gaat er nu makkelijk in. Dus ik denk toch maar ophogen.
2 jaar geleden
Er zat eerst vier uur tussen.
Tja, het is geen robotje. Misschien heeft hij nu meer behoefte aan voeding en regelt hij dat door wat eerder te komen. Elke drie uur drinken is echt normaal op deze leeftijd.
2 jaar geleden
Tja, het is geen robotje. Misschien heeft hij nu meer behoefte aan voeding ...
Je ziet mij nergens zeggen dat dat niet zo is toch? Maar vandaar mijn vraag of ik het moet ophogen . Rare reactie
2 jaar geleden
Je ziet mij nergens zeggen dat dat niet zo is toch? Maar vandaar mijn vraag ...
Dan hoef je dus niet op te hogen. Als hij tevreden is met wat hij nu krijgt elke drie uur, is het gewoon goed.
2 jaar geleden
Misschien een rare vraag maar ik las ergens dat het maagje 80cc kan verdragen met 5 weken, hoe kan het dat ik bij veel mensen lees dat hun kindjes veel meer drinken? Die van ons krijgt niet meer dan 90cc per keer op en laat er 's nachts ook gewoon 4 of 5 uur tussen zitten. Is er iemand die mij dit misschien kan/wil uitleggen? :)
2 jaar geleden
Ik zou bij twijfel altijd even het consultatiebureau bellen, die kunnen mee kijken en adviseren. Het klinkt in mijn oren als behoorlijk veel voeding maar elke baby is anders! Alleen sommige babys kunnen soms wel blijven drinken en als je ze overvoed kunnen ze daar ook weer last van krijgen. Ik zeg niet dat dat bij jouw kindje is, maar hou het in je achterhoofd.
Ik bel altijd even naar het consultatiebureau als ik daarover twijfel!
2 jaar geleden
Reactie op XmamaX
Misschien een rare vraag maar ik las ergens dat het maagje 80cc kan verdrag ...
Hangt van baby tot baby af. Sommige baby's hebben meer nodig dan anderen om op de juiste groei Curve te zitten. Is geen exacte wetenschap ;) vooral kijken naar wat jouw kindje vraagt en nodig heeft. De tabellen zijn schattingen. Zou wel altijd oppassen met er véél boven te gaan dat je een hongerige baby kan krijgen, maar dan merk je het ook wel aan het gewicht van de baby. Dus zolang baby goed groeit volgens de normale marges, genoeg plast en stoelgang heeft, dan kun je zeker variëren. Gezonde baby geeft zelf aan wat ze nodig hebben
2 jaar geleden
Reactie op XmamaX
Misschien een rare vraag maar ik las ergens dat het maagje 80cc kan verdrag ...
Ik denk dat het per baby’tje verschillend is.. het is logisch dat een baby van 4 pond minder nodig heeft dan een baby van negen pond…
Wat hoeveelheid betreft, er zijn verschillende schema’s wat je kan aanhouden qua richtlijn. Wat een baby kan verdragen is ook per baby verschillend, als je merk dater de behoefte is aan meer voeding is het wel goed om de hoeveelheid op te bouwen, zodat het maagje langzaam kan wennen aan een nieuwe hoeveelheid!
2 jaar geleden
Reactie op Gerlinda98
Ik denk dat het per baby’tje verschillend is.. het is logisch dat een baby ...
Daarom maak je de berekening ook op basis van het gewicht
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde bij onze baby van 7 weken, maar het bleek dus juist dat we haar overvoedde. Ze had pijn in haar buik en werd daardoor steeds rond voedingstijd of wat eerder weer wakker. De pijn uitte zich in hongersignalen, maar eigenlijk was het zuigbehoefte. Om die reden ging een fles er dan ook altijd wel in: dat stilde de zuigbehoefte. De vorige voeding was dan al weg uit de maag, dus het kwam niet weer terug, maar de belasting op de darmen was enorm. Ze had dus ook vet krampen! Super lastig, want hoe weet je nou of het honger is of juist overvoeding? Wij zijn overgegaan naar nutrilon content (vroeger forte) en naar aanzienlijk minder ml per dag (nu 165 per kg lichaamsgewicht, iets boven de minimale lijn van 150ml dus). Ze is in één dag van 8 naar 6 flessen en laat er 4u minimaal tussen. De krampen worden ook veel minder, echt een ander baby!
Ik zou zeggen: overleg even met het cb, maar hou in je achterhoofd dat het dus ook precies het tegenovergestelde kan zijn!
2 jaar geleden
Dat zou dan neerkomen op 7/8. Ik was net klaar met voeden maar meneer begon ...
De rekensom is
gewicht x 150 = het minimale totaal per dag. Dus bijv 4 x 150 = 600 ml per dag. Delen door 7 voedingen = flessen van 85
Het maximale is
Gewicht x 175.
DUs 4 x 175 = 700.
700 delen door 7 = 100 per fles.
Dit is een Richtlijn geen plicht maar hiermee voorkom je enorm overvoeden.