20 Reacties

8 maanden geleden

Ik snap en herken je dilemma! Ik heb 2 puckababy 4-seizoenen. Die zijn geweldig, hij sliep er letterlijk direct langer in door, maar in de praktijk gebruik ik wel meestal de herfstzak. Voor de winterzak is het in ons huis eigenlijk nooit koud genoeg (wel in mijn oude huis dus daar wel veel gebruikt). Nu in de lente is de lentezak te fris, tenzij ik er weer een super warme pyjama onder aan trek en dat doe ik niet zo graag bij 21/22/23 graden. Gevolg: ik heb óók 2 TOG 1 slaapzakken. En ook nog een mousseline van 0.2, maar technisch gezien denk ik dat de zomerzak van puckababy ook goed werkt als de mussen van het dak vallen (wel pas echt bij 27 graden hier, anders vindt zoontje dat te koud). De kern van mijn verhaal: áls je een 4-seizoenen koopt, zou ik de puckababy kopen (x2), maar het is zeer de vraag of je er genoeg aan hebt. Dat je dat te duur vind begrijp ik ook, dus in dat geval kun je het best gewoon - helaas - bij elke temperatuurswijziging een slaapzak kopen... Helaas, ik wou dat ik je een positiever verhaal kon vertellen. 😅 Maar je baby straks, kan die niet in de oude slaapzakken van je zoontje?

8 maanden geleden

O ja hoe ik dat doe bij ongelukjes: ik trek mijn zoontje 's nachts een pamper aan met daaroverheen een pamper luierbroekje in 1 maat groter. Sindsdien nooit meer ongelukjes gehad die de slaapzak bereikt hebben. :) Zelden ongelukjes sowieso, maar áls ging het niet dieper dan de pyjama.

8 maanden geleden

Reactie op Domensino

Ik snap en herken je dilemma! Ik heb 2 puckababy 4-seizoenen. Die zijn gewe ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan 😊 Qua geld maakt het mij niet zo heel veel uit, als het goed werkt en je kan er als het goed is 6 maanden mee vooruit! Ik zou de slaapzakken van mijn zoontje kunnen gebruiken, alleen ik verwacht nu een meisje en dan vind ik dat toch een beetje zielig als ze in dino slaapzakken moet slapen 🙈 Ik denk dat ik dan toch ga investeren in een 4 seizoenen slaapzak! Thanks! 😘

7 maanden geleden

Ik heb 5 puckababy’s 😅 Wel 3 tweedehands gekocht hoor. 3 voor thuis (in het ergste geval: 1 in de was, 1 in bed en 1 in de kast) Hebben we 1x echt nodig gehad ivm buikgriep. En dan nog 1 voor bij opa/oma (of luiertas, heb een grote rugzak.) En 1 op de opvang.

7 maanden geleden

Ik heb 5 puckababy’s 😅 Wel 3 tweedehands gekocht hoor. 3 voor thuis (in h ...
Helemaal niet aangedacht, maar je kan ze natuurlijk ook gewoon scoren op vinted natuurlijk 😊

7 maanden geleden

Reactie op Ro0mmy

Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan 😊 Qua geld maakt ...
O haha ik heb geen dinoslaapzakken, alleen eentje met stipjes en eentje met lijntjes en een effen. Allemaal heel genderneutraal haha! Maar goed ze weten natuurlijk zelf niet waar ze in slapen. 😉 Maar goed als het geld geen rol speelt: de Puckababy 4 seizoenen is toch de rolls royce onder de slaapzakken. Je gaat willen dat je 'm met je zoontje al had aangeschaft, dat durf ik wel te zeggen. En misschien kan die er ook nog even in; je dochter kan er pas in vanaf 6 maanden, maar vanaf dan wel tot rond de 2,5 jaar dus wanneer ze naar een dekbed gaan!

7 maanden geleden

Hier ook 2 puckababys, en geen andere slaapzak meer hoor. Je kan ook variëren met wat je onder de slaapzak aan doet natuurlijk. Wij kunnen hier prima mee uit de voeten. Inderdaad wassen als er 1 vies en zorgen dat je een reserve hebt. Ik vind het ideaal 👍🏼

7 maanden geleden

Reactie op Ro0mmy

Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan 😊 Qua geld maakt ...
Dit herken ik ook en achteraf had ik liever de bloemetjes slaapzakken van m'n dochter gehouden voor m'n zoontje ook. 🙈 Ik vind puckababy fijn, maar eigenlijk vooral voor als het heel koud is. Verder zijn hema en prenatal slaapzakken juist heel fijn, vind ik.

7 maanden geleden

Hier ook 2 puckababys, en geen andere slaapzak meer hoor. Je kan ook variër ...
Ben ik dan de enige bij wie beide kindjes gerust eens 4 slaapzakken in 1 nacht onder kotsen? Ik zou echt niet met maar 2 slaapzakken kunnen.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Dit herken ik ook en achteraf had ik liever de bloemetjes slaapzakken van m ...
Ja zeker mee eens! Alleen het kost zoveel geld om elke keer meerdere aan te schaffen 😫

7 maanden geleden

Reactie op Ro0mmy

Ja zeker mee eens! Alleen het kost zoveel geld om elke keer meerdere aan te ...
Ja maar vergis je niet, 2 puckababy's zijn ook stervensduur en ik denk echt dat je ook 2 TOG 1 erbij nodig hebt. Eens met Jurst dat het vooral een topper is als het echt koud is, dan is-ie onverslaanbaar haha, maar een TOG 1 gebruik je ook veel. Kun je overigens weinig aan verkeerd doen, alle TOG 1 (hema, Meyco, prenatal) lijken op elkaar qua materiaal.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ben ik dan de enige bij wie beide kindjes gerust eens 4 slaapzakken in 1 na ...
Nou waarschijnlijk zeker niet de enige, maar ik heb dat niet idd. Spugen heeft hij 's nachts maar 1x gedaan in z'n leven. Dat maakt idd veel uit natuurlijk, of je kindje veel of weinig spuugt.

7 maanden geleden

Reactie op Ro0mmy

Ja zeker mee eens! Alleen het kost zoveel geld om elke keer meerdere aan te ...
Ik vind dat meevallen, die puckababy is zo duur, daar kan je ladingen andere voor kopen. Voor mn zoontje heb ik er ook via Vinted gekocht, dat vind ik ook wel een aanrader.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ben ik dan de enige bij wie beide kindjes gerust eens 4 slaapzakken in 1 na ...
Hier ook echt minimaal 3! Bij wijze van: 1 op bed, 1 in de was en 1 in de kast. De slaapzak die bij opa/oma lag hebben we tegenwoordig vaak in de luiertas liggen ipv bij de opa/oma waar we het meest thuis komen, omdat we met buikgriep wel alle 3 de slaapzakken vies hadden 🥲 Dus hier ook liever teveel dan te weinig! Maar wel een deel tweedehands, anders vind ik het echt overdreven veel geld.

7 maanden geleden

Ja, ik heb ook meer warme slaapzakken, alleen "maar" 2 puckababy's. Maar mij lukt het wel om hem eigenlijk altijd de slaapzak die ik wil aan te trekken. De andere puckababy hangt dan bijvoorbeeld te drogen. Maar ik héb ook nog 2 Lodgers 2.4 en zelfs nog 2 Lodgers 3.3. Die laatste gebruik ik overigens niet want als dat TOG 3.3 is eet ik mijn hoed op. Voor die koude nachten altijd de puckababy. De Lodger 2.4 gebruik ik nog wel eens als het 20/21 graden is bijvoorbeeld, dan vind ik de puckababy herfstzak een beetje zweterig en een TOG 1 toch wel fris.

7 maanden geleden

Hier worden wel de slaapzakken van onze zoon gebruikt voor onze dochter 🙈 Dus ja, ook met auto's bijv. Anders blijf je kopen 😅 En ze slapen er toch alleen maar in. Vanwege in ander seizoen geboren, alleen voor de kleine maatjes andere hoeven kopen. Nu al een tijdje in de 86-104 Hema slaapzakken. Zie zelf geen noodzaak voor 4 seizoenen slaapzak, we redden ons hier prima mee 😊 Heb er inderdaad wel een behoorlijk aantal liggen: 4 winter, 3 zomer en 1 van hydrofiele stof. Deels gekocht (koop alleen aanbiedingen) en deels gekregen van schoonzus. Hier zeker genoeg nodig gehad (vooral winter) i.v.m. buikgriep inderdaad. Dan wil je er wel een paar op reserve hebben 😅

7 maanden geleden

Hier 3 Puckababys aangeschaft. Eén voor de opvang, en twee voor thuis zodat er altijd reserve is

7 maanden geleden

Hier als reserve een HEMA slaapzak 3 tog. Deze krijgt ze ook vaak mee naar de opvang. Thuis gebruiken we de pucka baby.

7 maanden geleden

Misschien via Vinted of Marktplaats nog eentje scoren? Ik heb een vier seizoenen zak gescoord voor 15 euro op de IJhallen maar ik moet zeggen dat ik deze niet perse vaak gebruik. Vind het echt een gedoe in en uit elkaar halen enz. Ik heb meerdere slaapzakken van bijv Hema en prenatal. Ook dat je die mouwtjes eraf kan ritsen. Nu merk ik dat ik dan sneller even een shirtje aandoe of broekje om het “warmer” te maken dan weer die puckababy in elkaar zetten. Ik vind die puckababy wel unisex trouwens dus dat is wel een voordeel! Hier dus niet echt heel veel plezier van van de vier seizoenen. Maar velen zweren erbij!

7 maanden geleden

Ik heb 2 dure puckababy 4 seizoenen slaapzakken. En ik heb voor echt de winter nog 2 hema slaapzakken waarvan 1 op de opvang lag. Heb nu voor op de opvang een zomerslaapzak van hema liggen. Evt haal ik er voor de zomer nog een bij als extra hier. Maar voor nu redden we ons goed zo. Is ze doorgelekt dan gooien we hem direct de was in en hangen we het buiten op of over de verwarming.