42 Reacties
2 jaar geleden
40+4 vandaag. Maandag komt de vk aan huis om inwendig te voelen en misschien te strippen (onze keuze).. word mentaal wel pittig nu met de angst voor inleiden. Ik wandel elke dag en zit op de bal, dadels eten, frambozen blad thee etc.
2 jaar geleden
Haha hier ook aan de dadels, thee en op de bal ;) ik ga morgen naar de acupuncturist om mijn lichaam te stimuleren. Ik heb maandag ook controle bij VK maar wil het liefst zo min mogelijk medische ingrepen, alhoewel het me nu ook allemaal wel een beetje tegen gaat staan…
2 jaar geleden
Ik ben nu ook 40+4 en begin een beetje ongeduldig te raken. Ondanks dat ik me nog goed voel. Dinsdag controle en inleiden bespreken, ik weet niet zo goed hoe ik daarover denk en hoop vooral dat er snel wat gaat gebeuren merk ik 😅
2 jaar geleden
Morgen 40 weken. Enkele dagen geleden al laten strippen, maar zonder veel effect. Zaterdag opnieuw aan monitor en opnieuw proberen. Als dat niet het gewenste effect heeft, staat inleiding maandag gepland 😊 veel succes!!
2 jaar geleden
Ik ben ook 40+4. Ik ben inmiddels drie keer gestript door de verloskundige maar het heeft helaas niet mogen baten. Ik heb wel 4-5 cm ontsluiting maar de weeën komen maar niet. Vandaag ben ik voor het eerst in het ziekenhuis geweest voor controles en gesprek met de gynaecoloog. Deze verwacht dat als de bevalling al vanzelf begint dat de weeën niet krachtig genoeg zullen zijn om de gehele bevalling op te kunnen doen omdat het nu ook zo stil is blijven hangen. Ik mocht kiezen of ik dinsdag, woensdag of vrijdag ingeleid wil worden. Vanwege wat de gynaecoloog mij verteld heeft heb ik ervoor gekozen om het dinsdag te doen. Ik hoop wel dat het voor die tijd nog vanzelf begint. Ik ben bij mijn eerste kindje ingeleid vanwege te weinig vruchtwater dus ik zou het deze keer heel graag op eigen kracht willen doen…
2 jaar geleden
40+5, en ook klaar ermee. Fysiek gaat het opzich nog wel, maar ik merk echt dat het mentaal iets met je doet dat wachten. Mijn eerste kwam bij 39+3, dus dan ga je er stiekem toch vanuit dat de tweede ook eerder komt. Ik vind inleiden ook echt heel spannend (met alle eventuele bijwerkingen en nadelen)... volgende week dinsdag afspraak in het ziekenhuis voor testjes en evt bespreken inleiden. Voor nu, veel dadels eten, frambozenbladthee, massages van partner en elke dag (proberen) een paar km te wandelen. Maar vooral afwachtennnnn
2 jaar geleden
Ik ben nu 40+1 weken. Heb totaal nog geen ontsluiting. 2 keer eerder bevallen, eenling met 38+6 weken en een tweeling met 36+4 weken. Dus nu echt een teleurstelling. Maandag weer naar de verloskundige dus dan bespreken maar ben er zo klaar mee want m'n lijf doet zeer en ben zo moe.
2 jaar geleden
Nu ook 40+1 meerderen keren gerommel gehad waarbij ik bijna het ziekenhuis had gebeld (ben medisch en ziekenhuis is meer dan 1 uur rijden..) dit in combi met mijn oudste op tijd bij mijn ouders krijgen gaf me een hoop stress en heb het idee dat het daarom allemaal niet doorzet 🙈. Fysiek ga ik nog best goed maar mentaal vind ik het steeds pittiger. Door mijn medische indicatie hebben we in goed overleg besloten dat ik zaterdag een ballon krijg. Dan heeft mijn lichaam twee dagen de tijd het toch natuurlijk zelf op te pakken. Zo niet staat er voor maandag al een keizersnede gepland. Iets waar ik niet op hoop want onze eerste kwam ook al met een keizersnede. Lijkt me zo mooi nu dit eens te mogen mee maken. Ik had nog hoop dat ze zichzelf spontaan nog zou melden maar die hoop wordt steeds minder. Wie weet morgen als de oudste op de opvang zit en ik alle rust kan pakken. Lang verhaal kort ik weet wanneer ik de kleine nu uiterlijk kan verwachten en dat scheelt een hoop. Maar toch vind ik het zo spannend allemaal. Mijn diepe respect dus voor jullie allemaal die nog helemaal in het ongewisse zitten. Fijn dat we hier even kunnen ventileren 🙏🏻❤️🤰🏼
2 jaar geleden
Morgen 40 weken en afspraak met Gyneacoloog gepland. Ga vragen om me te strippen, gezien ik niet het gevoel heb dat hij zich spontaan gaat aanbieden, hij zit nog heel hoog en de laatste dagen niets van aanwijzingen. Tegen inleiden en medische interventies zie ik enorm tegenop, vandaar morgen al strippen.
Ik wandel dagelijks, dadels, frambozenbladthee, pikant eten en massages van partner.
2 jaar geleden
Ik ben vandaag ook precies 40 weken zwanger.
Gisteren is er geprobeerd of ik al gestript kon worden, maar daar had ik nog niet voldoende ontsluiting voor jammergenoeg.
Komende dinsdag gaan ze weer een nieuwe poging doen.
Tot die tijd: wandelen, zitten/bewegen op de bal, massages van mijn partner, actief blijven met het huishouden.
Vanaf morgen wil ik ook gaan kolven om te kijken of dat iets doet.
Succes met de laatste loodjes🍀
2 jaar geleden
Hele goede vraag!!
Vanaf wanneer plannen jullie een massage/voetreflex/accupunctuur in?? Ik ben zelf nu 39+2. En zijn er nadelen aan het strippen? Zelf zou ik graag willen dat mijn dochter beslist wanneer ze er klaar voor is ipv strippen.. Zitten er nadelen aan strippen? Zoals met andere interventies zeggen ze vaak dat 1 interventie voor een cascade aan interventies kan zorgen vandaar dat ik daar beetje voorzichtig mee wilt zijn.
2 jaar geleden
Morgen 40 weken en dan ook een afspraak bij de verloskundige. Al heel vroeg in de zwangerschap last van BI, is er verderop in de zwangerschap echt niet beter op geworden. Slaap al weken niet vanwege de pijn naast andere klachten. Afgelopen controle bij 39 weken al aangegeven het niet meer vol te houden, echter zei ze toen alleen “vervelend, zou willen dat ik wat voor je kon doen”. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen en vanaf wanneer ze evt kunnen/willen strippen.
Qua natuurlijke manieren, eigenlijk alleen proberen stukjes te lopen, yogabal, frambozenbladthee.
2 jaar geleden
Reactie op Sal1990
Hele goede vraag!!
Vanaf wanneer plannen jullie een massage/voetreflex/ac ...
Ik heb vandaag met 39+6 een drukpunt massage gehad om evt iets op te weken. Het was heerlijk en ben heel benieuwd vannacht!! Voelde haar wel bij bepaalde drukpunten extreem bewegen. Nu ook wat ‘oefeningen’ mee gekregen waar mijn vriend op kan drukken dit weekend! :) spannend en succes met de laatste loodjes allemaal!
2 jaar geleden
Ik ben bijna 40 weken maar ik wacht het rustig af. Ik voel me nog redelijk goed dus zie geen reden om in te leiden/strippen. Ik ga pas strippen een paar dagen voor kerst (mid week 41) omdat ik liever niet beval tijdens de kerstdagen. Mocht dat niet het geval zijn geweest had ik pas met 42 weken laten strippen/inleiden.
2 jaar geleden
Morgen ben ik 40 weken. Mijn verloskundige vertelde me dat vrouwen bij hun eerste zwangerschap gemiddeld rond de 41 weken bevalt. Dus ik maak me nog niet zo druk.
Ik vertrouw erop dat ze komt op het juiste moment. Liefst natuurlijk.