12 Reacties
vorige week
Ik zou je er niet te druk om maken. Eten binnen krijgen is belangrijker dan weinig binnen krijgen. Het is ook maar tijdelijk en gaat echt niks doen. Ik vind dat daar soms echt wel minder focus op mag liggen. Ik neem aan dat je ook echt wel probeert ook ‘gezonde’ dingen te eten wanneer het wel zou lukken. Multivitamine slikken is dan denk wel handig.
Er zijn mensen die niet weten dat ze zwanger zijn en in die tijd soms alcohol drinken, roken en ook niet al te ‘gezond’ eten. Daar houd de baby ook vaak niks aan over.
vorige week
Reactie op Wytskeee
Ik moet eerlijk zeggen dat je advies me wel wat doet. Deed ik er dan niet v ...
Ik denk dat dit dubbel is. “Rommel” eten is niet goed want dat komt bij je baby, maar wat denk je dat kokhalzend eten met je baby doet. Hoe jij je mentaal voelt dat voelt je baby ook, dan kies ik liever voor op een normale manier rommel eten.
En even over de ontwikkeling; de baby krijgt tot ongeveer 10 weken de voeding via een van te voren aangelegde dooierzak. Vanaf week 11-12 krijgt deze pas de voeding via de navelstreng. Dus die rommel komt tot die tijd niet eens bij de baby. 😉
https://www.puurgeboortecentrum.nl/nl/kennisbank/zwangerschap/placenta
vorige week
Reactie op Floraison
Ik zou je er niet te druk om maken. Eten binnen krijgen is belangrijker dan ...
Ja hoor, heb vandaag bv wat cornflakes met melk gegeten, twee worstenbroodjes dan (was het enige wat me dus niet liet kokhalzen ), later wat tomatensoep en salade. Dus valt wel mee vandaag. Maar bv mijn zelfgemaakte ovenschotel met gehakt, of kippenbout... nee dat krijg ik niet doorgeslikt🥲😅
vorige week
Reactie op Kruimel90
Ik denk dat dit dubbel is. “Rommel” eten is niet goed want dat komt bij je ...
Dat klopt ook. Daarom zeg ik ook dat ik met mijn patat er ook goed aan deed. Ik kreeg tenminste wat binnen en voelde me daardoor beter, waardoor het baby'tje zich toen ook beter voelde.
vorige week
Reactie op luisa1234
Jaa dat wil ik ook, niets liever! Maar het is lastig als je van alles moet ...
Vlees en vis heb je niet perse nodig. Lukt het je om wat extra peulvruchten te eten?
Waarschijnlijk gaat het met een paar weken ook weer beter. Dus ik zou me niet te druk maken. Zorg dat je gevoed bent.
Ik at voor mijn eerste al een paar jaar volledig consequent volledig plantaardig. Ieder dag een kilo aan groente en fruit. Alles bio. En toen werd ik zwanger 🤢 ik heb echt een hele tijd gewoon geen groente kunnen eten. Had ik ook erg moeite mee. Maar je doet er gewoon niks aan. Naturel chipjes was bij m'n 2e de go to. Was ik niet meer misselijk, kon ik slapen, etc.. Wees lief voor jezelf en doe wat je kan, maar accepteer ook gewoon wat anders gaat dan je vooraf zou willen 🤗