13 Reacties

2 dagen geleden

Ik herken je volledig verhaal! Bij ons mannetje werkt het wel echt om verschillende speelgoed aan te bieden tijdens eetmomenten. Vooral speelgoed met geluid, lichtjes, liedjes, etc. En soms bieden wij wel 5 verschillende speelgoed aan per eet moment. Ik gebruik eigenlijk geen nieuwe tip voor je. Samen eten is ook wel lastig hier , dat heb ik los gelaten, het komt vanzelf wel! Succes ermee!!

2 dagen geleden

Hier echt exact hetzelfde. Wij accepteren het voor nu en zijn tijdens het eten 100x speelgoed van de grond aan het oprapen en hebben op de eettafel standaard heel wat speelgoed liggen (lepels, bakjes, boekjes, auto's). Ik geef vaak eerst mijn zoontje zijn eten en als hij klaar is eet ik mijn eten en dan wil hij altijd mee eten dus krijgt hij nog hapjes van mijn eten. Zo gaat het met alle maaltijden.

2 dagen geleden

Heel herkenbaar, hier exact hetzelfde! Hoe zo'n honger ze ook heeft, ze begint heel hard te huilen tijdens het eten, tot ze wat speelgoed krijgt. Dus wij pakken nu standaard wat stapelbakjes, blokjes, treintje, etc. zodat ze daar mee kan spelen en tussendoor eet ze dan haar ontbijt, fruit of avondeten. Brood samen eten gaat wel goed. De andere maaltijden heb ik ook losgelaten. We hebben denk ik drie keer echt samen kunnen eten 's avonds 😅 Komt vanzelf wel weer

2 dagen geleden

Hier ook zo, was ook met dochter die nu 3 is. Die heeft vaak nog steeds hulp nodig om te eten. Als we het aan haar zouden laten, was ze letterlijk ondervoed. Je kan met eten eigenijk niet echt anders dan meebewegen. Toy rotation is top trouwens. Is elke dag wisselen niet veel? Dan is niks echt langer uit beeld. Ik deed meer elke week mei m'n dochter, waardoor dingen echt een paar weken weg waren steeds.

2 dagen geleden

Superfijn die herkenbaarheid. Conclusie is dus meebewegen wat we ook al doen. En idd accepteren dat het even zo gaat en er oooooit een moment komt dat we rustig samen kunnen eten haha!

2 dagen geleden

Reactie op Maaike1992zwolle

Superfijn die herkenbaarheid. Conclusie is dus meebewegen wat we ook al doe ...
Ik ben ook helemaal blij van je bericht ja. Ik word er echt gek van hier, dat circus tijdens het eten. Ik ontbijt soms niet eens meer. Mijn eigen eetlust is me echt vergaan. En dochter eet dus nog steeds niet lekker zelf, maar die heisa die ons zoontje nodig heeft is er echt wel af, hoor!

2 dagen geleden

Reactie op Jurst

Hier ook zo, was ook met dochter die nu 3 is. Die heeft vaak nog steeds hul ...
Ik zei iedere avond maar dat zijn dan vooral de boekjes die ik omwissel (hij zit de hele dag met zn neus in de boekjes) en bijvoorbeeld de auto's die ik omwissel. Grotere dingen wissel ik idd minder regelmatig om. Ik heb een speelkast van ikea (de trofast op zijn kop zodat het ook een speeltafel is) waar ik bovenop dan de ene week duplo, de andere week speelrijst etc. in leg.Wat ik wel iedere avond doe isvoor de volgende dag iets neerzetten wat uitnodigd tot spelen. Zoals bijvoorbeeld een duplo.toren bouwen en klaarzetten en het speel keukentje zo inrichten dat het direct uitlokt tot spelen (eten met lepeltje in de pan, afwasborstel in de gootsteen, serviesje klaarzetten).

2 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ik ben ook helemaal blij van je bericht ja. Ik word er echt gek van hier, d ...
Ja soms heb je dat even nodig he, die herkenbaarheid. Vind ik iig heel fijn. Ik herken dat ook enorm van jezelf op de laatste plek zetten qua eten vanwege die grote focus op eten van je kleine. Des te meer redenen om zelf echt lekker de tijd en rust te nemen tijdens het eten. Ik ontbijt meestal pas echt tijdens de ochtendslaap en ga avondeten als zoontje slaapt om half zeven

2 dagen geleden

Reactie op Maaike1992zwolle

Ja soms heb je dat even nodig he, die herkenbaarheid. Vind ik iig heel fijn ...
Tijdens het ochtendslaapje heb ik nog m'n dochter van 3. En ze liggen beiden pas rustig tussen 19 en 19:30. Dat is helaas te laat voor ons om dan nog te beginnen🙈

2 dagen geleden

Hier inderdaad ook, heb er eerder een soortgelijk topic over geopend. Zit de kleine vast met een tuigje? Mijn zoontje was zo snel afgeleid dat hij telkens uit de stoel wilde klimmen, wij hebben nu een tuigje en er lijkt nu ook meer rust te zijn met het eten.

2 dagen geleden

Reactie op Monyett

Hier inderdaad ook, heb er eerder een soortgelijk topic over geopend. Zit d ...
Zoontje zit hier ook vast ja, maar helpt helaas niet voor beter eten.

2 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ah helaas, wat bij ons ook wat leek te helpen (maar misschien was het toeval) was geen slabbetje gebruiken. Volgens mij irriteert het hem dusdanig, maar de korte spanningsboog blijft hier ook helaas 🥲

2 dagen geleden

Reactie op Jurst

Mijn zoontje zit idd ook vast anders lanceert hij zichzelf gewoon uit de stoel 😅