18 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Jonga
Het duurt in totaal vaak wel 30 a 60 Min. We gaan meestal na 5-10 minuten n ...
Jeetje dat is wel lang ja.. en als je dus niet heen gaat, dan blijft ze huilen begrijp ik? Bij ons houdt het heengaan het huilen juist in stand, maar ze stopt dan ook wel echt na 5 max 10 minuten dus dat is wel anders. Is het geen honger oid? Anders idd echt een fase met misschien verlatingsangst?
6 maanden geleden
Reactie op EllaNaz
Jeetje dat is wel lang ja.. en als je dus niet heen gaat, dan blijft ze hui ...
Klopt, ze blijft dan huilen. Overdag eet ze veel en krijgt nog water met melk voor het slapengaan. Ik gok idd verlatingsangst dan. Hopelijk gaat het snel voorbij, want mijn hart breekt als ze zo overstuur is 😱
6 maanden geleden
Hoe gaat het overdag? Is er iets gebeurd? Kan je iets veranderen aan je bedtijdritueel misschien? Hoe doe je dat nu? Soms is meer of minder tijd nemen fijn.
Misschien helpt het als je met je kindje bij het omkleden en luier doen enzo de dag doorneemt. Dus helemaal vertellen wat er allemaal gedaan is. En dan tussendoor 'weet je dat nog?' Of 'Had jij appelstroop op je brood vanmiddag, he?' vragen stellen. En dan bij het op bed leggen benoemen dat de dag voorbij is, de nacht begint een jullie haar morgenochtend, als de nacht voorbij is en de nieuwe dag begint haar weer komen halen. En dat jullie de hele nacht vlakbij zijn en iedereen lekker gaat slapen.
6 maanden geleden
Reactie op Jurst
Hoe gaat het overdag? Is er iets gebeurd? Kan je iets veranderen aan je bed ...
Overdag geen probleem, dan gaat ze zonder moeite slapen. Het is wel begonnen sinds haar zusje is geboren, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Het bedtijdritueel is niet heel lang, maar doordat ze vaak op het potje wilt nog, duurt het langer (ze neemt de tijd 🤣).
Thanks voor de tip, gaan we eens proberen!
6 maanden geleden
Reactie op Jonga
Overdag geen probleem, dan gaat ze zonder moeite slapen. Het is wel begonne ...
Haha hier ook zo, altijd een hele goeie slaper , ze houdt van dr bedje maar sinds 1,5 week opeens een aantal avonden (gelukkig niet alle) brullen met het naar bed gaan. Nu is alles sws “neej, neej” maar wij dachten echt wat is dit nu weer. Maar ook is hier een broertje geboren, dus miss ook wel een stukje aandacht ;)
6 maanden geleden
Wij hier precies hetzelfde. 1,5 jarig zoontje wilt ineens hand vasthouden bij het in slaap vallen. Wordt meerdere keren wakker snachts en is om 5uur klaarwakker. Wilt dan helaas niet meer verder slapen. Begonnen sinds geboorte van zn zusje. Volgens CB vanwege opeens grote broer zijn en wilt hij zich ook weer klein voelen. Heeft behoefte aan nabijheid, even aan toegeven geven ze aan. Maar jeetje wat is dit vermoeiend.
4 maanden geleden
Bij ons is het begonnen op de camping op Vlieland. We zaten in een tent met buren dicht om ons heen. Ook hoorden we elkaar erg goed. 'S nachts werd zoontje gillend/huilend wakker. Thuis zetten we hem dan weer in zijn bedje en dan max 10minuten huilen en viel dan weer in slaap.
Maar op de camping trokken de buren dat niet echt. Dus namen we hem in bed s nachts en kalmeerde hij. Dat is een beetje zo gebleven toen we weer thuis kwamen.
Als hij nu soms s avonds voor het slapen huilt, en we naar hem toegaan om te troosten (wat je wel eens leest om te doen), wordt hij helemaal overstuur en kan het wel tot een uur duren. Dat is nieuw voor ons.
En s nachts idem dito.
Dus schuiven we z'n bedje in onze kamer en dan valt hij rustiger in slaap.
Maar alles anders ineens dus.
Willen wel weer terug, maar ben benieuwd :p
Zijn nu even in schoonmoeders huis, en daar staat een campingbedje. Net of hij daar rustiger in gaat slapen. Kan er ook zelf in kruipen.
4 maanden geleden
Wij hebben dit ook gehad voor een paar weken, maar de methode van het boekje ‘slaap kindje, slaap’ ingezet. Ik was sceptisch doordat het een makkelijke theorie is, maar het werkte precies zoals omschreven. 5 dagen bikkelen door een een strak regime aan te houden en je moederhart te testen, maar daarna slapen als een roosje.
Ik word nu zelfs uitgezwaaid door mijn dochter als ik de deur dicht doe.
4 maanden geleden
Hier is het sinds een week ook feest. Elke avond huilen en niet willen slapen. Hij gooit dan boos al zijn knuffels uit bed (en heel slim niet zijn speentje). Als we na 5 á 10 min terug gaan gaat hij gelijk liggen en is hij rustig. Uiteindelijk valt hij wel in slaap maar vaak dus na even gehuild te hebben. Mijn moeder hart breekt en daarbij is het zo vermoeiend.
Daarbij is hij nu ook ‘s nachts ineens wakker. Meestal rond het zelfde tijdstip. Wil dan ook alleen maar nabijheid. Nieuwe gewoontes wil ik niet aanleren, dus we laten steeds wat langer tussen het terug gaan. Maar nog zonder resultaat..
Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. 😴