103 Reacties

2 maanden geleden

Hier nog niks.. heel soms van buikje naar ruggetje rollen maar dat is ook alles馃檲

2 maanden geleden

Reactie op onsgeluk

Hier nog niks.. heel soms van buikje naar ruggetje rollen maar dat is ook a ...
Hier hetzelfde hoor. En andersom van rug naar buik kan ze wel, maar vindt ze gewoon niet leuk haha. De oudste tijgerde op deze leeftijd, maar deze vermaakt zich prima op de plek waar ze ligt 馃き馃檲

2 maanden geleden

Reactie op Poogie

Ze duwt zich vaak naar achteren en zit ook vaak op handen en knie毛n. Kruipe ...
Jezus, het gaat enorm snel! 馃槼 Begin deze maand ging ze zelf van rugligging op haar poep zitten. Deze week begon ze ineens te kruipen en vandaag wilt ze op haar benen staan. Als zij haar handen in de onze legt, dan gaat ze zelf recht staan. We moeten haar handen wel vasthouden, want anders valt ze terug op haar poep. Mijn moederhart kan dit niet aan 馃ス.

2 maanden geleden

Vandaag 7 maanden en kruipt nu de hele kamer rond sinds 4 dagen 馃槏

2 maanden geleden

Reactie op Jurst

Kwam ze echt met 4,5 maand al zelf tot zit als je haar op haar rug neergele ...
Als we naar neer zette dan bleef ze zitten. Echt zelf zitten vanuit liggende positie gebeurde denk k 3 weken erna

2 maanden geleden

Nog geen kruipende baby hier. Bijna 7 maanden, maar heeft het kletsen en nieuwe klanken helemaal ontdekt. Ze kan omrollen, begin nu langzaamaan om haar as te draaien maar voor of achteruit nog niet haha. Ze is wel minder gefrustreerd sinds ze kan omrollen en meer kan 'kletsen'

2 maanden geleden

Onze zoon is momenteel geobsedeerd met zitten en hij heeft ontdekt dat staan (met hulp natuurlijk) ook geweldig is. Hij kan omrollen maar doet het gewoon niet. Nu denk ik dat hij heel gelukkig zou worden als hij zou kunnen kruipen, maar het lijkt erop dat dit nog heel lang kan gaan duren. Vraag me ook af of je een baby daarmee moet helpen, of dat hij dat zelf ineens ontdekt 馃

2 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Onze zoon is momenteel geobsedeerd met zitten en hij heeft ontdekt dat staa ...
Denk dat je baby het zelf wel zal ontdekken maar dat je het wel wet kan stimuleren. Knietjes onder de heupen plaatsen bij buiklig, tegendruk bieden aan de voetjes zodat de baby zich kan afduwen. Eergisteren hebben mijn vriend en ik rond gekropen. Onze zoon moest gieren van het lachen. De dag erna kroop hij ook. Heel leuk om te zien hoe snel hij dingen op pikt.

2 maanden geleden

Die van mij heeft een turbo knop aanstaan! Hij is bijna 8 maanden maar loopt al achter zijn loopwagen... Zitten en liggen is maar saai, dus hij staat het liefst de hele dag aan alle meubels of loopt langs de bank. Heel leuk om te zien maar ook stiekem heel jammer dat het zo snel gaat 馃槶 kruipen doet hij ook, maar alleen in het gras, verder tijgert die vooral.

2 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Die van mij heeft een turbo knop aanstaan! Hij is bijna 8 maanden maar loop ...
Hier hetzelfde! 7 maanden maar geobsedeerd door staan en het liefst nog stapjes zetten/springen. Hij kan zichzelf (met houvast aan een meubel) gewoon al staande houden, bizar. Zitten doet hij daarin tegen nog niet. Kruipen ook niet. Alleen als hij over obstakels wil gaan. Hij kan dus prima kruipen, maar tijgeren heeft echt zijn voorkeur. En toch maak ik mij stiekem wel zorgen over het niet zitten en kruipen. Stom eigenlijk he!

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Hier hetzelfde! 7 maanden maar geobsedeerd door staan en het liefst nog sta ...
Waarom maak je zorgen over het zitten en kruipen? 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op Poogie

Waarom maak je zorgen over het zitten en kruipen? 馃槉
Omdat hij vooral voor het zitten echt geen moeite doet. Hij kan met ondersteuning wel goed zitten en in de kinderstoel ook. Maar zelf kan hij totaal niet stabiel zitten en hij doet ook geen moeite om in zithouding te komen (alleen vanuit ligpositie op zijn rug een soort van sit ups), terwijl hij wel sterk genoeg is om zichzelf op te trekken en te staan. Vind dat bijzonder haha, maar misschien doet hij alles in een andere volgorde

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Omdat hij vooral voor het zitten echt geen moeite doet. Hij kan met onderst ...
Ons zoontje deed ook totaal geen moeite om te leren zitten, was alleen met het oefenen van kruipen bezig. Maar toen oppeens zat hij! En kruipen kwam daarna

2 maanden geleden

Hier inmiddels een baby die op zijn handen en voetjes gaat staan 鈽猴笍

2 maanden geleden

Reactie op Lynnvdb1

Ons zoontje deed ook totaal geen moeite om te leren zitten, was alleen met ...
Nou zo bizar dit, hij kan gewoon zitten. We hebben nu al een paar keer gezien (in bed gisteravond en vanochtend ook) dat hij staat en zich laat vallen op zijn billen en dan ook gewoon eventjes blijft zitten. Maar ik denk dat hij dingen gewoon in een andere volgorde doet. Hij wil gewoon graag staan. Zitten heeft geen prioriteit denk ik. Kruipen ook niet (alleen over obstakels) omdat hij met tijgeren ook snel vooruit komt.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Nou zo bizar dit, hij kan gewoon zitten. We hebben nu al een paar keer gezi ...
Stappen lijkt mij ook toffer voor onze kindjes om te kunnen dan zitten en kruipen 馃榿. Josephine kan wel kruipen, maar ze moet nog wel wat oefenen. Alleen zal ze telkens weer willen stappen ipv verder te oefenen op kruipen.

2 maanden geleden

Ja, hij kon zitten en de volgende dag ging die kruipen. Nu ongeveer zo鈥檔 2 weken geleden al. In de baby wakker vliegt die door het huis heen. Rust is wel voorbij, hij komt nu gewoon naar je toe als die dat wilt馃槏

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Omdat hij vooral voor het zitten echt geen moeite doet. Hij kan met onderst ...
Ons zoontje kan inmiddels al weken heel goed en snel kruipen, maar hij kan nog steeds niet zitten 馃槄 Op schoot doet hij wel sit-ups af en toe, echt met zijn buikspieren in zithouding komen. Hij kan inmiddels even zitten als hij op zijn handjes steunt, maar niet los

2 maanden geleden

Reactie op CinA

Ons zoontje kan inmiddels al weken heel goed en snel kruipen, maar hij kan ...
Zitten komt vaak ook na kruipen. Grappig, mijn zoontje rolt dus niet eens, gaat hij waarschijnlijk ook niet meer doen. Maar zitten, dat kan hij juist heel erg goed. Niet zelf in zit komen, maar hij kan heel goed los zittend op de grond spelen.

2 maanden geleden

Reactie op CinA

Ons zoontje kan inmiddels al weken heel goed en snel kruipen, maar hij kan ...
Dit komt ineens! Hier precies zo gegaan, wel echt weken al aan het oefenen was ze en ineens zat ze 馃コ