6 Reacties

vorige maand
Vindt hij een open beker ook helemaal niet interessant? Mijn beker wil bijv regelmatig drinken uit mijn beker, niet omdat hij dorst heeft maar omdat hij de beker interessant vindt. Hij drinkt dan ook maar een paar mini-slokjes. Ik zou me er niet te druk over maken, het komt vanzelf wel (wat voor regels of mijlpalen er ook zouden moeten zijn volgens het CB en iedereen). Als mijn zoontje veel melk drinkt (bijv bij het doorkomen van de kiezen wilde hij nauwelijks eten en ging bijna helemaal op flesjes melk) dan drinkt hij ook niets uit een beker. Ze nemen wel wat ze nodig hebben, de hele dag door, en in knijpfruit etc zit ook vocht

vorige maand
Geen gouden tip, maar wel deels herkenning. Hier tussen de middag nog een flesje melk, want uit iets anders wil zij het ook niet drinken. Maakt ook geen verschil of we het iets warm maken, koud drinkt ze het sowieso niet graag.
De oudste dronk ook heel lang weinig. Ook op de opvang, daar lieten ze de beker gewoon staan, zodat hij hem zelf kon pakken wanneer hij dorst kreeg (alsnog weinig trouwens). Dat gaat nu hij ouder is echt wel een stuk beter.
Vaste momenten werkten niet toen hij kleiner was. Het werd pas beter toen hij snapte dat hij aan tafel moest blijven tot zijn beker leeg was, de leidsters lieten hem dan aan tafel zitten. Dan ging het wel op, want hij wilde ook graag spelen natuurlijk.
Je kunt het drinken niet afdwingen, dus hij heeft het lange tijd gewoon gered op weinig drinken. Genoeg fruit (watermeloen was hier een hit met warm weer), yoghurt (is daar iets voor met KMA?) en groente tussendoor (komkommer, paprika). Ik zou het dus meer zoeken in dat soort dingen, om ervoor te zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt. In de zomer lekker zelf ijsjes maken bijv.
M.b.t. de open beker, biedt je steeds kleine slokjes aan? Zet hij zijn mond wel aan de rand? We zijn er hier ook mee aan het oefenen af en toe 🙈

vorige maand
Hier precies hetzelfde.... heel soms kleine slokjes water uit rietjesbeker, maar echt slokjes.
Ze.drinkt.nog 2 flesjes melk p dag (gewone melk), voor middagdutje en voor t slapen.
Wij komen er ook nog niet van af. Open beker is heeel soms maar dan 1 slok en dan giet ze alles over zich heen🤷🏻♀️.
Blijven oefenen. Komt dan vsnzelf denk ik. Weinig tieners willen nog flesje melk.... er komt n moment waarop hi jwel wil

vorige maand
Hier ook hetzelfde nog..
Wij geven daarom nog 3 flesjes melk per dag voor voldoende vocht, 's ochtends na brood, 's middags een uur na brood en in de avond voor het slapengaan..

vorige maand
Wel fijn dat er herkenning is hier, al is het voor jullie ook niet fijn.
Een open beker vindt mijn zoontje niet heel interessant, af en toe neemt hij wel een slokje, en daarna alles omkieperen 😂. Maar van een rietjesbeker wil hij niks weten. Een 360 graden beker overigens ook niet.
Hij krijgt gelukkig wel genoeg vocht binnen omdat hij goed eet, maar ik wil heeeel graag van het middagflesje af op de opvang, omdat dit natuurlijk wel vervelend is dat een dreumes niet uit een normale beker wil drinken.
En laatst had hij keelontsteking, toen was het echt even spannend of hij niet uitdroogde want hij wilde ook geen melk drinken. In dat soort gevallen zou het fijn zijn dat je hem wel ander soort vocht kan aanbieden (uit een beker oid)

vorige maand
Reactie op Juulie
Wel fijn dat er herkenning is hier, al is het voor jullie ook niet fijn.
E ...
Hebben ze aangegeven vanuit de opvang dat dat flesje vervelend is? Of is dat meer je eigen gevoel?
Hier gaat de fles ook nog steeds mee naar de opvang voor de melk tussen de middag hoor!
Af en toe een slokje uit een beker is al mooi toch, kleine stapjes :)
Wat ik me nog bedenk; met de oudste hebben we een tijdje toch een (zachte) tuitbeker gehad. Daar dronk hij toen toch het beste uit, omdat het op een fles leek. Er zat een speen bij en een zachte tuit: https://www.etos.nl/producten/n%C3%BBby-trainingsfles-met-antilekspeen-en-antilektuit-groen-0%2B-m-240-ml-120571705.html
Misschien is dat nog een idee, al is het maar bij bijv. ziekte. De oudste ging hierna over op de Munchkin beker.