23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op ezgidd
Wij hebben kinkhoest gehad. Een maand in het ziekenhuis gelegen waarvan 4 d ...
Wat is de reden voor ic als ik vrageb mag? Wat voor symptomen hadden julie
2 jaar geleden
Kuurtje werkt alleen in het aller begin zeggen ze. Maar ook dan is de kans dat het ziektebeloop gewoon zijn gang gaat. Ze noemen het ook wel de 100 dagen hoest. Wij zitten inmiddels wel op zoveel aantal dagen ja 😟 maar gelukkig bijna klachtenvrij! Geen kuurtje gehad want pas mogen testen toen we al 2 mnd bezig waren. Hopelijk gaat het bij jullie sneller over! Veel beterschap
2 jaar geleden
Reactie op micchhxo
Kuurtje werkt alleen in het aller begin zeggen ze. Maar ook dan is de kans ...
En hoe is t bij julie gegaan? Is julie kleintje gevacineerd hoelang had die klachten
2 jaar geleden
Reactie op Ellabella1234
En hoe is t bij julie gegaan? Is julie kleintje gevacineerd hoelang had die ...
T/m vorige week was het met vlagen nog echt vervelend. Ze heeft het heeel heftig gehad. Blauw aanlopen, ademstops, heel vaak spugen door het hoesten. Elke nacht trok ik haar uit haar bed om haar door de hoestbuien heen te helpen, sws wel 1-2 keer per uur! Goodbye sleep, hello traumatische ervaring. Ik vond het echt heel erg eng en niemand stuurde ons door of dacht überhaupt aan kinkhoest t/m een maand geleden ong. Ik ben toen getest via bloed en kwam positief uit. Toen waren we dus al 2 maanden bezig. Ik kreeg het 2 wkn post partum en mijn dochter was 3,5 wk oud toen zij het ook kreeg. Dus niet gevaccineerd. En bij jullie?
2 jaar geleden
Reactie op micchhxo
T/m vorige week was het met vlagen nog echt vervelend. Ze heeft het heeel h ...
Pff wat heftig!! Bij ons heeft ze het nu al 3 weken het hoesten ze is bijna 4 maanden en dom maar ook niet gevacineerd. Mag ik vragen hoelang hebben die enge hoestbuien totaaal geduurd
2 jaar geleden
Reactie op Ellabella1234
Pff wat heftig!! Bij ons heeft ze het nu al 3 weken het hoesten ze is bijna ...
Tja “dom”… je handelt sws uit liefde naar je kind. Kinkhoest ben je niet lang mee beschermd, ookal was je wel gevaccineerd. Na 1,5-3 jaar ofso weer volledig uitgewerkt.
En die ademstops hebben volgens mij wel een paar weken geduurd maar heb het heeeel lang daarna nog eng gevonden. Ik schrik nu nog wel eens als ze hoest terwijl achteraf ben ik opgelucht omdat ik het mee vind vallen en anderen me angstig aankijken van ‘gaat het wel met haar?’ 😅
Hoe is het beloop bij jullie? Vallen die hoestbuien mee? 🙏🏼 of ook zo eng
2 jaar geleden
Eens. Iedereen maakt een eigen keuze, maar hier zo enorm blij dat ik gevaccineerd ben in de zwangerschap anders had het anders af kunnen lopen. Nu enkel hevige hoestbuien. De kinderarts zegt dat we blij mogen zijn dat we gekozen hebben voor vaccineren. Kom op… vaccineren van baby’s gebeurt al vanaf de jaren ‘60. Als je besluit om niet te vaccineren dan onderzoek aub eerst de gevolgen. Maar dat gebeurt vaak niet! Door de lage vaccinatiegraad ontstaat nu bijv kinkhoest. Ook kinderen van gevaccineerde ouders zijn de dupe. En tja, als je kind doodziek is dan kun je het niet meer terugdraaien, maar dan heb je wel enorme spijt!
2 jaar geleden
Reactie op ih04
En ons is gezegd dat de hoestbuien wel maanden kunnen aanhouden. Al worden ...
Dankjewel! Ja ik heb er spijt van ik ga okk nu alles vaccineren. Mag ik vragen hoe oud was je kleintje toen ze kinkhoest kreeg? En hoelang hielde de heftigste hoestbuien aan
2 jaar geleden
Reactie op ih04
Eens. Iedereen maakt een eigen keuze, maar hier zo enorm blij dat ik gevacc ...
Klopt overigens niet helemaal wat je zegt. Kinkhoest is er altijd al geweest, ook gevaccineerden kunnen kinkhoest krijgen. Dus ook al is iedereen gevaccineerd, het zal nooit verdwijnen helaas!
2 jaar geleden
Reactie op Jonga
Klopt overigens niet helemaal wat je zegt. Kinkhoest is er altijd al gewees ...
Je hebt gelijk. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Een baby kan het - net zoals mijn dochtertje - nog krijgen maar dan wel in een veel mildere vorm. Echter is ons verteld dat deze kinkhoest uitbraken komen doordat de vaccinatiegraad als maar daalt. Er zijn beduidend meer (ernstige) gevallen momenteel.
2 jaar geleden
Reactie op micchhxo
Tja “dom”… je handelt sws uit liefde naar je kind. Kinkhoest ben je niet la ...
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/kinkhoestvaccinatie-volwassenen#:~:text=De%20beschermingsduur%20van%20de%20kinkhoestvaccins,de%20vaccinatie%20(Wendelboe%202015).
Weet niet waar je de 1.5-3 jaar bescherming vandaan haalt?
2 jaar geleden
Reactie op Mosieeee
Je hebt een link van bijna 10 jaar geleden. Hierbij 2 voorbeelden ook van rivm maar recenter. Komt doordat de samenstelling van het virus verandert. Niet vanwege lage vaccinatiegraad. Je moet het met 4 jarige leeftijd ook weer herhalen. Bovendien ben ik niet anti vaccinatie maar wel met de juiste kennis

2 jaar geleden
Goedenmorgen dames,
Hier een gezin van 6 mensen waarvan er 4 kinkhoest hadden. 2 waren ingeënt en 2 niet.
De klachten waren bij allemaal even erg. Mijn zoon en ik zitten nu gelukkig in de laatste fase van kinkhoest, dan word de hoest minder.
Onze jongste van bijna 4 maanden is al 3x opgenomen geweest, de extreme hoestbuien met stops en snakken naar adem zijn gelukkig voorbij.
Wel of niet gevaccineerd maakt voor mij dus geen verschil.. allemaal antibiotica gehad alleen oudste zoon niet, die had het al wat langer.
Ik hoop dat alle kleintjes snel opknappen! Vreselijk om ze zo te zien
2 jaar geleden
Goedenmorgen dames,
Hier een gezin van 6 mensen waarvan er 4 kinkhoest had ...
Wow vreselijk! Veel beterschap mag ik vragen hoelang had je kleintje last van hoestbuien? Mijne is ook 4 maanden en hoest al 3 weken
2 jaar geleden
Reactie op Ellabella1234
Wow vreselijk! Veel beterschap mag ik vragen hoelang had je kleintje last v ...
Onze dochter heeft 10weken gehoest en doet dat nu nig steeds af en toe. Daarvan waren 6 weken echt heftig met ademstops en niet goed uut haar hoestbuien kunnen komen