6 Reacties

2 jaar geleden

Alle maxicosis kunnen als het goed is ook hewoon met gordel. Wij hebben het de eerste maanden gedaan met 3 deurs auto en wel een isofix. Was nogsteeds echt verschrikkelijke drama. Ik zou vooral op marktplaats blijven zoeken naar autos. En je eigen auto al te koop zetten. Hopelijk kun je dan zorgen dat je binnen een paar dagen kan wisselen! Zo hebben wij het ook gedaan. Dan heb je of even een paar dagen geen auto, of even een paar dagen 2 autos. Zou wel heel handig zijn als dat zou lukken voor de bevalling. Maar met een 3 deurs auto gaat het ook wel. Alleen is die achterdeur wel echt heel fijn. Wij hebben het heel lang gedaan maar t was gwn echt heel naar. Voelde ook alles behalve veilig mocht er een ongeluk gebeuren en je kan zo lastig je kindje snel pakken... tegenwoordig kunnen de meeste maxicosis met een isofix en ook met gordel. Via marktplaats zijn die best vaak nog gratis af te halen omdat mensen m kwijt willen. Wij gebruiken de maxicosi in onze eigen auto met isofix en in de bus van mn ouders gewoon met gordel.

2 jaar geleden

Je kan gewoon een simpele maxicosi gebruiken en met de gordel vastzetten. Wij hebben wel een 5-deurs, maar een kleiner model. Wij hebben ons zoontje de eerste 10 maanden vooral voorin gehad op de passagiersstoel (airbag aan die kant uitzetten!). Zo kan je hem trouwens ook veel beter helpen als er iets is 😊

2 jaar geleden

Ik heb ook een 3 deurs zonder isofix. Ik heb een base die in de gordel kan en de maxi cosi (cabriofix) klik je gewoon op de base. Heel handig. Je hebt die base ook voor isofix, dus wellicht is zo’n optie iets. Ik heb de 3 deurs trouwens nooit als vervelend ervaren. Vond het juist makkelijk, want als het bijvoorbeeld regende dan stapte ik met maxi Cosi en al zo de auto in 🤣 ben overigens maar 1,64 dus voor mij is dit prima.

2 jaar geleden

Ik zie inderdaad wel het nodige aan maxi cosi's op marktplaats staan, alleen weet ik dus niet altijd welk onderstel erbij hoort. Kan je een ouder model cabriofix ook op een nieuwer model base plaatsen?🤔

2 jaar geleden

Nee, dat is allemaal niet compatibel. Wij hebben het laatst uitgezocht voor het merk maxi-cosi. Andere merken weet ik niet. Compatibiliteit staat ook op de maxi-cosi website. Vanaf 2019 is er een nieuwe veiligheidsnorm. Dat is i-size. De vorige veiligheidsnorm heette R44. Een verschil is dat R44 niet getest is bij botsingen vanaf de zijkant. I-size stoeltjes met base zijn ALLEEN te bevestigen met isofix. Wel kun je het stoeltje zonder base met de gordel vastmaken. Op www.autostoelwijzer.nl staat een overzicht welke merken/types auto's vanaf wanneer geschikt zijn voor isofix. Soms is dat al vanaf 2000 of zo. Op de website van maxi-cosi staat ergens een overzicht welke stoeltjes compatibel zijn met welke bases. Er is nog één base R44 (dus te bevestigen met gordel en/of met isofix) dat is de cabriofix. (Let op! Dus niet de cabriofix isize)

2 jaar geleden

Reactie op Leake

Nee, dat is allemaal niet compatibel. Wij hebben het laatst uitgezocht voo ...
Die R44 cabriofix base is uitlopend, ik vond hem alleen in de webshop van maxi-cosi zelf. Deze base is compatibel met (oude) cabriofix stoeltje, en 2 andere, waarvan een een peuterstoeltje is. (Ik dacht Pebble en Pearl) Dit oude cabriofix stoeltje is ook compatibel met de familyfix die wel isofix is (zonder 360°, nr3 etc) wat ook een uitlopend model is. Maar daar waren de mensen in de winkel ook niet enthousiast over. Waarschijnlijk vanwege die botsproef die niet van opzij gedaan is. Hoe dan ook is het allemaal uitlopend, binnenkort niet meer verkrijgbaar. Bij sommige auto's is isofix in te bouwen.