9 Reacties

vorig jaar

Mijn zoontje heeft exact het zelfde. Ik lees mee.

vorig jaar

Mijn baby heeft dat ook elke keer als ik haar ga voeden en ook in haar eigen speeksel lijkt het wel..

vorig jaar

Mijn dochter heeft dat ook ineens sinds een weekje! (Nu ook 3 mnd)

vorig jaar

Herkenbaar helaas… Vind echt zo eng elke keer dat t gebeurd, bang dat ze stikt en het mis gaat, hoop snel over deze angst heen te komen (over 2 dagen is ze 2 maandjes)

vorig jaar

Hier ook. Onze kleine is met 38+3 geboren en 4 dagen na z'n geboorte opgenomen geweest omdat die niet kon zuigen, slikken en ademen tegelijk waardoor hij stopte met ademen en zich ook vaak verslikte. Alles is nu goed behalve het verslikken. Maar heb ook het idee dat er soms melk omhoog komt en hij dan moeite heeft om het weer of door te slikken of uit te spugen waardoor hij zich dus verslikt (tijdens drinken, vlak na het drinken maar soms ook vlak voor de volgende voeding). Ik dacht dat het nog bij dat 'probleempje' hoorde maar zoals ik lees hebben meerdere baby's hier last van. Ik heb 2 oudere kinderen en van hun herken ik dit niet 😅

vorig jaar

Hier ook, en vorige week in het zkh zag de kno arts melk in haar neusholte en achter in haar keel, dus kreeg als tip de melk te verdikken

vorig jaar

Lieve mama's hier even een vervolg reactie. Vandaag bij de kinderarts geweest en ze zei dat ik het gewoon in de gaten moet houden maar dat toch blijkbaar veel baby's dat hebben. Net zolang het niet extreem vaak is en ze er niet ik blijft hangen zou het geen probleem moeten zijn.

vorig jaar

Ik herken dit van wanneer mijn zoontje snot heeft dat zijn keel in zakt zegmaar. Zijn neus zit niet dicht, maar zoutspray helpt hier goed.

vorig jaar

Is het niet ook rond 3 maand dat baby'tjes bewust moeten beginnen drinken? Dat samen met de orale fase die er aan zit te komen en dus een grotere speekselproductie zou dit misschien wel kunnen verklaren? Kleine meid is hier bijna 12 weken en heeft dit ook al een weekje, vooral heeeeeeel veel speeksel