41 Reacties

2 jaar geleden

Hier vaak nog 4 dutjes omdat langer dan 1uur slapen meestal niet lukt, 45 minuutjes is vaak al lang voor haar.

2 jaar geleden

Hier 4 dutjes tussen 7.00 en 18.00. 's Ochtends 2, 's middags 2. Hij slaapt in bed maar max 45 minuten en is dan al snel weer moe. In de draagzak slaapt hij vaak een uurtje of 2, dus beide dagdelen is vaak 1 kort dutje in bed en daarna nog een slaapje in de draagzak.

2 jaar geleden

Hier ook vaak 4, wel vaak een uur of 5 kwartier sinds 2 weken ofzo. Maar een goede langere dut zit er gewoon nog biet in, dus dan redden we het niet op 3 dutjes. Dit komt over een maand ofzo wel, denk ik. Tussen 5 en 6 maanden als de slaapregressie helemaal voorbij is, gaan die dutjes overdag veel meer op ritme.

2 jaar geleden

Hier ook meestal nog 4 dutjes! Soms een langer dutje maar vaak maar tussen de 30/45 min. Dus een vast ritme zit er ook nog niet in! Komt vanzelf wel. Wel vaak op tijd naar bed zodat ze dan wel goed kan slapen!

2 jaar geleden

4 dutjes, van een uurtje of max 1.5 uur

2 jaar geleden

3 dutjes hier wakker tussen 7 en 7.30 rond 9 dutje van 1 /1.5 uur rond 12 dutje van 3 uur rond half 5 dutje van 45 min naar bed tussen 18.30 en 19.30

2 jaar geleden

Nog geen vast ritme/schema. Meestal 3 dutjes per dag, soms 4. Vaak 2/3 korte dutjes van +/-40 min en 1 langer dutje van >2 uur.

2 jaar geleden

Meestal 3, 2 kortere (sochtends en einde middag) en begin van de middag een lange van 2 tot 3 uur. Bij 3 korte slaapjes vaak een slaapje extra

2 jaar geleden

3 dutjes, 1 van 1 uur (soms 30 min), 1 van 2,5-3 uur en 1 van 30 min.

2 jaar geleden

Mijn zoon is nu 20 weken en slaapt sinds hij 10 weken is niet langer dan 30 - 45 min dus soms heeft hij zelfs 6 dutjes op een dag..

2 jaar geleden

Reactie op Biancax

Mijn zoon is nu 20 weken en slaapt sinds hij 10 weken is niet langer dan 30 ...
Herkenbaar ! Alles is te leuk! Ik probeer nu een dutje (middagdutje te verlengen door haar bij mij de leggen) 2 ochtend dutjes tussen 30/45 minuten dan iets langere middagdutje en einde middag dutje in de wagen

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Hier ook vaak 4, wel vaak een uur of 5 kwartier sinds 2 weken ofzo. Maar ee ...
Haha thanks voor dit! Er is hoop op langere dutjes 馃槾

2 jaar geleden

Hoe krijg je zulke lange dutjes? Hier vaak na 50/60 min wakker soms helpt speen erin doen voor nog even verder slapen maar vaak gewoon klaarwakker.

2 jaar geleden

Reactie op Daantjeee

Hoe krijg je zulke lange dutjes? Hier vaak na 50/60 min wakker soms helpt s ...
Wat is je wakkertijd? Het heeft hier geholpen om echt even een ritme aan te houden en

2 jaar geleden

Reactie op vdw21

Wat is je wakkertijd? Het heeft hier geholpen om echt even een ritme aan te ...
How te vroeg. Een schema aan te houden en uiteindelijk door hem zelfstandig te laten slapen is het nog verder verbeterd (zonder speen oid).

2 jaar geleden

Hier drie dutjes. In de ochtend 2,5 uur en in de middag ook 2,5 uur. Einde middag wisselt tussen 45 minuten en 1,5 uur. Volgens mij vooral belangrijk om je kleintje je volgen. Sommige kindjes zijn van nature goede slapers en andere hebben meer hulp nodig. Bij mijn oudste dochter was het dramatisch met allemaal maar hazenslaapjes en een oververmoeid kind. Uren naast naast het bedje gezeten om slaapjes te verlengen. Mijn zijn kan ik vanaf de geboorte wakker wegleggen en hij slaapt overal. En ik doe echt niks anders.. Hang in there! Het gaat echt makkelijker worden uiteindelijk als ze minder slapen :)

2 jaar geleden

Reactie op vdw21

Wat is je wakkertijd? Het heeft hier geholpen om echt even een ritme aan te ...
Max 1.5uur wakker. Hou dat wel strikt in de gaten en let op d'r wakker signalen. Kan d'r wel goed wakker in bed leggen

2 jaar geleden

Onze dochter doet overdag 3 slaapjes: 9.00-10.00 ochtenddut 12.00-14.00 middagdut 16.15-17.00 namiddagdut 19.00 bedtijd

2 jaar geleden

Jaloers op diegene met een baby die maar 3 (lange) dutjes doet! Die van ons doet alleen dutjes van 30-45 minuten.. heel vermoeiend. Ze wordt wel altijd vrolijk wakker en 鈥榮 nachts slaapt ze goed, dus het zal wel goed zitten! Maarrrrr ik hoop stiekem wel op verandering 馃槣

2 jaar geleden

Reactie op THS

Onze dochter doet overdag 3 slaapjes: 9.00-10.00 ochtenddut 12.00-14.00 mi ...
Zo volgens het boekje. Model baby, ik vind het onvoorstelbaar dat ze bestaan echt. 馃槄