10 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben vandaag precies 39 weken en heb het ook… Voel ‘m wel meerdere keren gedurende de dag maar bewegingen zijn veel zachter.. denk toch omdat de baby nu verder is ingedaald + groter is en daardoor veel minder ruimte heeft…
2 jaar geleden
Reactie op Laurabrdrs
Ik ben vandaag precies 39 weken en heb het ook… Voel ‘m wel meerdere keren ...
Mijn verloskundige vertelde gisteren dat dit komt omdat de baby minder bewegingsruimte heeft. Ik ben 38+1 nu. Mij is verteld dat het vooral belangrijk is dat je de baby regelmatig genoeg voelt. Dat het minder harde bewegingen zijn heeft dus echt te maken met de ruimte om nog te bewegen, helemaal als het kindje al is ingedaald. Mocht je je echt zorgen maken, altijd even laten checken natuurlijk!
2 jaar geleden
Ik ben 36 weken zwanger van een tweeling en had ook het gevoel dat ik 1 minder voelde bewegen. Heb aan de ctg gelegen en alles was goed. Ze hebben toen heel duidelijk gezegd dat ik rustig weer de volgende dag mocht bellen als ik het niet zeker wist. Ze controleren liever een keer extra! Dus gewoon bellen!
2 jaar geleden
Het is normaal dat de bewegingen ‘anders’ worden en kan meer gaan voelen als wat woelen in de buik.
Maar ik zou bij minder leven voelen toch zeker altijd even je vk bellen, al is het maar om jezelf gerust te stellen.
2 jaar geleden
Sowieso bellen als je minder beweging voelt!
En bij deze termijn zei mijn vk: kleine bewegingen zijn ook bewegingen, dus tel die ook vooral mee. Het kan allemaal wat anders voelen omdat de baby minder ruimte heeft, maar als je minder leven voelt of je je zorgen maakt liever een keer teveel bellen dan te weinig!
2 jaar geleden
Ik had dit vorige week ook met 39 weken. Verloskundige kreeg ook niet direct een reactie toen ze via de buik contact probeerde te maken. Ben toen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg, gelukkig alles helemaal in orde. Maar zou voor de zekerheid in dit geval altijd contact opnemen hoor. Succes 🍀