7 Reacties

6 maanden geleden

Jaa! Leuk! Ik heb laatst een webinar gevolgd om wat meer info te krijgen. Daar werd gezegd dat je vanaf 5 mnd kan beginnen met introduceren maar dat t wel tot 8 of 9 mnd kan duren voor ze gaan terug gebaren. Dus toch wel ff doorzetten. Daarnaast heb ik de kwebbl-app gedownload om mezelf verschillende gebaren aan te leren ipv kaarten of een fysieke cursus. Nu kan ik ze zo vaak ik wil terugkijken. De gebaren die ik tot nu toe gebruik zijn die voor mama, opa en oma, flesje, eten, drinken, speen, spelen, slapen, bad, poep, meer en werken. Mijn moeder past veel op en zij doet vrolijk mee dus ik hoop dat mn meisje het inderdaad met een maand of 3 door heeft en terug gaat gebaren ☺️

5 maanden geleden

Ik wil het ook gaan gebruiken. Ben heel benieuwd of de kleine meid het gaat oppakken. Heb een online cursus avond gevolgd maar door de prijzen nog even niet besloten hoe we dit gaan vervolgen. Ik ga eens kijken naar die app, leuk!

5 maanden geleden

Wij proberen het ook een beetje maar ik merk dat het er ook vaak bij in schiet en volgens mij spreek ik van ook voor mijn man. Ook bij de opvang doen ze het niet. Om het ons makkelijk te maken hebben we zo'n kaartenset gehaald. Die hebben we in de woonkamer liggen zodat we er af en toe aan herinnerd worden. Gebaren die we gebruiken zijn: papa, mama, melk, eten, speen, meer en klaar.

4 dagen geleden

Hi, ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de gebaren. Wij zijn er vrij vroeg me begonnen, maar eigenlijk deden we er te weinig mee. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik alleen de gebaren "melk" en "klaar" steeds doe. Maar mijn zoontje deed van de week eerst het gebaar voor melk.

3 dagen geleden

Heeft iemand tips voor fijne kaartjes om hiermee te oefenen? Ik heb dit nooit gedaan maar vroeg me af of je hier nu op bijna 1 jarige leeftijd nog mee kan beginnen?

3 dagen geleden

We zijn ermee begonnen toen hij 7 maanden oud was. Hij reageert goed op de gebaren, als in: hij gaat op een bepaalde manier glimlachen of snapt dat het eten ‘op’ is en vraagt dan niet om nog meer. We hebben geprobeerd of ‘niet bestaande’ gebaren ook een reactie uitlokken en dan reageert hij niet. Zelf maakt hij nog geen gebaren terug

3 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Heeft iemand tips voor fijne kaartjes om hiermee te oefenen? Ik heb dit noo ...
Kan zeker nog! Ik heb de kaarten van Gebaren Voor Baby’s wel eens voorbij zien komen op Instagram. Misschien vind je dat wat. Ikzelf heb gebaren uit filmpjes op YouTube gehaald.