16 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden dit eerst ook een tijdje.. ik weet niet waarom ze dit doen dus was precies zou helpen, maar bij ons hielp het om hem dan “uit de situatie te halen” dan mijn man hem dan even nam of even de luier verschonen. Ik weet dus niet of dit zo is maar zelf had ik het vermoeden dat hij eigelijk vol zat
2 jaar geleden
Reactie op Lynnvdb1
Wij hadden dit eerst ook een tijdje.. ik weet niet waarom ze dit doen dus w ...
Jaa ze doet dit ineens sinds een paar weken… heel zelden valt ze na een voeding weer in slaap ook, ik denk dus ook steeds dat ze vol zit maar soms geeft ze ook weer signalen dat het niet zo lijkt te zijn
2 jaar geleden
Reactie op Chanty92
Hier hetzelfde. Maar hij zit wel midden in sprong 2. Dus denk dat het daarm ...
Dit doet ze wel al een paar weken kan dat zolang duren dan?
2 jaar geleden
Alsof je de situatie met mijn zoontje beschrijft, die doet precies hetzelfde. Super frustrerend, hij is dan ook heel onrustig.
Ik denk dat het zuigbehoefte is.. Vandaag heeft hij ruim 1.5 uur aan mijn borst gehangen en viel toen eindelijk in slaap 😅
Ik heb vandaag een lactatiekundige gesproken en die gaf nog wel aan dat je kon proberen om na het loslaten te wisselen van borst om te kijken of dat nog verschil maakt.
2 jaar geleden
Alsof je de situatie met mijn zoontje beschrijft, die doet precies hetzelfd ...
Jaa dat doe ik indd af en toe eens, vandaag toevallig ook weer, en toevallig bij de voeding van net begon ze vrij snel al hier mee na 10 minuten misschien al aan beide kanten
2 jaar geleden
Heel herkenbaar, dit doet ons zoontje ook. Alleen vaak al na 5 min. Dan wissel ik van borst en drinkt hij weer 5 min, maar daarna blijft hij af en aan weer om voeding vragen en moet ik hem steeds weer kort even aanleggen. Bij ons heeft het volgens mij meerdere oorzaken. Ik kwam erachter dat de kleine spruw heeft, en daarnaast is hij na zijn eerste sprong ineens super nieuwsgierig naar alles om hem heen, dus ook heel snel afgeleid tijdens het drinken. Soms doet hij dit ook als er iets dwars zit. Dan verschoon ik zn luier even of houd hem even rechtop voor boeren. Soms leg. Ik hem even op mn schoot neer zodat hij even rond kan kijken en na een tijdje begint hij dan vanzelf weer hongersignalen te geven.
Inderdaad heel last, want je weet niet wat het nou precies is… hopelijk is het maar tijdelijk 😊
2 jaar geleden
Mijn lactatiekundige gaf trouwens nog aan dat het ook kan helpen om borstcompressie toe te passen, ook al heb je een hoge productie (zelf ook last van) dan kan je dochtertje er last van hebben dat ze na een tijdje drinken ineens moeite moet doen om de melk eruit te krijgen omdat het minder hard stroomt en daar heeft ze dan geen zin in ;). Soms helpt het dan bij mij nog wel eens om dit te doen zodra hij minder actief gaat drinken. Dan drinkt hij nog iets langer door.
2 jaar geleden
Reactie op Annaa9
Heel herkenbaar, dit doet ons zoontje ook. Alleen vaak al na 5 min. Dan wis ...
Hoelang doet hij dit al, bij ons doet ze dit nu al bijna 2 weken, bijna bij elke voeding en ze heeft geen spruw dat weer niet, maar nu ook bij deze voeding ineens al na 5/10 minuten
2 jaar geleden
Reactie op Annaa9
Mijn lactatiekundige gaf trouwens nog aan dat het ook kan helpen om borstco ...
zal dat eens proberen want ze voelen gewoon nog vol aan…
2 jaar geleden
Reactie op ramonarosiina
Hoelang doet hij dit al, bij ons doet ze dit nu al bijna 2 weken, bijna bij ...
Bij mij ook al een week of 2 inderdaad. Hij is nu 8 weken. Dacht eerst aan een sprongetje, maar dat duurt niet zo lang volgens mij. Ik denk dat het bij ons ook echt komt doordat hij zo om zich heen blijft kijken. We hebben een heel nieuwsgierig en actief mannetje en daardoor snel afgeleid. Over het algemeen heel erg leuk en gezellig, maar met voeden dus elke keer een drama 🤭. Soms echt ook wel frustrerend, want slapen wil hij dan ook niet. Echt al van alles geprobeerd. In het donker voeden, hydrofiele doek over het hoofdje, maar werkt allemaal niet.
Wat nu het beste werkt bij mij is voeden totdat hij loslaat, dan nog even een paar keer proberen opnieuw aan te leggen. Daarna verschonen en spelen, dan weer even aanleggen (dat wil dan vaak ineens toch wel weer) en dan wordt hij uiteindelijk toch weer een beetje slaperig en kan ik hem slaperig maar wakker wegleggen in z’n bedje, of valt hij bovenop me in slaap.
Het schijnt trouwens ook zo te zijn dat kindjes steeds efficiënter gaan drinken na aan tijdje, kan natuurlijk ook zijn dat jouw kleintje gewoon sneller de borst leegdrinkt. Ik merk daar ook wel iets verschil in. Was eerder tussen de 20-30 min bezig en nu tussen de 10-20 minuten.