10 Reacties
vorig jaar
Lijkt mij erg koud 21 graden met korte mouwen en zonder slaapzak.. Ik zou lange mouwen doen en zelfs een vestje, maar goed ieder kindje is anders natuurlijk.. Het zal snachts vast afkoelen ook in de kamer denk ik?
vorig jaar
Reactie op Ak_
Die van mij draagt helaas geen slaapzak…
Sorry, te snel gelezen. Een katoenen boxpakje is ook al 1 TOG en een rompertje met korte mouw of mouwloos is 0.2 TOG. Een laken 0.2 en een deken is heel verschillend (1.5 tot 2.5 TOG).
TOG-waardes zijn geen wet van meden en perzen, maar meer richtinggevend. Ieder kindje is weer anders, met zoals ik het sneller koud heb terwijl mijn man naast me ligt te zweten. Maar de richtlijnen van TOG zijn er vooral gekomen om bijvoorbeeld warmtestuwing te voorkomen, één van de zes risicofactoren van wiegendood.
vorig jaar
Ik struggle hier ook mee🥲. Mijn lieveling slaapt niet in een slaapzak. Warme kamer. Lange mouwen is te warm (zweetvlek op bed van zn hoodje) en korte mouwen is te koud (koude wangetjes) heb wel een dunne deken en een dikkere deken. Ik voel gewoon zachtjes elke nacht in z'n nek en aan z'n wangen
vorig jaar
Reactie op Mina96
Vervolg haha : Dan wissel ik om met de deken. Blijft lastig dit vooral met ...
Dit dus… het weer verandert constant. Morgen wordt het 28 graden dus overweeg ik het dan wel om een tshirt te laten dragen. Heb nu lange mouwen met een hemd rompertje en dan geen deken op hem
vorig jaar
Hier op de kamer bij ons 22graden en zoontje ligt in romper lange mouwen en zen wiegdekentje op hem zonder zen dekentje slaapt hij niet en blijft hij krijsen tot hij het krijgt. Wij slapen ook samen en voel af en toe aan zen nekje zolang dat ok voelt is het ok. Als hij het koud krijgt weet en voel ik het ook en doe ik extra pyjama aan is nu de 2de nacht dat hij zo slaapt de nacht ervoor sliep hij onrustig te warm en was hij klam van het zweten.