13 Reacties

17 dagen geleden

Toevoeging: we geven al probiotica. Helaas lijkt dit niks uit te halen tot nog toe.

17 dagen geleden

Misschien vragen aan een baby osteopaat of zij hier iets mee kunnen? Het lijkt mij een teken van het lichaam dat er iets niet lekker gaat...

17 dagen geleden

Dat is inderdaad wel erg vaak.. Kan dat het al zijn op deze leeftijd? Ik heb er wel eens wat over opgezocht omdat onze peuter ook altijd brij achtige ontlasting had, dat is echter over sinds hij zindelijk is.. Het gaat dan vaak om te weinig vezels en vet en teveel sap (appelsap/vruchtensap). Hebben ze geen tips meegegeven qua voeding? Is daar iets uit te herleiden? En kan het niet zijn dat het overgevoeligheid is voor bepaald eten bijv?

17 dagen geleden

Mijn dochter had geen diarree, maar kreeg pas vaste ontlasting toen ze 2+, was denk ik. Had een kma en ik denk dat ze gevoelig was voor voedingsmiddelen. Mijn neefje had echt die diarree ook, na als jonge baby juist altijd verstopt te hebben gezeten. Bij hem zijn ze toen vetter eten gaan geven. Dat was een tip van een jeugdarts toen. Dus volle melk, roomboter, dat soort dingen. Dat hielp wel. Dan ikzelf. Het gaat nu best goed, maar ik heb zelf ook vaak diarree of breiïge ontlasting. Voor mij is het echt wel gelinkt aan eten. Op een plantaardig dieet ga ik het beste. Dus als vetter eten niet zou helpen, kan je ook nog proberen om juist dierlijke melk en ei te schrappen en te kijken wat dat doet.

17 dagen geleden

Reactie op Leeuwtje91

Dat is inderdaad wel erg vaak.. Kan dat het al zijn op deze leeftijd? Ik he ...
Ja het zou wel al kunnen op deze leeftijd werd aangegeven. Ze hebben nog niet echt tips gegeven omdat ze eerst het laboratorium onderzoek willen afwachten. Ons meneertje heeft altijd al extreem veel gepoept. Vanaf geboorte al. Hij heeft ook heel vaak onverteerde etensresten in zijn luier zitten. Het lijkt wel alsof zijn stofwisseling zo mega snel gaat. Hij krijgt geen sap en hij eet 2 tot 3 volkoren boterhammen per dag met suikervrije jam of 100% pindakaas. Daarnaast 1 tot 2 stuks fruit en zijn tussendoortjes zoals soepstengel/rozijntjes/een fruitzakje of tomaatjes en komkommer. Vetter eten geven zouden we wel nog kunnen proberen inderdaad. Daar let ik nu niet per se op. Het gekke is dat hij in de weken met diarree niet anders eet dan bij in de weken zonder diarree. Ook groeit meneer gewoon goed.

17 dagen geleden

Reactie op Jurst

Mijn dochter had geen diarree, maar kreeg pas vaste ontlasting toen ze 2+, ...
Dat vettere eten ga ik wel proberen inderdaad. Ik kijk hier eigenlijk niet echt naar nu. Eerst maar eens het laboratoriummonster opsturen en afwachten wat daar uit komt. Mocht het toch een parasiet zijn dan kunnen we dat behandelen. Al denk ik niet dat dat het geval is. Meneer kakte als new born al 8 keer per dag en dat is meer een heel klein beetje minder geworden. 😅 Buiten dat we graag willen weten wat het kan zijn voor zijn gezondheid kost het ons ook ontiegelijk veel luiers 🥲

17 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Dat vettere eten ga ik wel proberen inderdaad. Ik kijk hier eigenlijk niet ...
Dat snap ik ja en is ook gewoon niet fijn. Wat leeuwtje zegt is ook gewoon goed om te onthouden; appelsap kan inderdaad enorme diarree geven, dat wist ik vroeger niet, maar toen ik mijn ziekte dochter eens appelsap liet drinken, juist tijdens het ziek zijn, kreeg ze dat dus echt gigantisch. Zoontje poepte tot 15x per dag in het begin, zelfs een keer 6x tijdens 1 nachtvoeding🤯, dat was wel allergie.

16 dagen geleden

Reactie op Jurst

Dat snap ik ja en is ook gewoon niet fijn. Wat leeuwtje zegt is ook gewoo ...
Ik zal dat onthouden inderdaad maar ons zoontje heeft nog nooit appelsap of wat voor sap dan ook gedronken. Hij drinkt alleen zijn melkie en water.

16 dagen geleden

Wat vervelend, vooral omdat je nu voor een soort raadsel staat wat het is en waardoor de diarree wordt veroorzaakt. Mijn zoontje heeft niet dagelijks diarree maar wel heel vaak ontlasting (ook zeker 5+ per dag), groeit ook goed. Hij heeft dan KMA en teveel soja gaat niet goed. Ik vermoed ook intoleranties/gevoeligheid voor andere voedingsmiddelen gezien hij bij het eten van bv kip kerrie (zit selderij en mosterd in) huiduitslag rond zijn mond krijgt. Tomaat idem en zo zijn er nog wel een paar. Maar hier is dan het advies van de dietist om het wel te blijven geven mits hij er echt veel last van krijgt. Verdenk je zelf overgevoeligheden mbt voedsel? Of zit er veel in de familie? Maar wellicht is dat ook helemaal niet aan de orde hoor. Krijgen jullie begeleiding van een diëtiste mocht er bij het lab niks uitkomen? Al is het even om te sparren.

16 dagen geleden

Reactie op Juulie

Wat vervelend, vooral omdat je nu voor een soort raadsel staat wat het is e ...
Nee, wij hebben niet het idee dat hij een intolerantie heeft voor bepaald voedsel. Hij heeft ook nog nooit uitslag gekregen na het eten van bepaalde dingen. Daarom is het zo apart. 5+ poepluiers is ook veel inderdaad! Nu ga ik toch twijfelen over eventueel allergieën oid. We hebben nog geen begeleiding van een diëtiste. Wellicht dat dat nog komt als we wat verder zijn.

16 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Nee, wij hebben niet het idee dat hij een intolerantie heeft voor bepaald v ...
Hij was wel ook een huilbaby, toch? Wellicht dat er toch iets dwars zit.

16 dagen geleden

Reactie op Jurst

Hij was wel ook een huilbaby, toch? Wellicht dat er toch iets dwars zit.
Ja klopt, hij had heel erg last van maagzuur. Sinds hij nexium kreeg is het veel beter gegaan. Dus dat zat toen wel echt dwars, net als zijn eigen temperament

13 dagen geleden

Geven jullie voldoende vetstoffen? Te weinig kan een oorzaak zijn. Verder kan je Protectis geven voor de darmflora.