Hoihoi,
Sorry, een beetje vies praatje misschien 🙈💩
Ik heb een beetje gek vraagje. We (wij zelf, de jeugdarts van het cjg en onze huisarts) hebben een vermoeden dat ons zoontje “last” heeft van zogeheten peuterdiarree. Is iemand hier bekend mee en heeft iemand hier ervaring mee bij een eigen kind?
Het vermoeden is omdat ons zoontje elke dag gemiddeld 5 poepluiers heeft, maar vaak zat heeft hij wel 8 poepluiers per dag. Eigenlijk begint het altijd met brij-ige ontlasting en in de loop van de dag wordt het diarree. De diarree is vaak een week wel aanwezig en dan weer een week niet. Maar hij heeft nooit vaste ontlasting.
Hij zelf lijkt er totaal geen last van te hebben. Geen buikpijn, geen luieruitslag en geen koorts. Het is alleen niet normaal om zo vaak te poepen, natuurlijk.
We hebben nu een buisje meegekregen zodat we een beetje opkunnen vangen voor laboratoriumonderzoek. De huisarts wil een parasiet uitsluiten. Maar het vermoeden is wel uitgesproken dat het dus om peuterdiarree gaat. En ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik zelf had er nog nooit van gehoord namelijk.