14 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben de meeste pyjama’s van next, prima kwaliteit en prijs! Net ontdekt #zalandostyle https://www.zalando.nl/next-5-pack-slaapzak-blue-nx384b0bd-k11.html

2 jaar geleden

Hebben ze in het begin niet nodig! De kleertjes zijn zo zacht/flexibel, daar slapen ze prima in ☺️ En ze worden niet vies van buiten spelen ofzo😅

2 jaar geleden

Wij hebben de meeste pyjama’s van next, prima kwaliteit en prijs! Net ontde ...
Tip: koop via de Next site ipv via Zalando. Scheelt zo €5.

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Hebben ze in het begin niet nodig! De kleertjes zijn zo zacht/flexibel, daa ...
Kleertjes zoals boxpakjes? Sorry k moet echt nog veel leren…

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Tip: koop via de Next site ipv via Zalando. Scheelt zo €5.
Goede tip!

2 jaar geleden

Reactie op Amberxoxo

Kleertjes zoals boxpakjes? Sorry k moet echt nog veel leren…
Jep! Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar in mijn omgeving vindt iedereen het vooral extra moeite voor niets om om te kleden naar een pyjama terwijl alle kleertjes op die leeftijd in principe 'een pyjama' zijn qua comfort. Aangezien baby's natuurlijk de hele dag slapen, er zit nog niet echt een verschil tussen dag en nacht. Mijn advies daarbij is om in het begin sowieso vooral boxpakjes aan te doen, die trek je het makkelijkst aan/uit☺️ Volgens mij hadden wij vanaf maat 68/74 ofzo pyjama's, rond de 6-8 maanden. Dan komt er wat meer ritme in de dag en een "vaste" bedtijd.

2 jaar geleden

Wij hadden wel wat "pyjamas" voor onze dochter, maar dat was vooral omdat ze veel spuugde en we dus toch moesten omkleden voor de nacht.. Wel gekeken naar wat extra zacht was, overslag had en niet te veel knoopjes oid. In maat 50 is er weinig, maat 56 is al wat beter te koop. Wij vonden boxpakjes juist onhandig omdat soms een shirt wel vies was en broek niet bijv. Is echt ervaren wat je zelf fijn vindt.

2 jaar geleden

In het begin slapen ze inderdaad zoveel dat ze gewoon in de kleding slapen. Of dat nu een Boxpakje of een broekje met shirtje is. Volgens mij stapten wij over op een pyjama vanaf maat 62, en gingen we toen ook over naar een slaapzak.

2 jaar geleden

Ik heb pyjama’s in 3 kleurtjes bij de zeeman gekocht, kwa prijs nog beetje leuk omdat ze toch niet echt pyjama’s “nodig” hebben 😊

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Jep! Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar in mijn omgeving vindt iedere ...
Dit inderdaad. Alleen boxpakjes vind ik persoonlijk dus juist niks. Mijn oudste had altijd rompers en broekjes (en een vestje) dus met verschonen alleen broekje uit en romper open. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij hadden ook de mazzel met een baby die heel weinig spuugde, dus de noodzaak om veel te verkleden was er niet. Dus ze sliep ook in haar gewone kleertjes.

2 jaar geleden

Wij hebben de eerste weken onze dochter gewoon in haar eigen kleertjes laten slapen. Volgens mij hebben we toen ze 14-15 weken was haar een slaapzak aangedaan s nachts (deze paste toen goed bij haar nekje aangezien ze wat klein was bij de geboorte ) en zijn toen ook begonnen met pyjama’s. Ik kocht ze gewoon bij de Hema, zeeman, wibra en prenatal.

2 jaar geleden

Ik vond dat aan en uit kleden in het begin lastig en belastend voor ons meisje. Dus ze heeft heel lang gewoon in haar kleding geslapen. Slapen doen ze toch veel, dus persoonlijk vind ik een pyjama voor de nacht een beetje onzin in t begin

2 jaar geleden

Niet doen hoor. Mijn kindje raakte totaal over de rooie van omkleden, draaama. En de meeste kindjes vinden dat echt niet tof. Newborn kleertjes moeten vooral comfortabel zitten en daarom ingevuld ze dus ook gewoon slapen in hun kleertjes. Eventueel vestje uit een slaapzak aan ofzo. Maar pyama's heb je echt pas na 3-4 maanden ofzo nodig.

2 jaar geleden

Wij deden ook geen pyjama aan in een begin. De eerste 1 a 2 weken sliep ons meisje gewoon in haar kleertjes van overdag. Daarna hadden wij pyjama’s van h&m, maar dit waren wel dunnen pyjama’s omdat we toen in juni zaten.