20 Reacties
2 jaar geleden
Oh ik zou echt niet aan de slaappillen gaan hoor!! Je komt er niet meer van af! En mocht je het wel echt willen, dan vergt het een ijzeren discipline en heel wat slapeloze nachten voordat je er weer vanaf bent. Geloof me, ik spreek uit ervaring. 🙈
Ik doe nu inderdaad ook aan o.a. ademhalingsoefeningen. Echt de grootste tip die ik je kan geven is de app ‘insight timer’! Daar staan echt miljoenen gratis (slaap) meditaties. Maar bijvoorbeeld ook slaapverhalen voor volwassenen etc.
2 jaar geleden
Ik heb hier in huis wel pammetjes liggen. Gebruik een slechts heel af en toe eentje (lage dosering ook). Soms moet er bij mij even iets doorbroken worden ofzo. Is hormonaal bepaald bij de vrouwen in mijn familie (aan beide kanten helaas). Ben een totaal niet aan verslaafd, maar dat komt ook doordat ik ze niet regelmatig gebruik. Want dan kan het inderdaad averechts werken. Geen idee of er ook andere middelen bestaan die met BV mogen, want dat mag met de familie pam idd niet nee.
Succes in ieder geval. Ik weet hoe rot dit is.
2 jaar geleden
Reactie op Milagro
Is dat toevalig alleen voor Apple? Kan 'm niet zo snel vinden in de Goolge ...
Volgens mij is dat een podcastserie, te vinden in Spotify (en wellicht andere podcast apps). Het zijn verhaaltjes waarin amper wat gebeurt. Zo saai dat je erbij in slaap valt.
Ik heb ook veel aan meditatie en ademhalingsoefeningen. Simpele meditatie: denk je een plek in waar je kan schrijven, maar waar het ook makkelijk gewist kan worden (bijvoorbeeld een schoolbord, een whiteboard, het strand). Schrijf daar in alfabetische volgorde (in je fantasie dus) steeds drie letters en wis die weer (bijvoorbeeld met de wisser bij het bord of door een golf op het strand) en ga dan door met de volgende letter. Dus eerst 'aaa', dan 'bbb' enz. Als het goed is ga je, na oefening, de 'zzz' niet halen.
Daarnaast, helpt het bij mij om 's avonds geen suiker te eten en om regelmatig te sporten
2 jaar geleden
Het is hartstikke jammer als je niet lekker slaapt, maar na de periode van gebroken nachten, moet je zelf ook weer leren om goed te slapen zegmaar. Ik zou daar zeker geen medicatie voor nemen.
Zonnatura goede nachtrust thee kan helpen inderdaad. Geen cafeïne vanaf 10 uur voor je gaat slapen. Niet meer eten na het avondeten en geen schermen in de avond. Lekker een warme douche, een kop thee en zo nodig een meditatie in bed.
Goed bewegen overdag kan ook schelen, ook al ben je moe.
2 jaar geleden
Ik gebruik essentiële oliën als ik niet kan slapen. Bijvoorbeeld een drupje lavendel op m’n kussen. Of Adaptive van DoTERRA (https://shop.doterra.com/NL/nl_NL/shop/doterra-adaptiv-oil/?NoHeader=1&NoFooter=1&NoMeta=1&API=1). Is niet goedkoop, maar 1 druppel in m’n handen en dan als een kapje over je neus inademen, werkt 9 van de 10 keer super om rustig in slaap te vallen.
Succes!
2 jaar geleden
Helpt het niet om een boek of ebook te lezen in bed? Ik lees altijd tot ik in slaap val. Haha
2 jaar geleden
Ik geef dit gewoon ter info, zeg niet dat dit het geval voor jou is maar ik heb diagnose postpartem depressie en angsten gekregen en bij mij is dit gestart bij slapeloosheid, zelfs toen mijn kleine meid gewoon mooi doorsliep van 22h tot 7h. Of dit een symptoom of een oorzaak van de PPD was weet ik niet, maar zou het toch wel bespreken met je huisdokter. Uiteraard als je verder geen klachten hebt als obsessie opzoeken, continu piekeren, geen zin om de dag te starten, overbeschermend zijn etc. kan het gewoon wat wenning zijn aan de gebroken nachten maar soms gewoon goed om te checken bij jezelf want het onstaat meestal tussen week 8 en week 12 (blijkbaar).
2 jaar geleden
Oh heeel herkenbaar helaas… Hier is onze huilbaby nu eindelijk wat rustiger maar ik sta nog continu aan.
Toen baby in het ziekenhuis lag heb ik twee dagen slaapmedicatie gehad. Dat hielp wel.
Ik slaap nu ook met oordopjes in, was een tip van het ziekenhuis.
Ik gebruik de alpine sleep soft oordopjes. Die dempen geluid, zodat ik mijn zoontje wel hoor als hij huilt.
White noise hielp mij niet super goed. Wel heb ik een tijdje youtube video’s van “slaaptijd” aan gehad. Soort van slaapmeditatie. Ik ben totaal niet zweverig oid maar het hielp mij wel om naar iets te luisteren zodat ik niet in mijn eigen gedachten (en alle kinderliedjes van overdag 😂) te verzinken.
2 jaar geleden
Oh heeel herkenbaar helaas… Hier is onze huilbaby nu eindelijk wat rustiger ...
Ja het huilen kruipt in je kleren he...en uiteraard veroorzaakt dit soms angsten achteraf bijvoorbeeld luisteren of ze beginnen te huilen terwijl hier nu totaal geen aanleiding meer tot is. Hier had ze koemelkallergie en huilde ze 3 a 4 weken continu van de pijn tot we op de juiste voeding stonden. Maar dat heeft ervoor gezorgd dat elk huiltje achteraf me enorm prikkelde omdat het me terug bracht naar die tijd. Ik sta nog steeds op trazodon om me te helpen slapen, wil er zo snel mogelijk vanaf natuurlijk maar ja... Soms gaat het gewoon even niet anders 🫣
2 jaar geleden
Reactie op EliJe
Ik geef dit gewoon ter info, zeg niet dat dit het geval voor jou is maar ik ...
Dankjewel. Ik had hier zelf ook van gehoord. Maar ik voel me verder top. Heb zin in de dag met me meisje en het moederschap bevalt me zo ontzettend goed.
Hopelijk voel jij je ook gauw beter.
2 jaar geleden
Reactie op H0bbezak
Hier ook helaas. Geen echte oorzaak gevonden maar inmiddels wel ptss klacht ...
Dit is echt helemaal off topic, maar wat heftig van je PTSS klachten. Knuffel!
Helaas heel herkenbaar.
Ga jij EMDR volgen of heb je dat toevallig al gehad?
Ik “moet” nu nog twee weken aankijken hoe het met de klachten gaat omdat het met het huilen van mijn zoontje beter gaat. Maar als ik klachten blijf houden, wordt ik aangemeld voor EMDR en ben benieuwd of dat gaat werken.