16 Reacties

9 dagen geleden

Wellicht nog handig om te weten: de kleine slaapt op zijn eigen kamer. Deze grenst aan onze kamer. De badkamer is schuin tegenover de babykamer

9 dagen geleden

Ja white noise. Misschien ander wekkergeluid? Iets van zachtjes fluitende vogeltjes oid. White noise zet je inderdaad de hele nacht in zijn kamer aan. Dit dempt andere geluiden. En is het niet een optie om savonds te douchen? Want juist vanaf 5 uur is de slaapdruk wel weg. Dus als white noise niet helpt, dan is de enige optie om echt de geluiden niet te maken zegmaar.

9 dagen geleden

Ik zou dan 's avonds douchen en spullen klaarleggen, beneden tandenpoetsen etc. Met een smartwatch kun je een trillend alarm laten afgaan op je horloge. Is dat misschien iets? Staan er ook veel op marktplaats/vinted.

9 dagen geleden

Witte ruis (dit werkt hier top tegen een man die niet zachtjes kan doen), tanden poetsen beneden en het alarm bijv tril functie? Of op je smart Watch idd!

9 dagen geleden

Ik denk dat we beginnen met witte ruis. Wij douchen toch allebei wel graag in de ochtend. Iemand tips voor een fijne witte ruis apparaatje?

9 dagen geleden

Reactie op dcs12

Ik denk dat we beginnen met witte ruis. Wij douchen toch allebei wel graag ...
Wij hebben een numsy. Je hebt een grotere uitgebreide maar als je alleen de white noise wil gebruiken kan je ook best een kleinere aanschaffen.

8 dagen geleden

Reactie op dcs12

Ik denk dat we beginnen met witte ruis. Wij douchen toch allebei wel graag ...
Gewoon een speaker met spotify.

7 dagen geleden

Zelf gebruik ik bijna nooit white noise, alleen met verbouwingen ofzo. Ik wil niet dat mijn kind áltijd élk slaapje met white noise slaapt, omdat er ook onderzoeken zijn die laten zien dat het schadelijk is om áltijd in "zachte herrie" te slapen en het daarnaast ook voor een minder diepe ontspanning zorgt omdat er altijd geluid is. Daarnaast zijn er ook ouders die het geluid onbewust veels te hard zetten waardoor jonge kinderen al gehoorbeschadiging oplopen. Als laatste punt wil ik ook dat mijn zoontje went aan normale huiselijke geluiden. Bij ons heeft het ook echt maanden geduurd voordat hij niet wakker werd van de douche of deur etc, maar anders kunnen we nooit meer wat doen als hij hier altijd wakker van zou worden

7 dagen geleden

Reactie op Biancax

Zelf gebruik ik bijna nooit white noise, alleen met verbouwingen ofzo. Ik w ...
Geweldig dat je kindje zo goed slaapt! Het is sowieso normaal dat het een aantal maanden duurt voor een kindje vaster slaapt, met of zonder witte ruis. Wat je zegt, vond ik interessant, ik heb het dus opgezocht en nagelezen. White noise op 60db of minder, is volledig veilig. En zorgt juist voor fijne rustige slaap. Ik heb een dbmeter op mijn telefoon en mijn kindje van 3 slaapt al 3 jaar met white noise. Ze kan zonder slapen, maar vindt het fijner met. En onze beide kindjes worden echt wakker van alles, net zoals wij zelf overigens. Of je door een hoop geluid heen kan slapen, ligt niet alleen aan blootstelling of gewenning, dit is ook gewoon genetisch. Bij onze dochter konden wij in de avond niet meer douchen boven haar kamer (minimaal te horen, zeker door de white noise heen, maar zij hoort echt alles). Met zoontje kan dat wel. Dochter heeft een jbl speaker voor het geluid in haar kamer, en die staat op de zachtste stand. Hier zomaar roepen dat dit schadelijk is, vind ik echt heftig en dus ook echt niet waar. Voor ons zoontje, wil ik de white noise in de nacht af gaan bouwen na de jaarwisseling. En, jij hebt 1 kind. Mijn zoontje slaapt overdag geen minuut, want zijn zus praat de hele dag en speelt lekker met duplo en dergelijke. Het zijn normale geluiden, maar hij slaapt daar echt niet doorheen. Voor onze dochter waren die momenten juist weer iets makkelijker, maar iets doen aan het huishouden terwijl er hier kindjes slapen? Onmogelijk. En ons zoontje heeft dus nooit een stil huis gehad, dus dat iedereen daar maar aan kan wennen, echt kortzichtig. Hier worden ze ook elke dag wakker van elkaar. Ik kan echt een beetje boos worden van dat soort berichten. Niet persoonlijk, dus sorry voor mn rant, maar als intens oververmoeide moeder van 2 huilbaby's, kan ik dus slecht tegen zulke stellige berichten van mensen met lekker slapende kindjes, die geen idee hebben hoe nodig maatregelen kùnnen zijn.

7 dagen geleden

Reactie op Jurst

Geweldig dat je kindje zo goed slaapt! Het is sowieso normaal dat het een a ...
Wat vervelend dat mijn opmerking je zo raakt, maar er is helaas een verkeerde aanname gemaakt. Mijn zoontje slaapt niet goed, hij komt 's nachts vaak elk uur. Wel slaapt hij sinds kort door de douche heen, misschien bedoel je dat met "goed slapen?". Ik doe alle nachten alleen, dus ik heb al ruim een jaar niet langer geslapen dan 3 uur achter elkaar en zelfs dat is zeldzaam. Verder roep ik niet "zomaar" dat white noise schadelijk kan zijn. Dat hoor ik van professionals, want ik wil alles heel goed uitzoeken voordat ik het introduceer bij mijn zoon. Als er ooit een tweede kindje mag komen, dan zal het waarschijnlijk heel anders zijn met huiselijke geluiden en zal het voor ons weer zoeken zijn hoe we de slaapjes gaan regelen. Maar momenteel kan ik alleen maar ervaringen delen van hoe wij het doen met 1 kind

7 dagen geleden

Reactie op Biancax

Wat vervelend dat mijn opmerking je zo raakt, maar er is helaas een verkeer ...
Ik heb bij mijn zoontje gemeten na mijn berichtje. Bij zijn bedje is de White noise 24db. Die kan dus echt veilig, wat ik las dat het enorm hard gaat, dat is natuurlijk bizar en niet goed. En sorry dat ik zo aansla als jij ook zoveel slaaptekort hebt. 🤗

7 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ik heb bij mijn zoontje gemeten na mijn berichtje. Bij zijn bedje is de Whi ...
Gelukkig dat het volume laag kan. Niet alle ouders checken het volume en sommige plaatsen het dan ook nog direct naast het hoofd van het kindje. Verder ging mijn opmerking ook over het feit dat er twijfels zijn over hoe diepe ontspanning kan optreden als de hersenen continu geluid detecteren. Ik vond het belangrijk om deze informatie ook te delen, voor als ouders hier nog niet over nagedacht hadden 😊

7 dagen geleden

Mijn man staat ook vroeg op maar hij gebruikt zijn smartwatch als wekker. Die trilt gewoon, hij wordt er wakker van maar ons zoontje (die nog op onze kamer slaapt) niet. Misschien is dat ook een optie?

7 dagen geleden

Reactie op Biancax

Gelukkig dat het volume laag kan. Niet alle ouders checken het volume en so ...
Oh, wij hebben het denk ik bij ons zoontje tussen 2,5 en 3 meter bij zijn hoofd vandaan. Dochter wel 3a4 meter. En misschien dat ouders ook iets met die info kunnen. Niet naast het hoofd van je kind. Gewoon zachte ruis. Het scheelt wel echt hier nl. Mijn zoontje slaapt überhaupt langer in de ochtend als de ruis aan staat. Bij hem gaat het ook wel eens uit savonds, hij slaapt snachts dan gewoon door, maar valt niet meer in slaap als hij vroeg wakker wordt.

7 dagen geleden

Topic gesloten op verzoek van topicstarter