15 Reacties
22 dagen geleden
Ik heb rond die leeftijd slaaptraining gedaan, gaf nog een aantal maanden daarna bv. En heb nu al een aantal maanden een goede slaper.
Dus, sta je daar voor open? Je zal heel moe zijn maar als je verandering wil, zal dat vanuit jou moeten komen. Minimale tijden tussen de voedingen in de nacht. Proberen structuur in de dutjes te houden en andere manieren van troost als het geen tijd is voor voeding.
22 dagen geleden
Reactie op Jurst
Ik heb rond die leeftijd slaaptraining gedaan, gaf nog een aantal maanden d ...
Wat voor slaaptraining deed je en hoe pakte je het precies aan?
22 dagen geleden
Mijn zoontje is bijna een jaar en komt nog steeds heel wisselend. Hij slaapt bij ons in bed dus de borst is natuurlijk ook makkelijker beschikbaar. Wat bij mij heeft geholpen is dat ik nu meer aan mijzelf denk en als ik klaar ben met dat gesabbel dan koppel ik hem af. Geeft nog steeds even een paar seconden boosheid bij hem maar dan accepteert hij het en slaapt rustig verder.
Ik begrijp je helemaal dat het zwaar is, vind ik ook! Nog even volhouden mama! ☺️
21 dagen geleden
Reactie op Huishond
Hi, hier ook nog bij 11 maanden standaard 2-3x per nacht. Alleen bv helpt. ...
Deze mama vraagt om tips, mijn dochter kwam iedere 15-75 minuten. Deze mama zegt ook dat haar kindje vaak wakker is in de nacht. Ik verwacht dus niet dat dat om 2x gaat. Lekker accepteren zeggen tegen iemand die wellicht volslagen uitgeput is, is niet helpend. En ik mis echt absoluut niet dat m'n kindjes in de nacht kwamen. 🙈
21 dagen geleden
Mijn zoon is 1 jaar en komt nog steeds heel vaak in de nacht, tussen 5 en 10x waarvan 1x voeding. Hij heeft een knuffel nodig en valt dan weer in slaap. Hij ligt bij mij in bed zodat ik meer slaap kan krijgen ipv telkens opstaan en lopen. Ik ben bezig met zelfstandig in slaap laten vallen en dat leek te helpen, maar er komt telkens een tandje of slaapregressie of verkoudheid waardoor hij weer meer knuffels nodig heeft. Dus ik hoop dat het met de tijd steeds beter zal worden
21 dagen geleden
Hi, mijn zoontje is over 2 weken een jaar. Hij is, net zoals die van jou, een vreselijk slechte slaper en komt heel erg vaak (minimaal 3 x ) per nacht om aan de borst te drinken. Eet en drinkt overdag genoeg. Ik heb dit dus helaas nog, maar ik begin niet aan slaaptraining (voel ik me niet prettig bij).
21 dagen geleden
Hier tot ongeveer 10 maanden ook structureel in de nacht vaker wakker om een beetje te sabbelen. Toen ben ik 5 nachten van huis geweest (kleine vakantie) en heeft mijn partner de nachten overgenomen. Een flesje weigerde hij en sindsdien slaapt hij veel beter! Nu helaas even niet meer, maar dat wijt ik eerder aan een slaapregressie. Hij is in ieder geval van de borst/het zuigen af 's nachts.
19 dagen geleden
Reactie op Jurst
Nou hoe je dat aan kan pakken hangt ook van je setting af. Slapen jullie sa ...
Momenteel samen maar wil m liever apart
19 dagen geleden
Reactie op Jurst
Deze mama vraagt om tips, mijn dochter kwam iedere 15-75 minuten. Deze mam ...
Ja precies haha😅🥲 mijn zoon komt om de uur bijna, ik val al moeilijk in slaap en heb ppd, voel me zooo slecht door de situatie en ik denk echt dat ik dit nooit ga missen haha😅 als t 1-2 x per nacht was kon ik t nog handelen
19 dagen geleden
Reactie op KleineCas
Hier tot ongeveer 10 maanden ook structureel in de nacht vaker wakker om ee ...
Hoe heeft je partner dit gehandeld? Was het niet krijsen of was je baby makkelijk/snel te kalmeren?
18 dagen geleden
Reactie op damicierra
Hi, mijn zoontje is over 2 weken een jaar. Hij is, net zoals die van jou, e ...
Ik bedoel trouwens minimaal 5x. Tikfoutje van mij. De afgelopen nachten (waarschijnlijk doordat hij zich minder lekker voelt) zat het minimale aantal op de 7. Eergisteren zelfs 11. Dus 🫣😥